וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "תקיפות ישראל לא יפגעו בהכנות למלחמה הבאה"

מזכ"ל חיזבאללה מגיב לתקיפות שביצעה ישראל לכאורה בסוריה וטעון כי הן לא יפגעו במאמצי הארגון להתחמש ולהיערך לעימות באזור. "במלחמה הבאה - ניכנס גם מעבר לגליל", הזהיר. הוא אף ציין כי הוא בטוח בהמשך היכולת של איראן לממן את ארגונו חרף גל המחאה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נסראללה בחודש שעבר)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה משגר הערב (רביעי) איום לעבר ישראל ואומר כי ארגונו ערוך לכל תרחיש באזור – כולל מלחמה מול ישראל. "במלחמה גדולה באזור – אנחנו ניכנס גם מעבר לגליל", אמר נסראללה בריאיון לרשת אל מיידין הלבנונית. "ניתן לנצח את האויב הישראלי. היתרון של ישראל הוא רק בחיל האוויר – והוא לבדו לא יכול להכניע מלחמה".

הוא אף התייחס לתקיפות שבוצעו על פי דיווחים זרים לשטח ישראל, וטען כי פעולות אלו לא ימנעו את המשך מאמצי החימוש של חיזבאללה לקראת מלחמה אפשרית. "תקיפות אלו לא מונעות מאיתנו להתכונן", אמר. "זה לא מפריע לנו להכין את האסטרטגיה למלחמה הבאה שבה אנו נגיב ונתקיף".

עוד בוואלה! NEWS:
עזה גוססת, ומלחמה כבר לא נראית האפשרות הגרועה ביותר
גשם, שיטפונות ורוחות של 65 קמ"ש: סוף שבוע סוער בפתח
טראמפ במתקפה בוטה נגד יועצו לשעבר: "באנון איבד את דעתו"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בריאיון לרשת "אל מיאדין", 3 בינואר 2018. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במלחמה - נכנס גם מעבר לגליל". נסראללה מתוך הריאיון לרשת אל מיידין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך הריאיון, נסראללה סקר את מפת האיומים וההזדמנויות באזור, ואף הסביר כי למרות ההתרחשויות באחרונות "ציר ההתנגדות" לישראל עדיין יציב. "אם טראמפ וביבי רוצים להוביל את האזור למלחמה, אני אומר שעלינו לנצל מלחמה זאת לשחרור ירושלים", טען נסראללה. "כוחות רבים באזור החלו להתאחד ולהאמין ברעיון הזה. ההתנגדות בלבנון כיום חזקה יותר מבעבר. אחרי המלחמה בסוריה וההשפעה שלה יצא דור לוחם שמחזק את ציר ההתנגדות".

כשנשאל אם המלחמה הבאה היא עובדה קיימת, נסראללה אמר כי "הכול אפשרי" וכי טראמפ ועוזריו חותרים "למשהו מסוכן". לדבריו, ההכנות למהלך שכזה יהיו החל מאירן, דרך עיראק וסוריה ויגיעו עד לפלסטינים. "זה הגרעין, ואל נשכח גם את ההתעוררות בתימן".

מיגון בסמוך ליפתח יולי 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
קסטא/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

מזכ"ל חיזבאללה אף התבקש להתייחס להפגנות באיראן נגד משטר האייתלות, ובאשר לשאלת המשך המימון שתספק לארגונו. "אין מה לדאוג מהמצב באיראן", השיב המזכ"ל. "השלטונות יכילו את המפגינים. הבעיה באיראן לא בתוך השלטון אלא בפשיטת רגל של הבנקים. כוחות מדיניים ניצלו את ההפגנות שם. טראמפ ונתניהו גם התערבו בנעשה וערב הסעודית בכלל התנהגה כאילו ההפגנות הן ניצחון שלה על האיראנים". כשנשאל אם איראן תצליח במצבה להמשיך ולתמוך כספית בחיזבאללה השיב: "הבסיס הגדול בעם האיראני לא תומך בעצירת התמיכה לארגון ולהתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully