וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תן תקף צעיר בעמק בית שאן; הסחבת בטיפול במכת הכלבת נמשכת

1.1.2018 / 23:37

הצעיר שהותקף בקיבוץ טירת צבי יצא ללא פגע, והתקיפה מצטרפת לשלושה מקרים בימים האחרונים בהם אובחנו תנים עם כלבת. למרות התפשטות המחלה, הממשלה עדיין לא דנה בתכנית למיגורה

אתר רשמי

מגפת הכלבת שפרצה לפני כשלושה חודשים בצפון הארץ מוסיפה להתפשט. תן חשוד תקף היום (שני) צעיר בקיבוץ טירת צבי, אולם התקרית הסתיימה רק בנשיכת בגדיו של הצעיר והאירוע הסתיים ללא נפגעים. האירוע מצטרף לשלושה מקרים נוספים שאירעו בימים האחרונים, לאחר שתוצאות בדיקת המעבדה העידו כי תנים נגועים בקיבוצים שלוחות, כפר רופין ומעוז חיים. במהלך השנה החולפת נרשמו 77 מקרי הדבקה בכלבת.

למרות שחלפו שלושה חודשים מאז שהתפרצה המחלה באזור העמקים, הממשלה עדיין לא החליטה על תכנית למיגור המחלה. קרוב ל-60 מקרי כלבת התגלו בשטח מצומצם יחסית, ורק לפני שבוע גיבש משרד החקלאות הצעת החלטה להתמודדות עם התפשטות המחלה. בהצעה הוכנסו מספר שינויים, בהם צירוף נציג של המועצות האזוריות לצוות ההיגוי שיוקם לטיפול במגפת הכלבת וכן תוספת חודשית לטיפול במחלה, למשך ששה חודשים לכך היותר, של 100 אלף שקל לכל רשות הנמצאת באזורי ההתפרצות.

לקריאה נוספת:
תכנית נגד הכלבת תוצג לממשלה; "תעביר את הבעיה לערים הגדולות"
הווטרינרים מתריעים: "נותרנו לבד, לא נוכל להמשיך לתת מענה לכלבת"
מכת הכלבת: הכלבה נענע הותקפה על ידי תן – וניצלה ברגע האחרון

תן סמוך בקיבוץ טירת צבי. אביחי רן, מערכת וואלה! NEWS
מקרה נוסף התגלה בטירת צבי/מערכת וואלה! NEWS, אביחי רן

אתמול התקיימה פגישה עם נציגי מרכז המועצות האזוריות ושר החקלאות ח"כ אורי אריאל. עמיר ריטוב, יו"ר מרכז המועצות האזוריות, ביקש מהשר לערוך מספר תיקונים בהצעה, כדי שהיא תסייע לטיפול בבעיה בצורה הטובה ביותר. למרות זאת, ההצעה טרם נדונה בממשלה ובינתיים הרשויות באזור פועלות ביוזמות מקומיות. אתמול קיימו המועצות האזורית גלבוע ועמק המעיינות "שולחן עגול" של כל הגורמים המעורבים בטיפול במחלה. מלבד נציגי המועצות השתתפו גם אנשי משרד הבריאות ורשות הטבע והגנים בדיונים. נציגי משרד החקלאות נעדרו מהפגישה.

בין השאר, בפגישה עלו לדיון נושאים הקשורים לדילול אוכלוסיית התנים, יחד עם הדרכים להגדלת החיסונים האורליים והגדלת החיסונים לחיות הבית, כן דיברו על תקצוב נושא הסניטציה במרחב.

"אי אפשר להשאיר בודדים בשטח רק את המועצות והעיריות", אמרה ח"כ אורלי לוי אבקסיס לוואלה! NEWS בעקבות העיכוב במציאת פתרון לבעיה. "יש לכנס צוות חירום, שולחן עגול, מוקד הדרכה וכמובן לדאוג להעברת ווטרינרים לאזורים שנפגעו ולסביבה. יש להגביר את החיסונים, לעשות בדק בית, ולהבין איך הגענו למצב הזה, ואיך התקבלו ההחלטות לאחר ההתפרצות. המדינה נכשלה כישלון חרוץ בהתמודדות עם התפרצות הכלבת, הן במניעה והן בטיפול לאחר ההתפרצות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ועדת הכלכלה בנושא כלבת, כנסת, ירושלים, 25 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
דיון ועדת הכלכלה בנושא הכלבת בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ח"כ לוי אבקסיס אמרה עוד כי "התחושה היא תחושת אדישות וזלזול, ובינתיים הציבור חי בפחד. אין בשורות. עד עכשיו לא נראה שיתוף פעולה של המשרדים בטיפול בתופעה. אני מאוד מקווה שהנושא יטופל בהקדם, ושלא נגיע למצב של פגיעה בחיי אדם. והתושבים הם בינתיים גם משלמים במחיר שגרת החיים".

לדברים הצטרף גם ד"ר שלי עינב, שעומד בראש ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית בישראל. "למיטב ידיעתנו לא נעשה דבר מאז הישיבה בוועדת הכלכלה של הכנסת", אמר. "אנחנו מוכנים להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע, אבל לא משתפים אותנו ומפספסים אותנו. אני לא מרגיש שמקבלי ההחלטות פועלים מתוך תחושת חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully