וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם, שיטפונות ורוחות של 65 קמ"ש: מזג האוויר מחר - סוער

משרד הפנים הורה לרשויות המקומיות להיערך למזג אוויר קיצוני הצפוי בסוף השבוע. החזאי יבגני בריינין צופה כי בצפון ובמרכז יירדו 100-60 מ"מ בפרק זמן קצר. לדבריו, "לפנינו המערכת המשמעותית ביותר של החורף הזה עד כה"

גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2017. ראובן קסטרו
גשם בגוש דן, אתמול/ראובן קסטרו
גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"קיים חשש לנזקים". גשם בגוש דן, אתמול/ראובן קסטרו

אתמול (רביעי) חלה עלייה קלה בטמפרטורות, אך בסוף השבוע צפוי מזג אוויר חורפי וסוער. לדברי יבגני בריינין סגן מנהל מרכז החיזוי בשירות המטאורולוגי, "לפנינו המערכת המשמעותית ביותר של החורף הזה עד כה". הוא צופה כי בצפון הארץ ובמרכזה יירדו בין 60 למאה מילימטרים של גשם בפרק זמן קצר יחסית. "זו כמות נכבדה. קיים גם חשש לנזקים", אמר והזהיר מפני גלים שיגיעו בשיא לגובה של חמישה עד שבעה מטרים.

היום, לקראת הבוקר יחל לרדת גשם מקומי בצפון ולאורך מישור החוף. הגשם יימשך במהלך היום והוא ילווה בסופות רעמים. ייתכן אובך בדרום ובמרכז, בעיקר משעות הצהריים. הרוחות תתחזקנה לעוצמה של 50-30 קמ"ש וקיים חשש להצפות, בעיקר לאורך מישור החוף. מחר בלילה הגשם ייתחזק וייתפשט גם למרכז הארץ. יחלו גלים גבוהים.

מבשרת ציון מזג אוויר חורפי 24 ינואר 2016. נועם מושקוביץ
חורף במבשרת ציון/נועם מושקוביץ
גלים בחופי תל אביב 25 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
הגלים יגיעו בשיא לגובה של חמישה עד שבעה מטרים. חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

ביום שישי מזג האוויר יהיה גשום וסוער. הגשם ילווה בסופות רעמים בצפון הארץ ובמרכזה וקיים חשש ממשי להצפות, בעיקר בערי החוף. ינשבו רוחות דרום-מערביות חזקות, בעוצמה של 65-45 קמ"ש, עם משבים של עד 90 קמ"ש. בדרום צפויות סופות חול.

במהלך היום צפוי הגשם להתפשט גם למרכז הנגב, אז תיפסק שם סופות החול. במקביל, קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח וצפון הנגב. לקראת הערב, בהדרגה, ייחלשו הרוחות והגשם. בשבת שיא המערכת תהיה מאחורינו אבל עד שעות הערב עדיין צפויים גשמים מקומיים והם ייפסקו בהדרגה לקראת הערב.

צפו במפת הגשמים המתעדכנת:

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: בירושלים מ-7 מעלות הלילה עד 11 מעלות מחר בצהריים, בתל אביב מ-13 עד 16, בחיפה מ-10 עד 15 ובבאר שבע מ-8 מעלות הלילה עד 16 מעלות מחר בצהריים.

"זה לא מפתיע שאחרי שעונת הגשם מתחילה לא טוב, חל בשלב מסוים שיפור ומתחילים לקבל מערכות של גשם", אומר עמוס פורת, מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי לוואלה!NEWS. "האם עם מערכת גשומה אחת ועוד אחת נכנסנו למחזוריות? זה מוקדם מדי לקבוע. אחרי המערכה הקרובה כנראה שיישאר יבש יחסית עד אמצע השבוע הבא או אפילו סופו, וצפוי שאף יהיה חם יחסית. אז בשורה התחתונה - לא ניתן עדיין לדעת האם מה שאנחנו חווים השבוע הוא שיפור, השלמה, או גמגום. בכל מקרה קיבלנו ואנחנו מקבלים מנה הגונה של משקעים השבוע. גם זה משהו".

הרשויות נערכות לטיפול בהצפות ופינוי מכשולים

לקראת הסערה הודיע משרד הפנים לרשויות המקומיות להיערך למזג אוויר קיצוני. השירות ההידרולוגי צופה שיטפונות בנחלי הכנרת והגליל, לראשונה השנה, וכן זרימות חזקות בנחלי המרכז. בעקבות כך, קראו הרשויות לתושבים להיערך מבעוד מועד לסופה, לנקות תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על גגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לחזק דודי שמש, סככות וחפצים אחרים כגון עציצים, אדניות על גגות ומרפסות ולהתרחק ככל הניתן במהלך הסופה מעצים, עמודים וחפצים אחרים העלולים לעוף כתוצאה מהרוחות החזקות.

בחיפה ובצפון נערכות יחידות המטה ברשויות לטיפול בהצפות וחסימת כבישים ופינוי מכשולים כגון עצים, עמודי תאורה, שלטים ורמזורים שעלולים לעוף כתוצאה ממשבי הרוח העזים. הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ופתיחת צירי תנועה, מסורים חשמליים הותקנו על גבי מנופים לחיתוך מהיר של עצים ומשאבות ומכליות. בנוסף, הועמדו בכוננות משאבות, ומכליות שיתנו מענה במקרה של הצפות מבנים וכבישים, פריצת ביוב כתוצאה מחדירת גשמים, וחסימות פתחי ניקוז.

גשם בפתח תקווה 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
חורף בפתח תקווה/ראובן קסטרו
הצפות בחוף הסטודנטים בחיפה 1 בינואר 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
הצפות בחיפה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

ראש מנהל התפעול בעיריית חיפה, דוד לוריא, כינס הבוקר ישיבת תאום והיערכות בין גורמי החירום ויחידות העירייה הביצועיות. בחיפה חוזים ממטרים כבדים מלווים בסופות רעמים, רוחות עזות, גלים גבוהים שיגיעו לגובה של שמונה מטרים וסכנת שיטפונות. בעירייה נערכים למשקעים כבדים בפרקי זמן קצרים ולרוחות העזות.

גם בעיריית תל אביב נערכים להצפות אפשריות, והעירייה בנתה סוללות חול למניעת הצפה של גלי ים בחופי העיר. לקראת הסערה נבדקו מערכות הביוב והוצבו מכליות לשאיבת מי גשמים במקומות המועדים להצפה. כמו כן, תוגבר מערך צוותי הכוננות בעיר, ומערך הרווחה נערך למתן מענה לדרי הרחוב. בנוסף, לפני תחילת החורף בוצעו עבודות לניקוי נחל איילון ונחל כופר והכנת אפיק נחל הירקון לחורף.

כחלק מההיערכות, אתר התיירות בראש הנקרה יהיה סגור למבקרים מחר ומחרתיים. מנכ"ל רכבל חיפה פאחר ביאדסי מסר כי הרכבל בין סטלה מאריס לבת גלים יושבת ביום שישי. לדבריו, "על פי התחזית נוכל לשוב להפעיל את הרכבל ביום שבת". הרכבל במנרה עובר שיפוץ נרחב, ובכל מקרה לא יהיה פעיל בסוף השבוע ועד שבוע הבא לפחות.

הצפות באשקלון 1 בינואר 2018. שלי ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הצפות באשקלון, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, שלי ישראל
גשם בתל אביב, 24 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

סכנת ההצפות התגברה השנה בחיפה בשל השריפה הגדולה אשתקד שכילתה אלפי דונמים של חורש ועצים ששימשו גורם מייצב ומנעו הידרדרות אבנים וסחף לכבישים. במהלך הימים האחרונים כבר ירדו בחיפה עשרות מ"מ גשם ובעירייה הביעו חשש כי האדמה הרוויה לא תוכל לספוג את כמויות המים הנוספות שצפויות לרדת בפרקי זמן קצרים.

שירותי הרווחה בחיפה נערכים בצוותים מתוגברים אשר ייתנו סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים ואנשים בעלי נכויות. בעירייה מבטיחים לפתוח מרכזי קליטה אליהם יופנו תושבים שבתיהם יוצפו. עובדים סוציאליים של העיירה יסיירו ברחובות ויאתרו דרי רחוב במטרה לשכנעם להגיע לדיור מוגן ולא להישאר חשופים לקור.

תורנים מיוחדים יפקחו על הנעשה באזורים בהם סכנת ההצפות גדולה יותר ועל מנת למנוע כניסת כלי רכב לכבישים שיוצפו. כמו כן נקבעו כוננים שיטפלו במכסים של מערכות הניקוז שלא יעמדו בלחצים הנובעים מהזרימה המוגברת. המוקד העירוני 106 יפעל במתכונת מתוגברת עם מספר גדול של מוקדנים, שיעבירו את פניות התושבים לטיפול צוותי הפעולה.

גשם בשמי תל אביב 1 בדצמבר 2018. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
גשם בתל אביב, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן
קשת באזור מנשה. תמונות גולשים, מערכת וואלה! NEWS
קשת באזור מנשה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, תמונות גולשים

בחרמון מצפים לשלג משמעותי לטובת פתיחת עונת הגלישה באתר. כדי להתמודד עם השלג בכבישים המובילים אליו ובדרכי השירות הפנימיות רכשו לקראת החורף הזה 70 טון מלח לפיזור על הכבישים, למניעת החלקות. כל חתולי השלג והמפלסות עברו טיפול שוטף שנתי והם מוכנים לפעולה כבר מסוף השבוע הקרוב. "חשוב לזכור שלמרות התחזית וההערכות מה שקובע זה מה שקורה בפועל והכול מאוד דינמי", מסרו באתר. "הודעות לקהל הרחב נמסרות מוקדם ככל שניתן ועדכונים מועברים כל העת בהתאם למצב בשטח".

עוד הוסיפו: "לצערנו לא ניתן להתעדכן מראש כי אם מישהו יוצא ב-03:00 לפנות בוקר מתל אביב אין פה עובדים עדיין. ציר התנועה נפתח לקראת 07:00 בבוקר. העובדים מגיעים מוקדם בבוקר ומתחילים לעבוד. אם במהלך הלילה לא היו שינויים אז האתר ייפתח כרגיל. מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט, בפייסבוק ובמצלמות האתר".

גשם בשכונת התקווה בתל אביב, 8 בדצמבר 2016. ראובן קסטרו
גשם בדרום תל אביב/ראובן קסטרו
שלג ברמת הגולן 1 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
אתר החרמון, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, -

ממחוז צפון של המשטרה מסר סגן-ניצב יקי אוחנה כי על פי נוהל כל תחנה במחוז יוצרת קשר עם קציני הביטחון של הרשויות המקומיות בתחומה ומוודאת כי כלים וציוד האמורים להיות זמינים לטיפול בהצפות אכן ערוכים לשיטפון או לאירוע חירום אחר אם ייתרחש. "כמובן שאנחנו גם מעבים את הכוחות שלנו בצירים וגם בתחנות כחלק מהמערך לסופה הזאת", מסר.

ברשות הכנרת גם נערכו למערכת החורפית, ובמהלך סוף השבוע בוצעו עבודות שונות באזור לצורך שמירה על תקינות התעלות והמתקנים השונים במצב של גשמים עזים. צוותי פיקוח וניהול חופים עסקו גם בגיזום בטיחותי בעצים ואף כריתה של עצים מסוכנים בהתאם לצורך, תוך קבלת אישור מהקרן הקיימת לישראל.

ברשות הטבע והגנים ציינו כי ייתכן שמזג האוויר יביא לסגירה של מסלולי טיול ואתרים ועל כן מומלץ להתעדכן באתר או במוקד הטלפוני - 3639*, לפני יציאה לשטח.

גם בטבריה נערכים לסופה והיום הודיעו כי לאחר הערכת מצב במשטרה, הוחלט לדחות את מרתון טבריה שהיה אמור להתקיים ביום שישי, ליום ראשון הקרוב. זאת, לנוכח מזג האוויר הסוער, ולנוכח ניסיון העבר עם מזג אוויר קיצוני.

(עדכון ראשון: 17:42)

גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2017. ראובן קסטרו
גשם בתל אביב/ראובן קסטרו
הצפות באשקלון 1 בינואר 2018. ויקי ביטון, מערכת וואלה! NEWS
נערכים לשיטפונות. הצפות באשקלון, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ויקי ביטון
מזג אוויר חורפי, שוק התקווה, תל אביב. פברואר 2017. ראובן קסטרו
חורף בתל אביב/ראובן קסטרו
גשם בשמי גוש דן 1 בינואר 2018. ראובן קסטרו
גשם בגוש דן/ראובן קסטרו
הר החרמון, 2 בינואר 2018. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
מצפים לשלג משמעותי/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון
מזג אוויר גשום, פתח תקווה. 14 דצמבר 2015. ראובן קסטרו
גשם בפתח תקווה/ראובן קסטרו
גשם בגבעתיים . 19 בינואר 2016. נמרוד סונדרס
גשם בגבעתיים/נמרוד סונדרס
גשם בתל אביב, 16 בינואר 2015. ניב אהרונסון
גשם בגוש דן/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully