וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לאוצר: אושר חוק שיחייב את קק"ל להעביר שני מיליארד שקל

לאחר מאבק עיקש עבר "חוק קק"ל" בקריאה שנייה ושלישית ובמסגרתו תעביר הקרן הקיימת את הסכום בשנים 2019-2018 לצורך ביצוע פרויקטים של תשתיות לאומיות בהיקפים גדולים. בקק"ל תקפו את החוק: "התנהלות אנטי ציונית של הממשלה". ח"כ בר לב: "תאוות בצע"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

חוק קק"ל אושר הערב (שני) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת והוא יחייב את קק"ל להעביר למדינה שני מיליארד שקלים בשנים 2019-2018 לצורך ביצוע פרויקטים של תשתיות לאומיות בהיקפים גדולים. ההצעה שעברה שינויים מהנוסח המקורי קובעת כי בפני קק"ל שתי אפשרויות: הראשונה, להעביר למדינה שני מיליארד שקלים, קרי 65% מהכנסותיה בשנתיים הקרובות, מיליארד בכל שנה ולקבל פטור ממס עד לסוף שנת 2023. השנייה, לעבור למסלול של תשלומי מס כבר מתחילת 2018. החוק קובע גם כי החל מ-2024 יבוטלו הפטורים שניתנו עד כה לקק"ל בגין תשלום מס והיא תהיה מחויבת להם באופן מלא.

בקק"ל קיבלו במורת רוח את העברת החוק ומסרו כי "מצער מאוד ואפילו קשה להאמין שממשלה המכנה עצמה ממשלה לאומית, היא זו שאחראית לחקיקת חוק שפוגע במעמדה המיוחד של קק"ל. ראש הממשלה בנימין נתניהו יודע שכל פגיעה בקק"ל היא פגיעה קשה במפעל הציוני. מפתיעה האחדות שנוצרה בין הממשלה הלאומית לח"כ ג'מאל זחאלקה ברצונם להביא לפגיעה בגוף הציוני המשמעותי הגדול ביותר".

עוד בנושא:
נתניהו בשיחה סגורה: קק"ל מתנהגים כמו חבורה של נוכלים
הקרב מול קק"ל מתחדש: נתניהו וכחלון הורו לקדם החוק למיסוי הקרן
הממשלה אישרה: קק"ל תחויב בחקיקה להעביר למדינה 80% מהכנסותיה

מליאה- פתיחת מושב החורף של הכנסת. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

"קק"ל תמשיך לפעול למען עם ישראל ולחיזוקה של מדינת ישראל על אף ההתנהלות השערורייתית והאנטי-ציונית של ממשלת ישראל", נמסר. מקק"ל הוסיפו כי ייבחנו את כל הדרכים המשפטיות העומדות בפניה לאור "ההפרה הבוטה של הסכם משנת 2015 עליו חתומה אותה ממשלה ממש". עוד נמסר בתגובה כי "האבסורד הוא שהממשלה מונעת ביצוע של פרוייקטים ב-400 מיליון שקלים שהקרן הקיימת לישראל הקצתה לטובת חיזוק הצפון ובמקביל בוחרת לקחת עוד כספים מקק"ל שהם כספי העם היהודי ולא של ממשלת ישראל".

ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) אמר בתגובה לחוק שעבר הערב במליאה כי "חשיבותה של קק"ל ופעילותה קיימת כמעט בכל תחום. לצערי, ישנה סאגה מתמשכת על הדרך בה ממשלת ישראל מתנהלת מול קק"ל. אם רוצים דוגמה למנהל לא תקין, כזה הנהוג ברפובליקת בננות, אז היחס של ממשלת ישראל כלפי קק"ל הוא המקרה המדויק. זה התחיל לפני שלוש שנים בהסכם שכלל תשלומים של קק"ל לממשלה, עד שלפתע הממשלה אמרה שאינה מכירה בהסכם ורוצה לקבל יותר, כי הכנסות קק"ל עלו מעבר למצופה. מדובר בלא פחות מממשלה המונעת מתאוות בצע בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully