וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל סלבדור: לא נחזיר את השגרירות שלנו לירושלים

המדינה המרכזת אמריקנית, שהוזכרה כמי שעשויה להצטרף לשכנתה גואטמלה, הבהירה כי היא תשאיר את השגרירות שלה בתל אביב. היא הייתה המדינה האחרונה בעולם ששגרירותה הייתה בירושלים, עד שעברה משם בלחץ מדינות ערב ב-2006

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

אל סלבדור, שהייתה המדינה האחרונה ששגרירותה בישראל הייתה בירושלים, לא תחזיר אותה לעיר על אף הודעת גואטמלה שכנתה. שר החוץ של אל סלבדור, שנעדרה בחודש שעבר מההצבעה בעצרת האו"ם נגד ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל, אמר כי השגרירות תישאר בהרצליה – שם היא נמצאת מאז 2006 – "מתוך כבוד לתהליך השלום".

"כל מדינה עושה את ההחלטות שלה ביחס למדיניות החוץ שלה, ואל סלבדור לא שופטת את הנחישות של מדינות אחרות, כך שאנו מקווים שהן לא ישפטו אותנו", אמר הוגו מרטינז בריאיון לרשת טלוויזיה מקומית.

אל סלבדור העבירה את שגרירותה מירושלים לתל אביב ב-2006, ימים ספורים אחרי מהלך דומה של קוסטה ריקה, שנועד לרצות את מדינות ערב. מאז הודעת נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס בחודש שעבר, טענו בישראל כי מדינות נוספות יצטרפו למהלך בקרוב. בין אלו שהוזכרו היו מדינות מרכז אמריקה, הונדורס - שהצביעה יחד עם גואטמלה נגד הגינוי באו"ם - ואל סלבדור.

לקריאה נוספת בנושא
גורמים מדיניים: כ-20 מדינות נוספות יודיעו על העברת השגרירות לי-ם
גואטמלה: ארה"ב לא לחצה עלינו להודיע על העברת השגרירות לירושלים

שגרירות אל סלבדור בהרצליה. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
מבנה השגרירות של אל סלבדור/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully