וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התורה אוסרת אלימות": המכתב ההיסטורי של נשות הרבנים הבכירים

4.1.2018 / 15:06

יותר מ-30 נשות רבנים בארץ, בהן אשתו של הרב הספרדי הראשי, חתמו על מכתב ייחודי נגד אלימות במשפחה, שבו הן "מבקשות לחזק את רוח נשות ישראל". זו הפעם הראשונה שבה נשות הרבנים החרדיים חותמות באופן אישי בהצהרה, במיוחד בנושא מסוג זה

צילום: כיכר השבת, איגוד רבני קהילות בישראל וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

נשות הרבנים הבכירים בישראל יוצאות בקריאה יוצאת דופן נגד אלימות במשפחה: יותר מ-30 נשות רבנים בארץ, בהן רות יוסף אשתו של הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף, חתמו השבוע על מכתב ייחודי נגד אלימות במשפחה. את המכתב, שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, מכנות הנשים "קריאה חשובה לכל בית יהודי", ובו הן מבקשות "לכבד ולהוקיר את נוות ישראל (עקרות בית, י"א) ומבקשות לחזק את רוח נשות ישראל" והן מוסיפות כי "התורה אוסרת אלימות מכל סוג שהוא שנאמר 'רשע למה תכה רעך'".

על המכתב חתומות נשות רבנים שמכהנים בתפקידים במועצת הרבנות הראשית ונוסף אליהן נשות לרבנים ואישיים בולטים בעולם התורני והפוליטי, בהן רות יוסף, אשת הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף, יהודית יוסף, כלתו של הרב עובדיה יוסף המנוח ויפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש השב"כ לשעבר: "לא המלצנו לאבטח את יאיר נתניהו בקביעות"
אשתו של המצטרף החדש לעבודה חשפה: הוא בעצם נדחה על ידי לפיד
פלורידה מושלגת, ניו יורק משותקת: "פצצת ציקלון" במזרח ארה"ב

הרב הספרדי הראשי יצחק יוסף נואם במסגרת הכנס השנתי של 'פורום נשות הרבנים' , 4 בינואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
הרב יצחק יוסף נואם בכנסת השנתי של פורום נשות הרבנים/מערכת וואלה! NEWS, --

מדובר ביוזמה של עו"ד ורד עובדיה, ממקימי ה"פורום המשפטי למען נשים חרדיות" שהחתימה את הרבניות במסגרת הכנס השנתי של 'פורום נשות הרבנים' שהתקיים השבוע זו השנה השנייה על ידי המשרד לשירותי דת. בכנס שבו השתתפו הרבנים הראשיים ונשות רבנים בכירים דנו בסוגיות רגישות במגזר החרדי כמו אלימות במשפחה, פגיעות מיניות במגזר החרדי ועוד.

"בחברה החרדית שהינה חברה סגורה קשה לאישה נפגעת אלימות להרים את הראש או לדבר", אמרה עו"ד עובדיה. "היחידה כמעט שיכולה לחבק אותה ולהאמין לה זו הרבנית". לדבריה, "הרבניות הן סוכנות של שינוי בקהילה ולכן היה לי כל כך חשוב לקבל מהן את הקריאה הפומבית הזו שנותנת לגיטימציה לנשים לקבל עזרה. ביקשתי מהן בשמי ובשם אלפי נשים אחרות נפגעות האלימות להצטרף לקריאת הקודש הזו". עובדיה ציינה כי זה הצעד הראשון בדרך למיגור האלימות.

זו הפעם הראשונה שבה נשות הרבנים החרדיים חותמות באופן אישי בהצהרה, במיוחד נגד נושא האלימות במשפחה. בכנס שהתקיים השבוע נאמו בין היתר ציפי לאו, אשת הרב הראשי דוד לאו, יפה דרעי, הרבנים הראשיים לישראל, השר דוד אזולאי, מנכ"ל המשרד לשירותי-דת עודד פלוס ועוד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הכנס השנתי של 'פורום נשות הרבנים' , 4 בינואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
נשות הרבנים במהלך הכנס השנתי/מערכת וואלה! NEWS, --
עורכת הדין ורד עובדיה  נואמת במסגרת הכנס השנתי של 'פורום נשות הרבנים' , 4 בינואר 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
עו"ד ורד עובדיה נואמת בכנס/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully