וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן צפוי להתפטר היום: "הממשלה לא זיהתה את הפיצוץ"

25.11.2017 / 6:21

שר הבריאות צפוי להתפטר בעקבות משבר הרכבת בשבת. בסביבתו טענו כי התריע מבעוד מועד כי כך יפעל – אך "ביטן התעסק עם הדחתו של בגין" ולא פתרו את המשבר בזמן. לדבריהם, "כשניסו לפתור – היה מעט מדי ומאוחר מדי"

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי

שר הבריאות יעקב ליצמן צפוי להתפטר היום (ראשון) מהממשלה, ובסביבתו מאשימים כי "גורמים בליכוד, בהם יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא זיהו את הפיצוץ המתקרב". לדבריהם, "ליצמן העביר מסרים לביטן לפני עשרה ימים ולקחו אותם ברצינות רק מיום רביעי".

לטענתם, "בזמן שביטן התעסק עם הדחתו של בגין מוועדת הפנים, ליצמן המשיך לעדכן אותו יחד עם גורמים נוספים בליכוד על כוונתו להתפטר אם לא יתבטלו העבודות, היה אפשר למנוע את זה, אבל אף אחד לא לקח את זה ברצינות".

עוד הוסיפו בסביבת ליצמן כי "ביום חמישי, כשהבינו בלשכת נתניהו את גודל האיום, ניסו למצוא חלופות אבל השר לא הסכים לקבל שום פשרה חוץ מביטול העבודות ואז כל הצעה שניתנה הייתה מעט מידי ומאוחר מדי".

שר הבריאות יעקב ליצמן בפתח ישיבת הממשלה 25 ביוני 2017. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
נותר כמעט לבדו במשבר. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

ביטן דחה בתגובה את הטענות נגדו. "ליצמן פנה אליי לפני עשרה ימים, מיד עדכנתי את כל הגורמים הרלוונטיים", אמר. "כשהוא לא הצביע השבוע עם הממשלה יחד עם גפני, עדכנתי אותם שוב. אלה שטויות כי ישבו איתו במהלך כל השבוע האחרון. השרים יריב לוין, חיים כץ וכולם זיהו את הבעיה. המשבר מול ליצמן אינו בסמכות הטיפול שלי, זה בתחום סמכותה של הממשלה".

יו"ר הקואליציה האשים את ליצמן בכך "שהעצים את העניין סתם". לדבריו, "היה ניתן לפתור את המשבר בתוך חודש בחקיקה. אם הייתי מקבל סמכות לטפל בבעיה, זה היה נגמר אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עבודות בתחנת הרכבת ארלוזורוב 25.11. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
עבודות בתחנת ארלוזרוב בתל אביב, שבת/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

ליצמן התנהל במשבר הנוכחי כמעט לבדו. ביום רביעי ניסחו גורמים ביהדות התורה ובש"ס הודעה לתקשורת שלפיה ראשי הסיעות החרדיות פועלים יחד נגד חילול שבת במטרה להעניק גיבוי פומבי לאיומיו של ליצמן, אך ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התנגד, ובעקבות כך ההודעה נגנזה. גפני ודרעי יתמקדו בימים הקרובים בקידום חקיקה שנועדה להגביל פעילות בשבת, ואם זו לא תקודם, הם עלולים להחריף את המשבר בתוך הקואליציה.

עם זאת, ביהדות התורה אין כוונה בשלב זה לפרוש מהקואליציה. "כולם יודעים שזו הקואליציה הכי טובה לחרדים", אמר גורם במפלגה. "אנחנו צריכים לקדם חקיקה חשובה כמו הגיוס, המרכולים ועוד". גם ליצמן עצמו אינו מתכוון לצאת מהקואליציה, והתפטרותו נועדה להתנער מאחריותו המיניסטריאלית כשר לעבודות הרכבת שאישרה אותה ממשלה שבה הוא חבר.

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully