וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המחאה באיראן: הפגנות תמיכה במשטר; ארה"ב: לסיים השחיתות

30.12.2017 / 16:00

עצרות התמיכה נערכות באופן מסורתי מאז ניסיון ההתקוממות הקודם ברפובליקה האסלאמית ב-2009, והתקיימו השנה בטהראן ובמשהד תוך קריאות תמיכה בחמינאי. משרד החוץ האיראני: "טראמפ לא בעמדה להביע סימפתיה לאזרחינו"

צילום: רויטרס

ברקע ההפגנות המתקיימות נגד המשטר באיראן, היום (שבת) התקיימה הפגנה מסורתית לתמיכה בממשלה, הנערכת בכל שנה לציון סיום ההתקוממות ברפובליקה האסלאמית ב-2009. בשידורי הטלוויזיה הממלכתית של איראן נראתה הפגנה המונית בטהראן וצעדה גדולה בעיר משהד, בשתיהן החזיקו המשתתפים שלטים ותמונות לתמיכה במנהיג העליון עלי חמינאי. הפגנות התמיכה תוכננו להתקיים ביותר מ-1,200 ערים, עיירות ויישובים ברחבי המדינה.

מאות בני אדם השתתפו אתמול וביום חמישי בהפגנות נגד הממשלה, שהתמקדו ביוקר המחייה ברפובליקה האסלאמית וכללו קריאות ושלטים נגד הנשיא חסן רוחאני. המשטרה החלה בדיכוי המחאה בטהראן ובעיר נוספת במערב המדינה, ואף עצרה 52 בני אדם במשהד לבדה.

עוד בנושא
"מוות לדיקטטור": אלפי איראנים הפגינו נגד רוחאני ויוקר המחיה
המחאה מתרחבת: יום שני של הפגנות ברחבי איראן נגד הממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחים נגד מעורבות טהראן בעיראק ובסוריה. צעדת התמיכה בקזבין, איראן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

האו"ם גינה את מעצרם של המפגינים בגל המחאה, שנחשב לגדול ביותר מאז זו שהתעוררה ב-2009. ההפגנות הנרחבות מביעות את ייאושם של אזרחי המדינה מעליית המחירים הבלתי פוסקת בה, וכן מטענות חוזרות ונשנות לשחיתות שלטונית. בנוסף, המוחים קראו נגד מעורבותה של איראן בסכסוכים אזוריים, כמו בסוריה ובעיראק, שמימונה בא על חשבון האזרחים. באוניברסיטת טהראן הפגינו כמה עשרות סטודנטים נגד המנהיג העליון חמינאי וקראו קריאות נגדו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה בממשלה בעיר רשת שבאיראן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיעוד עימותים באוניברסיטת טהראן:

טראמפ: "על איראן לכבד את זכויות עמה"

גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה את המעצרים וצייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו. "הממשלה האיראנית צריכה לכבד את הזכויות של עמה, כולל את הזכות לבטא את עצמם. העולם משגיח", כתב טראמפ. גם מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את המעצרים, וקראה לכל המדינות "לתמוך באופן פומבי בעם האיראני ובדרישותיו לזכויות בסיסיות ולסיום השחיתות".

בתגובה לטראמפ, פרסם משרד החוץ בטהראן הודעה המבקרת את דבריו. "העם האיראני לא מעריך כלל את ההאשמות האופורטוניסטיות של גורמים אמריקנים רשמיים, ובייחוד טראמפ. נוכחות ציבורית מודעת היא גורם מפתח בהתמודדות עם אויביה של איראן, ובייחוד טראמפ", נכתב בהודעה. "העם שלנו מודע לסיבות לשנאה הבלתי פוסקת של ממשל טראמפ כלפי הפרות זכויות האדם בפלסטין, בתימן ובבחריין. החוקה האיראנית מתירה לעם להביע את דרישותיו האזרחיות במסגרת החוק, טראמפ אינו בעמדה להביע סימפתיה כלפי העם האיראני".

(עדכון ראשון: 10:45)

מתוך חשבון הטוויטר של טראמפ:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעדת התמיכה במשהד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully