וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתק שנשלף בהגרלה הכריע: הרפובליקנים זכו בווירג'יניה

4.1.2018 / 22:13

המצביעים במדינה העניקו לכל אחד משני המתמודדים 11,608 בדיוק בקרב הצמוד על הרוב בבית הנבחרים במדינה. ועדת הבחירות הסתמכה על תקדים נדיר, והורתה להעלות בגורל את אחד המתמודדים. שני פתקים הוכנסו לקערה, והמועמד הרפובלקני דיוויד יינסי הוכתר כמנצח

רויטרס

אלו היו הבחירות המוזרות ביותר שנראו בשנים האחרונות בארצות הברית, והערב (חמישי) הן הוכרעו - בהגרלה. חודשיים חלפו מאז הלכו תושבי ווירג'ניה לקלפיות כדי לבחור את נציגיהם לבית המחוקקים של המדינה הדרומית. בתום הספירה התברר כי התוצאות צמודות מאוד: מתוך מאה המושבים בבית הנבחרים, הצליחה ועדת הבחירות להכריע לגבי התוצאות של 99 אזורי בחירה: הרפובליקנים זכו ב-50 מושבים, ואילו הדמוקרטים זכו ב-49. אבל לגבי המושב האחרון, זה שהיה אמור להכריע אם לשתי המפלגות יהיה ייצוג זהה בבית המחוקקים או שמא הרפובליקנים ימשיכו לשמור על רוב? פה העניינים התחילו להסתבך.

המירוץ בין שני הנציגים, דיוויד יינסי הרפובליקני ושלי סימונדס הדמוקרטית, היה צמוד מאוד. בתום הספירה התברר כי המועמד הרפובליקני ניצח בעשרה קולות, אך המועמדת הדמוקרטית לא וויתרה, ולאחר ספירה חוזרת הסתבר כי דווקא היא זו שנטלה את היתרון, וכי היא ניצחה בהפרש של קול אחד בלבד. יינסי לא ויתר גם הוא, וצוות יועציו המשפטיים הצליח להוכיח בפני הרכב של שלושה שופטים כי באחת הקלפיות יש קול אחד שלא נספר בעבורו. כך יצא, שבתום הקרבות המשפטיים נותרו שני המועמדים עם תוצאה מדהימה של שיוויון מוחלט, 11,608 קולות לכל אחד.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל סוערת: גשם ורוחות לקראת השיא בסוף השבוע | עדכונים שוטפים
הסכם בין הנהלת טבע להסתדרות: עובדי המטה בפתח תקווה יפרשו מרצון
דאעש בסיני הכריז מלחמה על חמאס: "אל תיכנעו להם לעולם"

בחירות לבית המחוקקים, וירג'יניה, 4 בינואר 2018. רויטרס
שמות המועמדים הוכנסו לקפסולות אטומות לפני ההגרלה/רויטרס

מתברר כי לפי החוקים של מדינת ווירג'יניה, ישנו תקדים למצב הזה, ולפי החוק נקבע כי במצב שכזה ייקבע המנצח בהגרלה. ואכן, מוקדם יותר הערב, התייצבה ועדת הבחירות בעיר ריצ'מונד שבמדינה כדי לבחור את המנצח. שמות המועמדים הוכנו לשתי קפסולות קטנות, כשיושב ראש ועדת הבחירות ערבב אותם בקערה ושלף ממנו את שמו של יינסי. כעת, מובילים הרפובליקנים ברוב של 51 מול 49.

מדובר במכה לדמוקרטים במאמציהם להרחיב את ביטוח הבריאות "אובמהקר" במדינה. בבחירות בנובמבר בשנה שעברה אמנם ניצח המועמד הדמוקרטי, ראלף נורת'ם, אך ללא יתרון מספרי בבית הנבחרים של המדינה, התכנית תתקשה לצאת לפועל. אגב, זאת לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה במדינת ווירג'יניה. גם בשנת 1971 נערכה הגרלה דומה כדי לקבוע את זהות המנצח בבחירות לאחר שגם אז נקבע שיוויון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בחירות לבית המחוקקים, וירג'יניה, 4 בינואר 2018. רויטרס
שמות המועמדים מוצגים לפני קיום ההגרלה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully