וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שב"כ חשף חוליית טרור מטעם חמאס ביהודה ושומרון

1.1.2018 / 13:04

חמישה פלסטינים תושבי השטחים נעצרו בחשד שהיו מעורבים בחוליה שתכננה פיגועים, בהנחיית פעיל חמאס עבדאללה עראר ששוחרר לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט. גורם בשב"כ: "יש מוטיבציה של חמאס לקדם פיגועים ביהודה ושומרון". נתניהו: "העבודה של זרועות הביטחון הצילה חיים"

עבדאללה עראר פעיל חמאס שנעצר בחשד למעורבות בחוליית טרור. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
עבדאללה עראר, פעיל חמאס שהנחה את ראשי החוליה/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

חמישה פלסטינים נעצרו לפני כחודשיים בחשד למעורבות בחוליית טרור ביהודה ושומרון שתכננה פיגועים – כך הותר היום (שני) לפרסום. בחקירת שירות הביטחון הכללי נחשף כי החוליה פעלה בהנחיית פעיל חמאס מרצועת עזה עבדאללה עראר, שהיה מעורב בעבר בחטיפתו של ששון נוריאל וברציחתו וגורש לרצועה במסגרת עסקת שליט.

על פי החשד, הנחה עראר את עלאא סלים, תושב ג'בע שבבנימין, להקים חוליה ולרכוש רובה M-16 לטובת ביצוע פיגוע בהקדם, והעביר לו כספים לצורך כך. בהמשך פנה סלים לריאן תואם, אף הוא תושב ג'בע, בבקשה כי יסייע לו לרכוש את הרובה, והעביר לו לשם כך אלפי שקלים. בנוסף, פנה לשחדה תואם, וביקש כי יסייע לו לגייס פעילים לחולייתו – והוא גייס את מחמוד אבו ערקוב, פעיל חמאס תושב א-ראם. במסגרת החקירה נעצר חשוד חמישי שזהותו לא הותרה לפרסום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת צוות שרים לעניין הבדואים: "אני רוצה לברך את כוחות הביטחון על סיכול פיגוע הטרור. העבודה של זרועות הביטחון מצילה הרבה מאוד חיים – כך קרה גם היום".

החמישה נעצרו בנובמבר בפעילות משולבת של השב"כ עם צה"ל והמשטרה. מהשב"כ נמסר כי החקירה מנוהלת בתיאום עם התביעה הצבאית, הבוחנת את חומרי החקירה בטרם הגשת כתבי אישום כנגד החשודים.

גורם בשב"כ מסר: "בתקופה האחרונה ניכרת מוטיבציה גוברת של מפקדת החמאס ברצועת עזה לקדם פיגועים באמצעות פעילי הארגון באיו"ש. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול מאמצי חמאס להוצאת פיגועים בישראל ומבהירים כי חמאס ברצועת עזה ימצא אחראי לכל פיגוע שיצא בהכוונתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully