וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של המצטרף החדש לעבודה חשפה: הוא בעצם נדחה על ידי לפיד

4.1.2018 / 13:16

בהודעה שבישרה על הרכש החדש של אבי גבאי - הנריקה צימרמן - אמר העיתונאי שכבר שנים הוא רואה בה "בית לישראלים רבים". אולם במסרון ווטסאפ ששיגרה אשתו לפעילים ביש עתיד, והגיע לידי וואלה! NEWS, היא חשפה שהחליט על המהלך לאחר שיאיר לפיד סירב לצרפו

צילום:בני בן סימון, אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הודיע השבוע על הצטרפותו של העיתונאי הנריקה צימרמן למפלגת העבודה. בהודעה לתקשורת שבישרה על הצטרפותו, אמר צימרמן כי "כבר שנים רבות" שהוא רואה במפלגת העבודה "בית שמייצג ישראלים רבים שמעוניינים באלטרנטיבה". אך כנראה שלצימרמן היו בשנים האחרונות תכנונים פוליטיים דווקא אצל המפלגה המתחרה - יש עתיד, והוא הצטרף לגבאי אחרי שהתברר שהמגעים האלה לא הבשילו לכדי מקום ברשימה.

בהודעה ששיגרה בת זוגו של צימרמן, יעל קהת, בקבוצות ווטסאפ של פעילי יש עתיד השבוע, נכתב שיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, "החליט שלא להוסיף את הנריקה לרשימת יש עתיד". במסרון, שהגיע לידי וואלה! NEWS, כתבה קהת: "חברים יקרים, כפי שידוע לכם להנריקה צימרמן בן זוגי יש שאיפות ציבוריות ובמשך ארבע שנים עזרנו ליאיר שבסופן החליט לא להוסיף את הנריקה לרשימת יש עתיד. לעומתו אבי גבאי הציע לו להצטרף ולעזור במשבצת מדיניות החוץ על קשריו הענפים. מי יתן ובסופו של דבר כולם ישתפו פעולה יחדיו למען השינוי המיוחל בארצנו", נכתב בהודעה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפתק שמסר ביטן לחוקרים: "בגלל עדויות השקר נגדי - אני שותק"
הקרב על הצפון: שותפו לשעבר של מיכאל מור - שהפך ליריבו הגדול
האבידה הגדולה ביותר לרוסיה: "מורדים השמידו שבעה מטוסים בסוריה"

הנריקה צימרמן, יש עתיד. עיבוד תמונה
המסרון המפליל/עיבוד תמונה

צימרמן הכחיש בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא עצמו ניהל מגעים עם לפיד על הצטרפות לרשימה ואמר כי הפעילות של בת זוגו ביש עתיד הייתה שלה בלבד. "יעל הייתה פעילה בכל מיני פורומים, אני לא, אין לי קשר לעניין. אני מכיר את יאיר מהעבודה המשותפת בעיתונות, היינו ידידים שנים, אבל לא ברמה הפוליטית. אני ויעל שני אנשים שונים ואני מכבד את דעותיה ותחושותיה, אבל מה שהיא כתבה והפעילות ביש עתיד הם שלה. אני מעולם לא הייתי פעיל פוליטי ואני גם לא פעיל פוליטי עדיין. התפקדתי למפלגת העבודה והבטחתי לעזור לגבאי בנושאים שבהם אני יכול לתרום ולגבי החלטה עתידית - כשזה יהיה רלבנטי אחליט". הוא הוסיף כי בת זוגו התפקדה יחד איתו למפלגת העבודה וכי המהלך נעשה בתמיכתה. עם זאת, גורמים ביש עתיד אמרו כי צימרמן אכן ניהל מגעים בתקווה להיכנס לרשימה, והוסיפו כי "הם מאחלים לו בהצלחה בדרכו החדשה".

הצטרפותו של צימרמן לגבאי מגיעה על רקע שורה של סקרים לא מחמיאים שהתפרסמו בשבועות האחרונים. אם הבחירות היו נערכות היום, המחנה הציוני בראשות אבי גבאי הייתה מאבדת מחצית מכוחה הנוכחי – 24 מנדטים - ומקבלת 12 מנדטים בלבד, כך לפי סקר של מכון הגל החדש שפורסם בשבוע שעבר ב"מקור ראשון". בסקר של ישראל ביתנו שנערך על ידי מכון "שווקים פנורמה" בחודש שעבר למחנה הציוני יש 17 מנדטים ובשני סקרים של מכון גיאוקרטוגרפיה שפורסמו בשבועיים האחרונים הרשימה מקבלת 14-13 מנדטים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בצל הירידה בסקרים: גבאי מקיים התייעצויות עם יועץ אסטרטגי

במקביל להיחלשות של גבאי ועל רקע ההתרחשויות הפוליטיות הערות בנושאי דת ומדינה, מי שמתחזק בסקרים הוא לפיד, עם נתונים די יציבים שמכפילים את כוחה של מפלגתו בכנסת הנוכחית, 11, לאזור ה-27-24 מנדטים. הפער שלפיד פותח מגבאי מבסס אותו כמועמד המוביל בגוש המרכזי שמאל שעשוי לאתגר את נתניהו על ראשות הממשלה, ומייצר בעיה לגבאי. לוואלה! NEWS נודע כי על רקע הסקרים גבאי מקיים התייעצויות מיוחדות, בין היתר עם היועץ האסטרטגי האמריקאי סטיב מילר אותו גייס בשבועות האחרונים. גבאי נשאל השבוע בישיבת סיעת המחנה הציוני לגבי הסקרים ואמר כי הוא "לא מוטרד מירידה בסקרים ולא מתבשם בעלייה". מקורביו אומרים כי יש בידיהם סקרים שמראים נתונים אחרים לגמרי.

גבאי הודיע השבוע על הצטרפותו של צימרמן, עיתונאי וסופר יליד פורטוגל, ואמר כי "הוא חיזוק משמעותי בכל הקשור ליחסי החוץ שלנו ומביא עימו ניסיון בינלאומי עשיר והכרות מעמיקה עם מנהיגים רבים בעולם". צימרמן, שהשתתף לצדו של גבאי בכנס בזיכרון יעקב השבוע, אמר כי "אני שמח להצטרף לאבי גבאי ולמפלגת העבודה ואני מאמין שיחד נוביל לשינוי גדול בפני המדינה". גורמים בסביבתו של גבאי אומרים כי צימרמן הצטרף למפלגה אך לא קיבל שום הבטחה לשריון ברשימה: "אין אצלנו הבטחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully