וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ובתה חולת הלב מעוכבות בנתב"ג: "איפה הלב של המדינה?"

2.1.2018 / 21:41

אזרחית אוקראינה שהגיעה עם בתה בת השנה לטיפולים בבית החולים בילינסון נעצרה על ידי רשות האוכלוסין וההגירה בטענה שהגיעה להשתקע בארץ. מקורבן: "מקבלים חולים מסוריה ומעזה, ולא מסוגלים לקבל ילדה חולת לב ששילמה על הטיפולים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים בילינסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם מאוקראינה ובתה התינוקת, בת שנה חולת לב, עצורות בנתב"ג מאתמול בשעה 1:30 לאחר שהגיעו לטיפולי תיירות מרפא בבלינסון עם אישורים מהבית חולים. נכון לעכשיו היא עצורה מאתמול בלי תזונה נכונה ותואמת את מצבה הרפואי, היום הגיע הרופא של רשות ההגירה והאוכלסין לבדיקה שאמר שעליה לשבת ליד החלון. עו"ד מטעם מכר של המשפחה עיכב את גירושה מהארץ וכעת היא מוחזקת בנתב"ג. הבוקר פספסה את התור שלה בבלינסון לרופא מומחה.

יורם, מכר של המשפחה, שקישר אותה לבית החולים שניידר אמר לוואלה! NEWS: "איפה הלב של המדינה, מדובר בילדה קטנה שעוד אין לה שנה שמוזמנת על ידי בית החולים בלינסון ויש להם את כל האיושרים הנדרשים. אנחנו כל הזמן מקבלים חולים מסוריה ועזה ולא מסוגלים לקבל ילדה בת שנה חולת לב שגם שילמה עבור זה וזה לא ניתן לה בחסד. התינוקת לא מקבלת אוכל שמותאם לצרכיה, לפחות היו מאשרים לה להגיע לבדיקות ביומיים האלה ובלי להחזיק אותה עצורה כאילו היא פושעת. זו אטימות ורשעות של מדינת ישראל שהמציאה שקרים".

עו"ד ספא חמוד, המייצג את האם והילדה: "האמא הגיע לגבולות מדינת ישראל עם מסמכים רפואיים לבתה, תינוקת בת שנה שיש לה בעיה בלב, המסמך הוא של בית החולים ישראלי בלינסון שהעביר את המסמך הזה על מנת שתגיע לבדיקות רפואיות, שלאחר ביצוע בדיקות רפואיות יוחלט מה השלבים הרפואיים ואילו טיפולים רפואיים יהיה עליה לבצע, האם הייתה מצוידת בכרטיסי טיסה הלוך חזור ולא הייתה לה כוונה להשתקע במדינת ישראל במיוחד כאשר יש לה משפחה באוקראינה שממתינה לה, ילד בן שנתיים וחצי ובן זוגה.

המסמך הרפואי של התינוקת חולת הלב אשר עצורה בשדה התעופה. -, מערכת וואלה! NEWS
המסמך הרפואי של התינוקת חולת הלב אשר עצורה בשדה התעופה/מערכת וואלה! NEWS, -
שביתה בנתב"ג של עובדי משרד הפנים בביקורת הדרכונים, אוגוסט 2015. יותם רונן
האם ובתה נעצרו בנתב"ג/יותם רונן

"היא נעצרה אתמול בשעה 1:30 לפנות בוקר, רשות ההגירה והאוכלוסין סירבה להגעתה מחשש להשתקעות במדינת ישראל, הם טענו בתגובתם שהיה לה תיק חיים משותפים עם אזרח ישראלי שהתגלה כתרמית. אבל העניין פה שהיא נכנסה לארץ היא הפקידה ערבות של 30 אלף שקל בשנת 2016 וכאשר היא יצאה הכספים הוחזרו. הכניסה שלה בשנת 2016 הייתה על מנת לקבל חיסונים לילד השני שלה בן השנתיים וחצי. היא חזרה לטיפולים לילדה שנולדה ב6 לדצמבר 2016 ולא אפשרו את כניסתה, רופא של רשות ההגירה והאוכלוסין הגיע בלילה לבדוק אותה והורה להעביר אותה לחדר מאוורר עם חלון פתוח".

עו"ד חמוד עתר לבית הדין לערעורים כדי לאפשר לתינוקת לקבל את הטיפולים הרפואיים שלשמה הגיעה, אך בית הדין לערעורים דחה את הבקשה, מה שהביא לכך שהתינוקת לא תקבל את הטיפולים הרפואיים שלשמה הגיעה עם אמה. לבקשה צורף מכתב מבית החולים בלינסון אשר מזמין אותה לבדיקות במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים שניידר, על פי המסמך, היום היא הייתה אמורה להשתתף בהערכה רפואית.

בית הדין קיבל את טענות משרד הפנים כי לאם יש רקע של שהייה בלתי חוקית בישראל, בניגוד לטענות האם כי עזבה את ישראל במועד המדויק שנקבע לה במשרד הפנים טוענים כי היא הפרה את תנאי הערבות שלה ועזבה את ישראל באיחור ובניגוד לתנאי רישיונה. בית הדין דוחה את הבקשה מחשש להשתקעותה של האם בישראל, עוד מסבירים בבית הדין כי האם לא ווידאה מראש טרם הגעתה לגבולות המדינה. מרשות ההגירה ואוכלוסין נמסר כי בית הדין לעררים קיבל את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully