וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול ביתה של נשיאת העליון: "תנו לממשלה למלא את חלקה"

תושבי דרום תל אביב הפגינו מול ביתה של אסתר חיות בדרישה שבג"ץ לא יתערב בהחלטת הממשלה, לפיה מתקן "חולות" ייסגר ומבקשי המקלט השוהים בו יבחרו בין יציאה מהארץ לבין מאסר בכלא. בהפגנה נעצרה הפעילה שפי פז ושוחררה

צלמים זמניים מורשים

120 מפגינים, בהם תושבי דרום תל אביב ותומכים, עמדו הלילה (שבת) מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות וקראו לה שלא להתערב בעניין השוהים הבלתי חוקיים בישראל. ההפגנה התקיימה בהמשך לסדרת הפגנות שנערכו בשבועות האחרונים נגד מדיניות בג"ץ ועל רקע התכנית לסגירת מתקן השהייה "חולות" שאושרה לפני שבוע על ידי הממשלה. במהלך ההפגנה נעצרה הפעילה שפי פז ושוחררה לביתה.

המפגינים נשאו שלטים וקראו "אסתר חיות – תחזירי את השפיות", "תורידי את הידיים מחוק הפיקדון" ו"אם אין חוקים בדרום העיר – אין חוקים בצהלה". השוטרים הרחיקו את המפגינים מביתה של חיות ועצרו את פז בחשד שהפרה את הסדר הציבורי במקום. פז אמרה כי "מדינת ישראל לא ביקשה מאיתנו רשות להפיל עלינו עשרות אלפי מסתננים, ואנחנו לא מבקשים ממנה רשות להפגין מול סמלי שלטון או כל אדם או מוסד אחר".

עוד בוואלה! NEWS:
ליצמן צפוי להתפטר מחר: "בליכוד לא לקחו את האיומים שלו ברצינות"
דיווח: "ראש הסגל של טראמפ רוצה להדיח את קושנר ואיוונקה"
משבר בפקיסטן: הצבא נשלח לבירה ש"נכבשה" על ידי אסלאמיסטים

הפגנה מול ביתה של אסתר חיות מבקשי המקלט שפי פז. טוויטר, צילום מסך
פעילה נעצרה ושוחררה. העימותים בין המשטרה לבין המפגינים/צילום מסך, טוויטר

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג אמר כי ההפגנה מתקיימת זו הפעם האחת עשרה כדי להזכיר לכל שופטי העליון "שאזרחי המדינה אינם שקופים וגם להם יש זכויות אדם ואזרח". לדבריו, "ממשלת ישראל החלה בתהליך מבורך בו מתקן חולות עתיד להיסגר לאלתר. הגיע הזמן שדיקטטורת בג"ץ תגיע לסיומה".

על פי ההצעה שהועברה ביום ראשון שעבר לאישור הכנסת, השוהים במתקן "חולות" הנמצא בסמוך לגבול עם מצרים ייבחרו בין יציאה מהארץ לבית מעצר בבית כלא. "אנחנו מצפים שבית המשפט העליון ידיר את עצמו להבא מכל דיון במדיניות ההגירה, שנמצא בתחום ריבונותו המלאה של המחוקק, ושייתן לממשלה למלא את חלקה", אמרה פז. היא הוסיפה כי על חיות לשים סוף ל"גטו האפריקאי שנבנה על חורבות חיינו".

מהמשטרה נמסר כי "מיקום ההפגנה נקבע בתיאום עם השב"כ ובהתחשב בהמלצותיהם. יחד עם זאת, במהלך ההפגנה המפגינים התקרבו אל ביתה של המשטרה". עוד הוסיפו כי כוחות המשטרה הרחיקו את המפגינים למקום אחר, "שנמצא עדיין בקרבת מקום ובקשר עין עם ביתה של הנשיאה ומהווה חלופה ראויה למיקום ההפגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully