וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטח בזמן טקס לזכר אורון שאול; רקטה נפלה במבנה בשער הנגב

מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו מצפון רצועת עזה, רקטה נוספת נחתה בשטח ישראל. לא דווח על נפגעים. בכפר עזה נערך טקס לזכר החייל שגופתו מוחזקת בשבי חמאס, שנמשך למרות האזעקה שנשמעה במקום. צה"ל הגיב בירי טנקים וכלי טיס

צילום: בני בן סימון ושי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר

ירי לדרום - כל העדכונים

- שלוש רקטות נורו מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל
- רקטה אחת התפוצצה במבנה בשער הנגב
- שתי רקטות נוספות יורטו
- צה"ל הגיב בירי טנקים וכלי טיס

התרעת צבע אדום נשמעה הבוקר (שישי) במספר יישובים באזור עוטף עזה, בעקבות מטח רקטות שנורה מצפון הרצועה. שתיים מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. רקטה נוספת ששוגרה נחתה במבנה ביישוב שבשטח המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים בעקבות הירי.

הירי בוצע בזמן שבכפר עזה התקיים אירוע לציון יום הולדתו של אורון שאול, החייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה. האירוע התקיים בנקודה הצופה על אזור חטיפתו של אורון לשבי חמאס, ובין הנוכחים שר התקשורת חבר הכנסת איוב קרא ויו"ר העבודה אבי גבאי. זמן קצר לאחר האזעקה הטקס המשיך כמתוכנן. בתגובה לירי, תקף צה"ל באמצעות טנקים וכלי טיס של חיל האוויר שתי עמדות השייכות לארגון חמאס בצפון הרצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
מטח לדרום: רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשדרות; צה"ל תקף ברצועה
שוב ירי לדרום: שתי רקטות שנורו מרצועת עזה יורטו בשמי שדרות

צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. בני בן סימון
ילדים מבוהלים בזמן האזעקה/בני בן סימון
צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
הרקטה שנחתה בשער הנגב/שי מכלוף

אורן, תושב היישוב סיפר כי "שמענו הרבה בומים, ואז הועברה הודעה שנפלה רקטה באחד המבנים. בזמן האחרון היו מדי פעם בומים, אבל לא ממש דאגנו. עכשיו אנחנו קצת יותר נזהרים, בדיוק הילדים הגיעו עם ההסעות בדרך כלל הם מגיעים לבד והיום באנו לאסוף אותם".

גולדי פוירשטיין הס, המתגוררת ביישוב בו נפלה הרקטה ולראשונה חוותה נפילת רקטה במקום סיפרה כי "עד עכשיו היה צבע אדום אבל לא עם נפילות, זה היה מפחיד נכנסתי לממד והבת שלי הייתה בגן, ישר בדקתי שהיא בסדר. באירועים כאלה רצות מחשבות, מה אם היו פה ילדים?".

פוירשטיין הס סיפרה שהיא לא חוששת מהסלמה, וכי הרקטות מסוכנות יותר: "התקופות הכי קשות הן טפטופים כי כשזה תופס אותך אתה יכול להיקלע לסיטואציות מסוכנות. הבת שלי תישן בממד השבת". עוד הוסיפה כי המשפחה חוששת לשלומם אך הם מתכוונים להישאר: "המשפחה שלא גרה בקיבוץ לחוצים, אבל אנחנו הבנו שבאנו לגור ליד הר געש ולא מתכוונים לעזוב".

צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. בני בן סימון
צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017/בני בן סימון

שר התקשורת איוב קרא שנכח בטקס לאורון שאול קרא לתושבי עזה להתקומם נגד שלטון חמאס ברצועה. "אני קורא להתקומם נגד הדיקטטורה הדתית שבעצם חיסלה את עזה", אמר. הוא אף ציין כי הוא פועל להשגת השפעה ברצועה בעניינו של שאול.

יו"ר העבודה אבי גבאי שהשתתף אף הוא באירוע מתח ביקורת על מדיניות הממשלה בזירה הביטחונית. "איבדנו את ההרתעה", טען. "אנחנו צריכים למצוא את הדרכים בכדי להחזיר חזרה את ההרתעה מול חמאס ואנחנו צריכים לבחון מחדש את כל הקונספציות שלנו מול החמאס גם ביד הקשה וגם בתקווה אני מאמין בשילוב שני הדברים".

"על כל ירי צריך לירות בחזרה וקשה אבל מצד שני אנחנו צריכים גם לייצר תקווה וחשוב מחדש על הקונספציה לחילופי שבויים", הוסיף. "ראינו שסגרים של הרבה מאוד שנים לא החזירו את גלעד שליט הוא בסוף חזר בסוף המשא ומתן".

צבע אדום בעוטף עזה במהלך טקס לאורון שאול, 29 בדצמבר 2017. סייט-גלובל, מערכת וואלה! NEWS
התרעה במהלך הטקס לזכרו של אורון שאול, היום/מערכת וואלה! NEWS, סייט-גלובל

גבאי הוסיף כי "אני מאלה שמאמינים שחלק מהיכולת שלנו להחזיר את אורון ואת הדר ואת אברה ואת אסעד תלויים ביכולת שלנו לשנות את המשא ומתן להיות קשים עם החמאס אבל לתת תקווה לציבור בצד השני אם נעשה את זה אולי נגיע לעסקה שהיא נכונה מבחינתנו". במקביל לירי מעזה, מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים על עימותים בגדה, באזור חברון ובית לחם. לפי הדיווחים, במחנה אל-ערוב שמצפון לחברון ישנם פצועים.

ח"כ אורן חזן, שהשתתף באירוע, אמר כי "הניסיון הפחדני של חמאס להרוס את הטקס בירי רקטות לא צלח. צריך לזכור שלא מדובר ב'טפטוף' לכבוד האירוע, אלא בשגרת חיים יומיומית קשה של תושבי העוטף, שכולם בחזקת שבויים בידי חמאס. ומכאן שלא עוצרים את הטקס, אלא עוצרים את חמאס ופשוט מחסלים אותו". עוד הוסיף חזן כי "עלינו להפעיל לחץ חזק, כדי שבצד השני יבינו שיש להם מה להפסיד".

ח"כ חיים ילין, שנכח באירוע, עלה לבמה וביקש מהקהל לחזור למקומות אחרי ולהמשיך את הטקס: "אנחנו לא ניכנע, נמשיך את הטקס". לאחר מכן מסר ילין: "אם על כל טיל שמתפוצץ בעוטף עזה היינו בורחים לא הייתה התיישבות וצמיחה באזור ולכן היה לי חשוב להעביר מסר זה לכל הנוכחים בטקס כדי שנוכל להמשיך. זה הניצחון האזרחי שלנו מול הטרור".

זהבה שאול באירוע לזכר אורון שאול, במהלכו נשמעה התרעת צבע אדום, 29 בדצמבר 2017. בני בן סימון
זהבה שאון, אמו של החייל אורון שאול במהלך האירוע בעוטף עזה/בני בן סימון

לפני כשבועיים בוצע ירי נוסף מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. חיל האוויר תקף בתגובה מתחם צבאי של חמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר אז כי המתחם משמש אתר אימונים של חמאס וכי הותקפו בו שש מטרות שונות ובהן מבנים ותשתיות טרור. "צה"ל רואה בחומרה את הירי לעבר יישובים ישראליים ולא יאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל.

יממה מוקדם יותר התפוצצה באחד מיישובי המועצה האזורית חוף אשקלון רקטה שנורתה מעזה וגרמה נזק קל לאחד מבתי המגורים. לא היו נפגעים. רקטה נוספת שנורתה התפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה. לפני הנפילות נשמעה התרעת "צבע אדום" ביישובי חוף אשקלון.

(עדכון ראשון 11:57)

צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
המבנה שניזוק/שי מכלוף
צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
שרידי הרקטה שנורתה, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully