וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגבור אכיפה ו-3,500 דולר למסתנן: אושרה תוכנית לגירוש מסתננים

3.1.2018 / 14:54

הממשלה אישרה תוכנית ל"עידוד יציאת מסתננים מישראל" למדינות שלישיות, שבמסגרתה יתוגברו יחידות האכיפה של רשות ההגירה והאוכלוסין ותינתן תוספת תקציבית של 150 מיליון שקל לתמרוץ יציאת המסתננים. נתניהו: "כל מדינה חייבלת לשמור על גבולותיה"

צילום: גל ארבל, עריכה: יאיר דניאל

הממשלה אישרה הבוקר (רביעי) תוכנית המיועדת ל"עידוד יציאת מסתננים מישראל" למדינות שלישיות, שבמסגרתה יתוגברו יחידות האכיפה של רשות האוכלוסין וההגירה ויינתן מענק כספי בסך 3,500 דולר לכל מסתנן שייצא מהארץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה: "כל מדינה חייבת לשמור על גבולותיה. שמירה על הגבולות מפני הסתננות בלתי חוקית זו גם זכות וגם חובת יסוד של מדינה ריבונית. התוכנית הזאת תצא לדרך היום".

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי לטובת יישום המתווה, אושרה הקצאת 180 תקני כוח אדם לרשות האוכלוסין וההגירה, ועד 150 מיליון שקל לשנה לתמרוץ יציאת המסתננים מהארץ. "60 אלף איש נכנסו באופן בלתי חוקי לפני הקמת המכשול בגבול סיני, הוצאנו כ-20 אלף ועכשיו המשימה היא להוציא את היתר", אמר נתניהו, "השנה הוצאנו כ-4,000 והמאמץ הגדול להוציא באופן משמעותי את רוב אלה שנשארו, שהם שוהים ומסתננים בלתי חוקיים בישראל".

על פי ההודעה, "התכנית גובשה בהמשך לפסק דין בית המשפט העליון בנושא, וקביעתו כי יש לדחות את הטענות כאילו המדינה השלישית אינה מקום בטוח עבור המסתננים היוצאים מישראל. במקביל תיפסק הפעלת מתקן 'חולות'. התקציבים ותקני כוח האדם שהוקצו להפעלת המתקן יממנו את יישום תכנית היציאה מרצון". לטענת הממשלה, הסכום המושקע ביישום המתווה נמוך משמעותית מעלות המשך שהייתם של המסתננים בישראל.

בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 3 בינואר 2018. אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג, ידיעות אחרונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully