וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בשיחה סגורה: קק"ל מתנהגים כמו חבורה של נוכלים

1.1.2018 / 13:52

לוואלה! NEWS נודע כי בישיבת ראשי הקואליציה אתמול תקף נתניהו בחריפות את הקרן הקיימת לישראל והפציר לתמוך בחקיקה למיסוי הארגון, שצפויה לעלות השבוע להצבעה בכנסת

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נתניהו מתייחס למשבר עם קק"ל, בנובמבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (ראשון) בישיבת ראשי הקואליציה כי קק"ל "מתנהגים כמו חבורה של נוכלים" - כך אמרו לוואלה! NEWS גורמים שנכחו בישיבה זאת, ברקע המאבק בין הממשלה וקק"ל. במהלך הישיבה, בה נידונה החקיקה בשבוע הקרוב, הפציר ראש הממשלה בראשי הקואליציה לתמוך בחוק למיסוי קק"ל, שאושר אתמול בוועדת הכספים וצפוי לעלות השבוע לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת.

ההתבטאות החריפה של נתניהו מסמנת את רמת הכעס בלשכת ראש הממשלה ובמשרד האוצר על קק"ל, אחרי חודשים של משא ומתן, במקביל לעימותים בלתי פוסקים על העברת כ-2.2 מיליארד שקלים לקופת המדינה. בשבוע שעבר נתניהו ושר האוצר הורו ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לחדש בהקדם את החוק למיסוי הקרן הקיימת לישראל, לאחר שלטענתם קק"ל הפרה את הסיכומים על החזרת חובותיה לאוצר.

לקריאה נוספת:
גורם באוצר: חקיקה בעניין קק"ל - כבר בשבוע הבא
הקרב מול קק"ל מתחדש: נתניהו וכחלון הורו לקדם החוק למיסוי הקרן
ועדת הכספים אישרה את חוק קק"ל - לקראת העברתו להצבעה בכנסת

ראש הממשלה בינימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 3 בדצמבר 2017. רויטרס
התבטאות חריפה. נתניהו/רויטרס

גם בכירים באוצר תקפו בחריפות את קק"ל בשבוע שעבר, ובמיוחד את יו"ר קק"ל, דני עטר. "יש פה התנהלות שקרית ומניפולטיבית תוך שבירת סיכומים עם ראש הממשלה. יש פה תרגיל מסריח בו דני עטר הוליך שולל ורימה את שר האוצר וראש הממשלה", אמרו. מנגד, בקק"ל דחו בתקיפות את הטענה שהם נסוגו מהסיכומים ותקפו את מנכ"ל משרד האוצר שי באבד, אותו כינה בכיר בקק"ל "פירומן מקצועי".

במוקד המשבר עם קק"ל, שהחריף בימים האחרונים, דרישת המדינה מקק"ל להעביר תמלוגים למדינה על השבחת הקרקעות שבבעלותה. לקק"ל יש בעלות על כ-11% מהקרקעות במדינה, על שטח של כ-2.3 מיליון דונם, והיא נהנית מפטור מלא ממיסוי ממשלתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקק"ל דחו בתקיפות את הטענה שהם נסוגו מהסיכומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים, הממשלה ניסתה לקדם חקיקה שמתנה את הפטור ממסים בכך שקק"ל תעביר שיעור מהכנסותיה לידי המדינה, שיועבר לפרויקטים של פיתוח לאומי, אך בסופו של דבר הושג הסכם על העברת סכום כולל של 2.19 מיליארד שקלים ב-2015 ו-2016 והחקיקה הוקפאה. החקיקה חודשה על ידי האוצר בתחילת נובמבר, אך לאור הפשרה הוקפאה, וכעת מקודמת מחדש בחקיקת בזק.

ועדת הכספים אישרה אתמול את החוק למיסוי קק"ל, שמתנה את הפטור הגורף ממסים ממנו נהנית הקרן זה עשרות שנים בהעברה של כ-1.2 מיליארד שקלים לקופת המדינה. לפי הנוסח שאושר, קק"ל תוכל לבחור אם לשלם מסים החל מהשנה או להעביר ב-1 בפברואר מיליארד שקלים וליהנות מהמשך הפטור ממס עד 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully