וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה! NEWS: מפקד כלא קציעות הושעה לקראת הדחה

1.1.2018 / 15:43

תת-גונדר צביקה ימין, שהתעלל בסוהר בשירות חובה וחזר בו מפרישתו מהתפקיד, יועמד להליך הדחה בעקבות "כשל ערכי ופיקודי חמור". שב"ס: "הקצין הבכיר נכשל כשל ערכי ופיקודי חמור, לא לקח אחריות על מעשיו ואינו ראוי לשמש מפקד בית סוהר"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז, צילום סטילס: ראובן קסטרו

מפקד כלא קציעות תת-גונדר צביקה ימין הושעה מתפקידו וייפתחו נגדו הליכים פיטורים, בעקבות מה שהוגדר "כשל ערכי ופיקודי חמור" - כך החליטה היום (שני) נציבת שירות בתי הסוהר עפרה קלינגר. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, ימין אזק סוהר בשירות סדיר מול אסירים ביטחוניים.

בעקבות דוח חמור בעניינו, הודיע ימין על פרישה מתפקידו בחודש נובמבר, אך בשבוע שעבר הוא חזר בו מהחלטתו. "בימים האחרונים, כחודש לאחר סיכום פרישתו, הודיע הקצין, לפקודיו ולא למפקדיו, כי הוא חוזר בו מכוונתו לפרוש", נכתב בהודעת שירות בתי הסוהר. המהלך התקבל באישור השר לבטחון הפנים גלעד ארדן.

"במכלול הנסיבות, מהן עולה כי הקצין הבכיר נכשל כשל ערכי ופיקודי חמור, כשל בדיווח אמת, לא סיפק הסבר מניח את הדעת למעשיו, לא לקח אחריות על מעשיו כנדרש מקצין בכיר ולבסוף אף חזר בו מהסיכום כי יפרוש, החליטה נציבת בתי הסוהר כי אין הוא ראוי עוד לשמש כמפקד בכיר בשב"ס וכמפקד בית סוהר", נמסר משירות בתי הסוהר.

תלת גונדר צביקה ימין, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
תת-גונדר צביקה ימין/ראובן קסטרו

במשך חודשים אפשרה קלינגר, בגיבוי השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, את המשך תפקידו של ימין, למרות הדוח החמור נגדו. לפני כחודש הוא הודיע על פרישה, שהנציבה קלינגר הודיעה על קבלתה והעברתה לאישור ארדן. קצין בכיר אמר לאחר פרסום הדוח: "רק בשל מעמדו בתוך הארגון אין לשר ולנציבה את האומץ לטפל במקרה ולקבל החלטה פיקודית".

"מדובר במפקד שבייש את הארגון, התעלל בסוהרים וקצינים, פיזית ונפשית", אמר קצין בכיר בשב"ס, "והנציבה מאפשרת לו לצאת בכבוד מבלי לנקוט נגדו צעד משמעתי כלשהו. זה משבר פיקודי וערכי בארגון. אסור היה לאפשר לו להישאר בתפקיד אפילו שעה אחת אחרי שנחשפו ממצאי הדוח החמור".

לוואלה! NEWS הגיעו בשבוע שעבר עוד ארבע עדויות של חיילים וקצינים ששירתו תחת ימין וחוו לטענתם השפלות מצדו. במקרה אחד נאזקה החיילת א' ברגליה ובידיה בהוראת ימין, שהנחה לכלוא אותה במשאית עצורים לאחר שסבר כי היא עברה עבירת משמעת. "החיילת הובלה מושפלת ואזוקה, לבושה במדים, מול אסירים ביטחוניים", סיפר קצין בקציעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
כלא קציעות/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully