וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית נגד הכלבת תוצג לממשלה; "תעביר את הבעיה לערים הגדולות"

30.12.2017 / 20:21

לפי ההצעה שתוצג לממשלה, יותר מחודשיים לאחר התפרצותה החמורה של המחלה בצפון הארץ, יוקצו 10 מיליון שקלים להתמודדות עמה ולמיגורה. בשלטון המקומי תקפו את ההצעה: "משרד החקלאות רק נוגס בתקציב בשיטת 'מצליח' ויגרום לצרה נוספת ולחור תקציבי"

אתר רשמי

(בווידאו - יו"ר המועצה האזורית הגלבוע מתריע: "הרשויות לא מבינות שזה מצב חירום")

התפשטותה החמורה של מחלת הכלבת בצפון הארץ תוצג לממשלה בהצעת מחליטים דחופה להתמודדות עם הנגיף, יותר מחודשיים לאחר שהתפרץ. לפי ההצעה, יוקם צוות היגוי בין-משרדי שיפעל לבלימת התפרצות הכלבת ולמנוע את התפשטותה לאזורים צפופי אוכלוסין, בתכנית שמיועדת לצאת לפועל בשנים 2021-2018.

עשרה מיליון שקלים בשנה יידרשו ליישום התכנית, ובהם שמונה מיליון שקלים שיועברו ממשרד האוצר, מיליון שקלים ממשרד החקלאות וכן חצי מיליון שקלים ממשרד הבריאות וסכום זהה ממשרד הפנים. בנוסף, המשרד להגנת הסביבה יתבקש להקצות תשעה מיליון שקלים מתקציב "קרן הניקיון", לכל אחת משנות התכנית, במה שיכלול טיפול בסניטציה ובפחי הפסולת ביישובים במרחב הכפרי.

תן חוצה את גבול ירדן ישראל. אופיר בן-חמו, מערכת וואלה! NEWS
רק אחרי יותר מחודשיים, תכנית לטיפול תוצג לממשלה. תן שחצה את הגבול מירדן לישראל/מערכת וואלה! NEWS, אופיר בן-חמו

נציגי השלטון המקומי התנגדו להצעה ותקפו אותה, בטענה שהיא חסרה מאוד ואין בה כדי למגר את התפרצות הכלבת. מרכז המועצות האזוריות בראשות עמיר ריטוב, ומרכז השלטון המקומי בראשות חיים ביבס, שיגרו אתמול מכתב חריף שמבקש לתקן את הצעת המחליטים בהקדם.

השניים מעלים תמיהה במכתב, כיצד צוות ההיגוי שיוקם לא יכלול נציגים מרשות מקומית או ממועצה אזורית. "על אף תפקיד המפתח של הרשויות המקומיות והרופאים הווטרינריים המועסקים על ידן, בהתמודדות בשטח עם העלייה החדה במספר מקרי הכלבת בבעלי החיים בצפון הארץ (כאשר לאחרונה אף נמצאה התפשטות גיאוגרפית לאזור העמקים והכרמל בואך העיר חיפה), נפקד מקומן של הרשויות המקומיות ושל הרופאים הווטרינריים הרשותיים מהצוות הבין-משרדי", כתבו ריטוב וביבס.

"זה רק יעביר את המשבר לערים הגדולות"

בעיה נוספת שעליה הצביעו השניים, היא הדרישה שיוקצו תשעה מיליון שקלים לבעיית הסניטציה רק במרחב הכפרי, תוך התעלמות מבעיה זו בתוך הערים. לדבריהם "אם התקציב אכן יצליח להפחית את מגפת הכלבת במועצות, זה רק יעביר את הבעיה לערים הגדולות ויעמיק את המשבר שם".

בעיה נוספת בהצעת המחליטים, לטענתם, היא ההמלצה שאותה הם מכנים "אבסורדית", והיא מקור הכסף שיעביר המשרד להגנת הסביבה. לטענתם "קרן הניקיון", המיועדת להיות המקור התקציבי לטיפול בבעיית הסניטציה, בכלל אחראית על תחום ההטמנה, ללא שום קשר לכלבת.

"משרד החקלאות רוצה לנגוס בתקציבים של הקרן, ב'שיטת מצליח'", הם אמרו. לדבריהם, "מצב זה רק יגרום לצרה נוספת ולחור תקציבי ענק בכיס הקרן, שכלל אינה אמורה לספק תקציבים או פתרונות למגפת הכלבת". הם ציינו כי "מן הראוי הוא כי המדינה תקצה כספים ומשאבים לטובת הטיפול במניעת התפשטות מחלת הכלבת, מבלי 'לנגוס' בכספים הצבועים למטרה חשובה אחרת, שאף לה יש השלכות רבות על בריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully