וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה שלפני הסערה: גשם ורוחות שיגיעו ל-100 קמ"ש | מזג אוויר

אחרי ההיערכות הכוללת של הרשויות והארגונים השונים ברחבי הארץ, מזג האוויר יהיה גשום וסוער מצפון הארץ ועד לנגב. חשש כבד מהצפות לאורך מישור החוף ובדרום. הלילה ימשיך לרדת הגשם מלווה בסופות רעמים. התחזית המלאה וכל העדכונים לקראת שיא הסערה, דקה אחר דקה

צילום: גולשי וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר

"לפי התחזית עד כה, נראה שהמערכת תלך ותתחזק לתוך הלילה, ובחלקו השני תתחיל להתפשט מאזור החוף לפנים הארץ, כשהרוחות יתחזקו גם הן", אמר היום (חמישי) לוואלה! NEWS החזאי רן שימר. "הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל וצפויים לנו עשרות מילימטרים של גשם, כשהשיא יהיה מחר בבוקר", הוא הוסיף, וציין כי גובה הגלים מחר בשיאו יגיע עד שישה וחצי מטרים, בין חדרה לחיפה.

לקראת שעות הערב מחר ייחלשו הגשמים בהדרגה, והם ייפסקו עד שבת בערב. ביום ראשון מזג האוויר יחזור להיות נאה, לצד עלייה בטמפרטורות.

גשם בתל אביב, 4 בינואר 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
תל אביב גשומה, הערב, אך עד שעות אחר הצהריים ירד בה מילימטר גשם בודד/מערכת וואלה! NEWS, ללא

צפו במפת הגשמים המתעדכנת:

6:30 - מאז שעות הערב אמש יורד גשם רציף בחדרה. שני בתים הוצפו וכמה רחובות נחסמו לתנועה בשל ההצפות. הורים לתלמידים הודיעו כי לא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר בשל מזג האוויר הסוער (שלומי גבאי).

שרון אם ל-2 תלמידים בבית ספר יסודי אמרה הבוקר:" אמנם הסערה לא בשיאה וזה לא כמו שתואר באמצעי התקשורת אבל אני מעדיפה לא לשלוח את ילדי ביום כזה לבית ספר בשל הסכנה בדרך הלוך ובחזרה הביתה, יום שישי הוא גם ככה יום קצר ולא יקרה שום אסון אם הילדים יפסידו יום לימודים בכיתה כמעט ריקה"

05:40 - מזג האוויר היום (ראשון) והלילה יהיה גשום וסוער מצפון הארץ ועד לנגב. בחרמון ירד שלג ובדרום יהיה אביך. חשש כבד מהצפות לאורך מישור החוף ומשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה. הלילה ירד גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בודדות מצפון הארץ ועד לנגב.

מחר יהיה מעונן חלקית, צפוי גשם מקומי שייחלש ויתמעט במהלך הבוקר. תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בצפון הארץ. בראשון יהיה בהיר עד מעונן חלקית עם עליה נוספת של הטמפרטורות שיחזרו להיות רגילות בעונה. ביום שני יתבהר ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

20:36 - בחברת החשמל נערכו לקראת הסופה וקוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות בסיסיים, זאת בעקבות פגיעות אפשריות כתוצאה ממזג האוויר הסוער. בין השאר, בחברה הזהירו שלא להתקרב לחוטי חשמל קרועים ולדווח על כך מידית למרכזי השירות במוקד 103 או למשטרה. כמו כן, בחברה קראו לציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים. כמו כן, בחברת החשמל ציינו כי בשל עומס על מוקדי השירות במקרים של פגיעה ברשת החשמל, מוקד 103 יטפל בתקלות בלבד.

גשם בירושלים 2 בינואר 2018. יהושוע יהושוע, מערכת וואלה! NEWS
כביש תל אביב - ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, יהושוע יהושוע

19:32 - רכבת ישראל נערכה למזג האוויר הסוער כדי לאפשר את המשך תנועת הרכבות חרף תנאי מזג האוויר. בין השאר, בוצע גיזום של עצים למניעת קריסתם על מסילת הרכבת, התקנת גופי חימום על מפלגי המסילות למניעת פגיעות קור בהם; ניקוי ופינוי תעלות ניקוז – בסביבת תחנות ומתחמים, שיקום של דרכי שירות לאורך המסילות, בדיקה והכנה של משאבות ניקוז במתחמי הרכבת ובתחנות והכנת ציוד מכני הנדסי לתנאי חורף ועוד.

במהלך היום, הגבירה רכבת ישראל את סיורי צוותי המסילה על מנת לוודא כי רשת המסילות תקינה, וכן תוגברו צוותי התחנות והרכבות כדי לעזור לנוסעים אשר נתקלים במזג אוויר סוער.

18:47 - בצפת חלו שיבושים באספקת החשמל בכמה אזורים. בעקבות מזג האוויר. כעבור שעה הודיעה חברת החשמל על סיום הטיפול בתקלה.

גשם בשמי תל אביב 1 בדצמבר 2018. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
גשם בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

18:25 - שירותי הכבאות פרסמו הנחיות לקראת הסערה: "אנו ממליצים להשתמש באמצעי חימום כגון מזגן, או רדיאטור שיותר בטוחים לשימוש. יש להרחיק תנורים בטווח ביטחון מחומרים דליקים, כמו שמיכות, וילונות, מזרונים, שטיחים וכל דבר העלול להידלק. ואין להשאירם פועלים ללא השגחה, או בזמן שינה. בעת שימוש באמצעי חימום עם אש גלויה כגון קמין, יש להקפיד על אוורור והרחקת חומרים דליקים".

"בנוסף, אין להעמיס מכשירי חשמל רבים על שקעי החשמל, על מנת למנוע התחממות ושריפה. בשל הרוחות העזות הצפויות יש לחזק חפצים כדי למנוע נפילתם ופגיעה בנפש ורכוש. יש להימנע מכניסה למקומות בהם מפלס המים גבוה, או בזרימת מים ושיטפונות".

17:45 - מידות החום הצפויות הלילה ובבוקר: בחיפה 12 מעלות הלילה ועד 14 מעלות מחר בצהריים, בת"א 12 מעלות הלילה ועד 15 מעלות מחר, בירושלים 8 מעלות הלילה ו-9 מחר ובבאר שבע 9 מעלות הלילה ועד 14 מעלות מחר בצהריים.

ערפל בשכונת הר שמואל, גבעת זאב 4 בינואר 2018. אמיר דקר, מערכת וואלה! NEWS
ינשבו מחר במהירות עד מאה קמ"ש. רוחות בגבעת זאב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמיר דקר

17:35 - קיבוץ גלעד שברמות מנשה, הוא שיאן המשקעים נכון לשעות אחר הצהריים. משעות הלילה ירדו בקיבוץ 33 מ"מ גשם. הבא אחריו קיבוץ עין השופט, הסמוך אליו, שם ירדו 25 מ"מ גשם. בשבי ציון ירדו 23 מ"מ, בראש הנקרה 16 מ"מ, בברכת רם ברמת הגולן 14 מ"מ, בחיפה 10 מ"מ, בחדרה 2.5 מ"מ ובחופי תל אביב ירד מילימטר גשם בודד, אך באזור צפויים להימשך הגשמים לאורך כל רצועת החוף. הרוח תהיה דרומית מערבית ותגיע מחר לשיא עם משבי רוח במהירות מאה קמ"ש.

גולש קייט חוף תל אביב, 4 בינואר 2018. ראובן קסטרו
הגלים יגיעו לשיאם מחר בין חדרה לחיפה. סוער בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

16:35 - בעקבות תחזית מזג האוויר הסוער, והצפי לרוחות עזות ולגלים בגובה של עד 9 מטרים, נמל אשדוד רענן את ההנחיות הבטיחות בעבודה בתנאי מזג אוויר קשים.

חלק מהרציפים יוותרו ריקים במהלך הסערה על מנת לשמור על בטיחות האוניות והצוות. כלי שיט קטנים יוכנסו למחסה החל מהיום.

עובדי רכבת ישראל במהלך הגשם בתל אביב 21 בנובמבר 2017. דוברות רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הרשויות נערכות. עובד רכבת ישראל מתחזק פנס איתות בצד המסילה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רכבת ישראל

15:44 - משרד החינוך מודיע כי מחר לא יתקיימו פעילויות חוץ בית ספריות, טיולי תלמידים או תנועות נוער, באזורים המועדים לשיטפונות.

שלג בחרמון, 4 בינואר 2018. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
יפה לו לבן. שלג בחרמון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון

14:00 - נמל חיפה נסגר לכניסות לכל הרציפים בשל מזג האוויר הסוער. הפלגות יתבצעו על פי שיקול דעת הנתב על פי מצב הים והתפתחויות במזג האוויר בהמשך היום. בנוסף לכך נסגר הרכבל בעיר בקטע שבין השכונות בת גלים וסטלה מאריס.

13:08 - אתר החרמון יהיה סגור למבקרים גם מחר.

היערכות עיירית אשקלון למזג האוויר הסוער. דוברות עיריית אשקלון, מערכת וואלה! NEWS
וגם בחופים נערכו היום. אשקלון לקראת הסופה, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית אשקלון

12:23 - רשות שדות התעופה הנחתה על העברת טיסות אל ומאילת משדה דב לנמל התעופה בן גוריון. זאת, בשל מזג האוויר הסוער הצפוי במשך היום ומחר. ציבור הנוסעים נקרא להתעדכן על מועדי הטיסות בחברות התעופה "ישראייר" ו"ארקיע".

גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2018. ראובן קסטרו
פתרון יצירתי לגשם בתל אביב/ראובן קסטרו
גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2017. ראובן קסטרו
וגם בבני ברק הסמוכה/ראובן קסטרו

גם בתל אביב נערכים להצפות אפשריות, והעירייה בנתה סוללות חול למניעת הצפה של גלי ים בחופים. לקראת הסערה נבדקו מערכות הביוב והוצבו מכליות לשאיבת מי גשמים במקומות המועדים להצפה. כמו כן, תוגבר מערך צוותי הכוננות, ומערך הרווחה נערך למתן מענה לדרי הרחוב. לפני תחילת החורף בוצעו עבודות לניקוי נחל איילון ונחל כופר והכנת אפיק נחל הירקון.

שדות התעופה בארץ פינו עצמים היכולים להתנתק ולנוע ברוח שתנשב. מרשות שדות התעופה נמסר כי המטוסים החונים נבדקו ונקשרו, וכי הטיסות הפנים הארציות הועברו משדה דב לנתב"ג. בתוך כך, כל הטיסות מאילת ואליה ייצאו וניחתו בנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, נמל חיפה נסגר להפלגות בשל מזג האוויר הסוער.

בחרמון החל לרדת שלג קל במפלס העליון, והטמפרטורה עומדת על 0 מעלות. באתר מצפים לשלג משמעותי לטובת פתיחת עונת הגלישה. כדי להתמודד עם השלג בכבישים המובילים אליו ובדרכי השירות הפנימיות רכשו לקראת החורף הזה 70 טון מלח לפיזור על הכבישים, למניעת החלקות. כל חתולי השלג והמפלסות עברו טיפול שוטף שנתי והם מוכנים לפעולה כבר מסוף השבוע הקרוב.

היערכות עיירית אשקלון למזג האוויר הסוער. דוברות עיריית אשקלון, מערכת וואלה! NEWS
גיזום עצים באשקלון לקראת הסופה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית אשקלון
גשם בפתח תקווה 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
גשם בפתח תקווה/ראובן קסטרו

גם המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים בכבישים ובדרכים הראשיות. מוקד אגף התנועה יפרסם הודעות לתקשורת על חסימות בעקבות הגשמים, ולפיכך מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. "חשוב כי כל אזרח ייערך כמיטב יכולתו לתרחיש הצפה" אמרו במשטרה.

ממחוז צפון של המשטרה מסר סגן-ניצב יקי אוחנה כי לפי נוהל כל תחנה במחוז יוצרת קשר עם קציני הביטחון של הרשויות בתחומה ומוודאת כי כלים וציוד האמורים להיות זמינים לטיפול בהצפות ערוכים לשיטפון או לאירוע חירום אחר אם יתרחש.

גשם בבאר שבע 21 בנובמר 2017. בני בן סימון
גשם בבאר שבע, היום/בני בן סימון
גשם בחדרה 1 בינואר 2018. שלומי גבאי
גשם בחדרה, היום/שלומי גבאי

רשות הכנרת ביצעה עבודות שונות באזור לצורך שמירה על תקינות התעלות והמתקנים השונים. צוותי פיקוח וניהול חופים גזמו עצים, ואף כרתו עצים מסוכנים, תוך קבלת אישור מהקרן הקיימת לישראל. רשות הטבע והגנים תסגור מסלולי טיול ואתרים ומומלץ להתעדכן מראש. בטבריה הודיעו אמש כי לאחר הערכת מצב במשטרה, הוחלט לדחות את מרתון טבריה שהיה אמור להתקיים מחר - ליום ראשון הקרוב. זאת, לנוכח מזג האוויר הסוער, ולנוכח ניסיון העבר.

גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2018. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק, היום/ראובן קסטרו
גשם בפתח תקווה 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
גשם בפ"ת, היום/ראובן קסטרו
צילומי גשם בתל אביב 21 בנובמבר 2017. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
וגם בת"א/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

ברכבת ישראל נערכו למזג ונגזמו עצים לצורך מניעת קריסתם על פסי הרכבת, הותקנו גופי חימום למניעת פגיעות קור במסילות ונוקו תעלות ניקוז. כמו כן, הוגברו סיורי צוותי המסילה לוודא תקינות, וצוותי התחנות שיוכלו לסייע לנוסעים. בתחנות בית שמש וירושלים הצטיידו מבעוד מועד במלח להמסת שלג ובכלי עבודה, כמו גם פטריות חימום לרווחת הנוסעים.


(עדכון ראשון: 18:35)

גשם בשמי פתח תקווה 24 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
משמרות זה"ב בגשם בפתח תקווה/ראובן קסטרו
גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2017. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק/ראובן קסטרו
גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2018. ראובן קסטרו
גוש דן גשום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully