וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורידה מושלגת, ניו יורק משותקת: "פצצת ציקלון" במזרח ארה"ב

4.1.2018 / 12:09

בירת המדינה זכתה לפתיתים לבנים לראשונה זה שלושה עשורים, ובתפוח הגדול בתי הספר נסגרו בשל מזג האוויר הארקטי החריג. מושלי פלורידה, ג'ורג'יה, קרוליינה הצפונית ווירג'יניה הכריזו על מצב חירום. "הישארו בבתים או שתיקפאו"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

סופה קיצונית מכה בדרום-מזרח ארצות הברית, כששלג יורד בבירת פלורידה לראשונה זה שלושה עשורים, בעוד אזור ניו אינגלנד מתכונן ל"פצצת ציקלון" שתכה בו במהלך היום (חמישי).

מושלי פלורידה, ג'ורג'יה, קרוליינה הצפונית ווירג'יניה הכריזו על מצב חירום והזהירו את התושבים מפני כבישים חלקים ומזג אוויר קפוא. בצפון-מזרח ארצות הברית, עובדי הרשויות הטעינו משאיות במלח לקראת הסופה.

מחלקת החינוך בניו יורק הודיעה כי תסגור את בתי הספר הציבוריים בשל מזג האוויר. השירות המטאורולוגי העריך כי שלג בגובה של יותר מעשרה ס"מ עשוי להיערם בעיר לצד רוחות עזות במהירות של כ-75 קמ"ש.

לקריאה נוספת בנושא
המפלים קפאו מלכת: חלקים מהניאגרה הפכו לקרח בשל גל כפור קיצוני

אדם מנקה נטיפי קרח משמשת רכבו בסאוונה, ג'ורג'יה, ארה"ב, 3 בינואר 2017. CNN, אתר רשמי
אדם מנקה את השמשה מקרח, סוואנה, ג'ורג'יה/אתר רשמי, CNN

חלק נרחב מהחוף המזרחי של ארצות הברית נאנק תחת גל כפור, שהקפיא קטעים ממפלי הניאגרה וגרם לכאוס בתשתיות. לפחות תשעה בני אדם מתו בימים האחרונים, במקרים שמיוחסים לגל הכפור, כולל שני חסרי בית ביוסטון. המשטרה בעיר רוזוויל, מישיגין, הודיעה אתמול כי אישה בת 96, חולת דמנציה, נמצאה ללא רוח חיים בגן משחקים, ככל הנראה אחרי שקפאה למוות בעת שיטוטה עם כותנת בלבד.

השירות המטאורולוגי פרסם אזהרה מפני סופת קרח מווירג'יניה ועד מיין, כשבוסטון וסביבותיה צפויות לספוג כ-30 ס"מ של שלג במהלך היום. הסופה צפויה להתחזק בשל תופעת "פצצת הציקלון", שמתרחשת כשהלחץ הברומטרי של הסופה צונח ב-24 מיליבר ביממה, מה שמוביל להתחזקות משמעותית בסופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סירת סיור משטרתית בנהר דלוואר, ניו ג'רזי, ארה"ב, 3 בינואר 2017. CNN, אתר רשמי
סירת סיור בנהר דלוואר, ניו ג'רזי/אתר רשמי, CNN

התופעה מתרחשת מדי חורף לאורך החוף הצפון-מזרחי, אך הסופה הזו תהיה עוצמתית במיוחד. "היא מיוחדת בזכות המהירות שבה הלחץ עומד לצנוח", אמר יהודה כהן, חוקר אורח במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס.

מזג האוויר הארקטי ימשיך לעטוף את החוף המזרחי במהלך סוף השבוע.

מושל קרוליינה הדרומית, הנרי מקמאסטר, הזהיר את התושבים בחלק המזרחי של המדינה להישאר בבתיהם ככל האפשר, ולהשאיר את בעלי החיים בפנים. "הם יקפאו למוות", הזהיר במסיבת העיתונאים. "אותו דבר יקרה לאנשים. צריך להיות זהירים בקשר לכך".

הסערה גרמה לניתוקי חשמל נרחבים ולכבישים קפואים, והיא מקשה על תנועתם של מיליוני אמריקנים מצפון פלורידה ועד דרום וירג'יניה. כמחצית מהטיסות בנמלי התעופה צ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, ובמיירטל ביץ' וסוואנה, ג'ורג'יה, בוטלו בשל מזג האוויר.

עצים קפואים בעיר סוואנה, ג'ורג'יה, ארה"ב, 3 בינואר 2017. CNN, אתר רשמי
עצים קפואים בעיר סוואנה, ג'ורג'יה/אתר רשמי, CNN
כביש סגור בניו יורק, ארה"ב, בשל סופה עזה, 3 בינואר 2017. רויטרס
כביש סגור בניו יורק בשל השלג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully