וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הגב של חמאס: הג'יהאד האסלאמי ירה פצמ"רים איראניים

3.1.2018 / 10:00

בצה"ל מעריכים כי שניים ממקרי הירי האחרונים מעזה לישראל בוצעו על ידי הג'יהאד האסלאמי, בנשק איראני. ההערכה חושפת את השפעת איראן על הרצועה וסוללת את האפשרות לצה"ל לפגוע ישירות בארגון

צילום: בני בן סימון ושי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

שניים מאירועי ירי פצצות המרגמה והרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל בוצעו בידי הג'יהאד האסלאמי עם נשק איראני – כך עולה מחקירת צה"ל. המקרה האחרון התרחש ביום שישי האחרון, כשפצצת מרגמה ששוגרה לעבר ישראל התפוצצה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, בזמן טקס לציון יום הולדתו של אורון שאול, חייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה.

בשל תזמון הירי, במערכת הביטחון מעריכים כי הג'יהאד האסלאמי עומד מאחוריו. מקרה נוסף התרחש ב-30 בנובמבר, אז ירו פעילי הג'יהאד האסלאמי לעבר מוצב של צה"ל בצפון הרצועה.

עוד בנושא:
מטח בזמן טקס לזכר אורון שאול; רקטה נפלה במבנה בשער הנגב
צה"ל: ירי הפצמ"רים בגבול הרצועה - תגובת הג'יהאד לפיצוץ המנהרה
לשמחת ישראל וחמאס: הג'יהאד הצליח "לשחרר קיטור" - בלי נפגעים

צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
פצצת מרגמה שהתפוצצה בקיבוץ בשער הנגב, ביום שישי/שי מכלוף

ממצאי חקירת צה"ל אודות שיגור פצצות המרגמה בשני המועדים השונים בגבול רצועת עזה מוכיחים כי הג'יהאד האסלאמי שממומן על ידי איראן משקר לחמאס ופועל בניגוד למדיניות אכיפת השקט מול ישראל עליה הוא הסכים אחרי מבצע "צוק איתן". חקירה זו לא רק חושפת את הפעילות של הג'יהאד האסלאמי והשפעת איראן על הרצועה אלא גם סוללת את האפשרות עבור צה"ל לפגוע בארגון באופן ישיר בתגובה לשיגור הפצמ"רים, שהסתיימו ללא נפגעים.

בשונה מהחוליות הסוררות והפעילים הסלפים שאחראים על טפטופי הרקטות לעבר ישראל מאז "צוק איתן", הג'יהאד האסלאמי בעל מבנה היררכי ברור וסדור, עם מדיניות, משמעת ואידיאולוגיה ברורה שזוכה למעקב צמוד של קהילת המודיעין בישראל. לכן יהיה קל יותתר לפגוע בו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גבול רצועת עזה לאחר ירי מרגמות לעבר עמדת צה"ל, 30 בנובמבר 2017. בני בן סימון
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/בני בן סימון

לדברי דובר צה"ל, מטח פצצות המרגמה שנורה לפני כחודשיים לעבר מוצב של צה"ל בסמוך לגדר המערכת היה התגובה של הג'יהאד האסלאמי לחשיפת המנהרה חודש לפני כן. בתגובה לירי המאסיבי של בין עשר ל-12 פצמ"רים, שלא גרם לנפגעים, תקפו כלי טיס וטנקים כמה מטרות של הג'יהאד האסאלמי ושל חמאס ברחבי הרצועה.

"ליד המוצב יש מפעל בטון על הגדר, הנפילות היו באזור המוצב והפיגוע הוא נגד המרחב הצבאי ולא היה אזרח שנמצא בסכנה", אמר דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס. "בעקבות האירוע עצרנו את העבודות וביצענו תגובה ראשונית באמצעות כלי טיס של חיל האוויר וטנק לעבר ארבע מטרות. שתי עמדות ביטחון שוטף של חמאס ושתי עמדות של הג'יהאד האסלאמי. זו הייתה תגובה ראשונית לאירוע ואנחנו יודעים באופן אישי מי ביצע את השיגורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully