וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ של רואנדה: מוכנים לקלוט עשרת אלפים מבקשי מקלט מישראל

23.11.2017 / 16:15

בריאיון לעיתון בארצה הדגישה השרה כי טרם הושג סיכום סופי על קליטת מבקשי המקלט וכי עדיין מתנהל משא ומתן עם ישראל על חבילת סיוע שאלה יקבלו עם גירושם. הכנסת אישרה השבוע בקריאה ראשונה את סגירת מתקן "חולות

צלמים זמניים מורשים

רואנדה מוכנה לקבל כעשרת אלפים מבקשי מקלט אפריקנים מישראל, אך טרם הושג סיכום סופי על כך - כך אמרה היום (חמישי) שרת החוץ של רואנדה לואיס מושיקיוואבו בריאיון לעיתון "ניו טיימס" הרואה אור בארצה. "אם הם ירגישו בנוח לבוא לכאן אנחנו נהיה מוכנים לקלוט אותם. איך זה יתבצע ואיך ייראו החיים שלהם מרגע שיגיעו לכאן - כל אלה הם פרטים שעוד לא סוכמו", אמרה. היא הוסיפה כי עדיין מתנהל משא ומתן לגבי הסיוע וחבילת הקליטה שמבקשי המקלט יקבלו לאחר גירושם לרואנדה.

ההסכם העקרוני בין ישראל ורואנדה הושג בסוף ספטמבר האחרון, על רקע פסיקת בג"ץ שפסלה את הסדר הגירוש מרצון של המסתננים, בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רואנדה פול קגאמה. השבוע דווח בערוץ 10 כי לפי ההסכם, ישראל תשלם לרואנדה כ-5,000 דולר עבור כל מבקש מקלט שיעבור אליה, ותעביר 3,000 דולר מענק לכל אחד שיעזוב. שרת החוץ אמרה כי טרם הושגו הסכמות מלאות וגם הוסיפה כי רואנדה מעוניינת לקלוט רק מהגרים שיעברו אליה מרצון.

עוד בוואלה! NEWS:
מילצ'ן קנה לשרה נתניהו תכשיטים ב-34 אלף שקל - וקיבל מחזיק מפתחות
איראן: הנשק של חיזבאללה - להגנת לבנון מפני האויב הישראלי
ביקורת על דברי חוטובלי: "שילוב בין יהירות לבורות; להשעות אותה"

ביקור ראש הממשלה בקיגאלי, רואנדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רואנדה פול קגמה במהלך פגישתם במשכן הנשיא. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רואנדה פול קגמה בביקור בארצו, ביולי 2016/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מוקדם יותר השבוע אישרה הממשלה אישרו את ההצעה לסגירת מתקן השהייה "חולות", הסמוך לגבול מצרים, שתלויה בקצב ההתקדמות והיישום של הסכם הגירוש החדש מול רואנדה. ההצעה אושרה גם בקריאה ראשונה על ידי מליאת הכנסת. לפי הצעת ההחלטה, שגובשה על ידי השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושר הפנים אריה דרעי בעקבות פסיקת בג"ץ, בשלושת החודשים הקרובים תיבחן הנחיצות של מתקן חולות, שלטענת דרעי וארדן "הפך לאלטרנטיבה נוחה עבור המסתננים". המסלול העתידי שיעמוד בפני שוהים בלתי חוקיים יהיה בחירה בין יציאה מהארץ או מעצר בכלא רגיל.

"לנוכח הכוונה להביא ליציאת מסתננים בהיקף נרחב למדינות שלישיות ניתן לשוב ולבחון את מידת הצורך בהמשך קיומו של מרכז השהייה חולות כאשר ניתן יהיה להביא ליציאתם של מסתננים גם ממרכזי הערים ישירות למדינה השלישית", נכתב בדברי ההסבר להצעת ההחלטה.

ההסדר החדש הוא חלק מתיקון להוראת שעה המסדירה את הטיפול במבקשי המקלט והפעלת מתקן חולות. לפי הצעת ההחלטה, כלל ההסדרים יוארכו בשלוש שנים, אך סעיף מיוחד יאריך את הוראת השעה בעניין מתקן חולות עד אמצע מרץ. אם יוחלט לסגור את המתקן, הוראת השעה לא תוארך".

עוד באותו נושא

המאבק במבקשי המקלט: הממשלה אישרה את סגירת "חולות" בעוד 3 חודשים

לכתבה המלאה
שרת החוץ של רואנדה לואיס מושיקיוואבו. אי-פי, AP
הדגישה כי טרם הושגו סיכומים על קליטת המגורשים לארצה. מושיקיוואבו/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully