וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בפקיסטן: הצבא נשלח לבירה ש"נכבשה" על ידי אסלאמיסטים

25.11.2017 / 21:15

תומכי תנועה קיצונית חדשה משתקים את אסלאמאבאד בשבועיים האחרונים, כשהם דורשים את הדחת שר המשפטים שלטענתם "פגע באסלאם". הממשלה הורתה לשלוח כוחות לעיר, שבה נרשמו עימותים אלימים בין הצדדים. "אנחנו מוכנים למות"

אוהלים שרופים במתחם מחאה של אנשי ארגון אסלאם קיצוני בבירת פקיסטן, אסלאמאבאד, 25 בנובמבר 2017. רויטרס
הצבא קרא לממשלה להשיב את הסדר. אוהלים עולים באש באסלאמאבאד, היום/רויטרס

ממשלת פקיסטן קראה היום (שבת) לצבא לסייע בפיזור מחאה של תומכי מפלגה אסלאמית קיצונית בבירה אסלאמאבאד, אחרי עימותים אלימים בינם לבין המשטרה והתפשטות ההפגנות לערים נוספות. עשרות בני אדם נפצעו במהלך העימותים, כולל שוטרים רבים. המפגינים טענו כי ארבעה בני אדם משורותיהם נהרגו במהלך ההיתקלויות, אולם במשטרה אמרו כי לא היו הרוגים.

לאחר התפשטות המחאה והצטרפות פעילים חדשים, תחנות טלוויזיה פרטיות הורו לרדת מהאוויר כשרק התחנות הממשלתיות המשיכו בשידוריהן.

פעילים מטריק-א-לביק, מפלגה קיצונית שהוקמה בתקופה האחרונה, חסמה את הכביש הראשי לבירת פקיסטן בשבועיים האחרונים. הם מאשימים את שר המשפטים בפגיעה באסלאם ודורשים להדיח אותו לעצור אותו. "אנחנו אלפים. לא נעזוב, נילחם עד המוות", אמר דובר המפלגה איג'ז אשרפי בשיחת טלפון עם רויטרס מהזירה.

עוד ידיעות מהעולם
חרירי במסר לחיזבאללה: "לא אסכים שיתערב במדינות אחרות"
רצח בכל שלושה ימים: צרפת יוצאת למאבק באלימות נגד נשים

מפגינים אסלמאסטים בבירת פקיסטן, אסלאמאבאד, 25 בנובמבר 2017. רויטרס
דורשים לעצור את שר המשפטים. תומכי המפלגה/רויטרס

המפלגה היא אחת משתי תנועות פוליטיות קיצוניות חדשות שצברו תמיכה בחודשים האחרונים. הן צפויות לגרוף הישגים בבחירות הקרובות – שאמורות להתקיים עד הקיץ הבא – אולם לא לזכות ברוב. המפלגה זכתה באופן מפתיע ב-7.6% מהקולות בבחירות שהתקיימו בחודש שעבר בעיר פשוור.

שר הפנים אחסן איקבל אמר כי הממשלה ביקשה את עזרת הצבא בסיוע למען "החוק והסדר בהתאם לחוקה". למפלגת השלטון של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף – שהודח על ידי בית המשפט הלעיון ביולי בשל פרשת שחיתות – יש יחסים קרירים עם הצבא, שב-1999 ביצע הפיכה צבאית והדיח את שריף.

לדבריו, ההפגנות הן חלק מניסיון להחליש את הממשלה, שעתה נשלטת בידי בעל בריתו של שריף, ראש הממשלה שהיד חקן עבאסי. "יש ניסיונות ליצור כאוס במדינה", אמר לטלוויזיה הממלכתית מוקדם יותר היום.

מפקד צבא פקיסטן קרא לממשלה לשים קץ להפגנות, שהתפשטו גם לקראצ'י, לפשוור וללאהור והפציר בכל הצדדים להימנע מאלימות. מנהיג האופוזיציה אימראן חאן קרא להקדמת בחירות, ואמר כי הממשלה החלשה אפשרה לפגיעה בשלטון החוק.

המפגינים, המונים כאלף איש, שיתקו את חיי היומיום בבירה וסירבו להישמע לפסיקות בית המשפט שהורו להם לפזר את שביתת השבת שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully