וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואטמלה: ארה"ב לא לחצה עלינו להודיע על העברת השגרירות לירושלים

שרת החוץ סנדרה חובל אמרה כי הצהרתו של הנשיא מוראלס על הכוונה להעתיק את מקום השגרירות בישראל נידונה במשך חודשים. "אנחנו בעלי ברית היסטוריים של ישראל", הוסיפה

צילום: רויטרס ולע"מ, עריכה: שניר דבוש

שרת החוץ של גואטמלה סנדרה חובל הכחישה הלילה (חמישי) כי הצהרתו של הנשיא ג'ימי מוראלס בתחילת השבוע על כוונה להעביר את שגרירות המדינה בישראל לירושלים הייתה תוצאה של לחץ מצדה של ארצות הברית. במסיבת עיתונאים בגואטמלה סיטי הוסיפה חובל כי, "לא קיבלנו שום פנייה מצד ארצות הברית בנושא. זו הייתה החלטה של הממשלה, במסגרת מדיניות החוץ של גואטמלה".

לדברי חובל, "לא הופעל עלינו לחץ מצד שום מדינה, כי אנחנו חברים ובעלי ברית היסטוריים של ישראל . לא ביקשנו דבר מישראל או מארצות הברית בתמורה". על פי הודעת הממשלה בגואטמלה סיטי לא מדובר ב"העברת" השגרירות לירושלים, אלא ב"החזרתה" לעיר – שם פעלה עד לשנת 1978, כשהועברה לתל אביב. היא הוסיפה כי התכנית להעתיק את השגרירות לירושלים "נידונה במשך חמשת החודשים האחרונים ודברים הסתדרו באופן כזה יחד עם ההצבעה באו"ם כך שיכולנו לומר עתה שזה הזמן המתאים".

בירושלים בירכו על הצהרתו של מוראלס וראש הממשלה בנימין נתניהו אף ניצל את ישיבת סיעת הליכוד ביום שני כדי להביע את הערכתו כלפיו. "אלוהים יברך אותך ידידי הנשיא מוראלס. אלוהים יברך את שתי המדינות שלנו – ישראל וגואטמלה – אנחנו מחכים לך כאן בירושלים", אמר נתניהו באזני הנוכחים באולם הישיבות שבכנסת. גורמים מדיניים אף העריכו בין עשר ל-20 מדינות נוספות לזה של גואטמלה יודיעו על מהלכים דומים בשבועות הקרובים.

שרת החוץ של גואטמלה סנדרה חובל במסיבת עיתונאים בגואטמלה סיטי, 26 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
הדגישה כי השגרירות לא עוברת לירושלים, אלא חוזרת אליה. חובל/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully