וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית האבות ברחובות דוחים את החשדות להתעללות: "לא היה כלום"

1.1.2018 / 21:39

אחד העובדים בבית האבות שבו נעצרו מטפלים בחשד לאלימות נגד קשישים המטופלים במקום סיפר כי "כולנו הופתענו". מנהל בית האבות טען כי "זה לא קרה". ארבעה מטפלים נעצרו בבית אבות בפתח תקווה ושוחררו עם צו הרחקה מהמוסד

צילום: אור רביד, וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בבית האבות ברחובות שבו נעצרו הבוקר (שני) שני מטפלים הופתעו לשמוע על החשדות נגדם העובדים. אחד העובדים במקום סיפר כי "יש כאן 150 עובדים, חלקם עובדי קבלן, שמטפלים יום-יום שעה-שעה ב-250 חולים, חלקם אף סיעודיים. כולנו הופתענו כמו כולם מהפרסומים הבוקר". שישה מטפלים נעצרו היום סך הכול בבתי אבות ברחובות ובפתח תקווה בחשד לאלימות נגד מטופלים קשישים. בין היתר נבדק חשד למשיכת שיער, זריקת חיתול והטחת כריות בפניהם של הקשישים. ארבעה מהמטפלים שוחררו לביתם ונאסר עליהם להיכנס למקום עבודתם.

מנהל בית האבות הכחיש את החשדות נגד עובדיו. "לא היה כלום, זה לא קרה", אמר. אחות מוסמכת בבית האבות ברחובות סיפרה כי "הודיעו לנו בבוקר שעצרו שני מטפלים עובדי קבלן שהועסקו בבית האבות. אם זה נכון זה דבר נורא, מדברים על זה שחוקרי משטרה הסתובבו פה בבית האבות".

אליהו, אחד הדיירים בבית האבות אמר כי לא ידוע לו על מקרי אלימות נגד הקשישים. על היחס למטופלים אמר כי "אין לי תלונות, הכול טוב. לא חסר כלום".

עוד בוואלה! NEWS
הותר לפרסום: שב"כ חשף חוליית טרור מטעם חמאס ביהודה ושומרון
ישראל ביתנו והאופוזיציה מסרבות לקזז את גליק; הקואליציה: "שפל מוסרי"
שליחים של איראן, דאעש ליד הגבול: האיומים על ישראל ב-2018

התעללות באחד מבית האבות במרכז. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
אחד מבתי האבות במרכז שבהם לפי החשד התעללו בקשישים (צילום: אבי כהן)/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

המעצרים הבוקר נערכו בתום חקירה סמויה. במהלך פעילות המשטרה בתוך כתלי בתי האבות, נחשפו כמה מקרים בהם מטפלים ומטפלות הפעילו כוח נגד הקשישים ואף ביצעו כלפיהם פעולות שלא עולות בקנה אחד מהתנהלות המצופה מעובדים עם אוכלוסיות קשישים בגיל מופלג, חלקם תשושי נפש.

במהלך החקירה נאספו ראיות לאירועים בהם מטפלות ומטפלים הפעילו כוח כלפי המטופלים, לרבות משיכה בשיערם של הקשישים, משיכה של קשישה בחוזקה בכדי להעבירה מהכיסא למיטה, הטחת מגבת בפניו של קשיש לאחר ניגובו, משיכת קשישה מראשה בכדי להעבירה מכיסא גלגלים והטחתה במיטה, זריקת טיטול על פניה של קשישה, הכאת קשישה ברגלה והכאת קשישה אחרת בפניה וכן הטחת כריות בראשו של קשיש. הבוקר, לאחר הבשלת החקירה הסמויה נעצרו החשודים לחקירה ובוצעו חיפושים בבתי האבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully