וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על חקירת המעורבות הרוסית: "מקווה שמולר יתייחס בהגינות"

29.12.2017 / 8:30

נשיא ארצות הברית התייחס בריאיון לחקירת המעורבות הרוסית במהלך המרוץ לבית הלבן, וטען כי ככל שהחקירה תסתיים מוקדם יותר, כך ייטב לארה"ב. הוא אף הצהיר כי יזכה גם בבחירות הבאות - בין השאר בשל יחס כלי התקשורת

צילום: רויטרס

(בווידאו: טראמפ מגיב על הודאת יועצו לשעבר בנושא חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בריאיון לחקירת מעורבות רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה, וטען כי היא אינה מסייעת לארצו. "החקירה גורמת לארצות הברית להיראות רע", אמר טראמפ בריאיון לניו יורק טיימס שפורסם הלילה (שישי).

בריאיון, שהתקיים באתר גולף בו טראמפ מחזיק בפאלם ביץ' שבפלורידה, טען נשיא ארצות הברית כי הוא סבור שהיועץ רוברט מולר הממונה על החקירה יתייחס אליו באופן הוגן, לאחר שבעבר תקף על עצם קיומה. "ככל שהחקירה הזו תסתיים מוקדם יותר, כך ייטב למדינה", אמר טראמפ. הוא לא דרש שהחקירה תיעצר, אך חזר 16 פעמים על האמירה לפיה לא נפל דופי בהתנהלות המטה שלו במהלך מערכת הבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
העימות בגבול מתקרב: ישראל מתקשה לבלום את האיום האיראני בסוריה
"הצילו את הילדים": ההורים ממתינים לרגע ההכרעה על התרופות
"אסון בקנה מידה היסטורי": לפחות 12 הרוגים בשריפה בניו יורק

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון, ארה"ב 18 בדצמבר 2017. רויטרס
"החקירה גורמת לארה"ב להיראות רע", טראמפ/רויטרס

בהמשך הריאיון התבקש נשיא ארצות הברית להשיב לשאלה בדבר האפשרות שיורה למשרד המשפטים על פתיחה מחודשת של חקירת המיילים של מי שהייתה יריבתו במערכת הבחירות לבית הלבן - הילרי קלינטון. בנושא זה, טראמפ הבהיר כי אין בכוונתו לעשות זאת וכי בשלב זה הוא מתמקד בחקירת המעורבות הרוסית.

"יש לי כל זכות להחליט מה שאני רוצה בנוגע למשרד המשפטים", אמר טראמפ. "אבל כדי לקוות ליחס הוגן, החלטתי להישאר בלתי מעורב בעניין המסוים הזה".

נושא המפלגה הדמוקרטית שב ועלה גם בהקשר של החקירה הרוסית וטען כי חבריה המציאו טענות בנושא "כתעלול ותירוצץ להפסד שלהם בבחירות". לדבריו, ידוע לכול כי מקורביו לא היו בקשר עם רוסיה.

הילרי קלינטון בסיאול, קוריאה הדרומית, אוקטובר 2017. רויטרס
החקירה לא תיפתח מחדש. הילרי קלינטון/רויטרס

מלבד זאת, כשנה לאחר שניצח בחירות לנשיאות, טראמפ התייחס גם לאפשרות שייבחר לקדנציה נוספת בבית הלבן. הוא הכריז כי ינצח גם בבחירות ב-2020, בין השאר הודות ליחס התקשורת אליו. "התקשורת תקרוס בלעדיי", אמר. "עיתונים, טלוויזיה, ושאר אמצעי התקשורת יקרסו אם לא אהיה בבית הלבן. הרייטינג שלהם יצנח. הם חייבים לתת לי לנצח - וכחצי שנה לפני הבחירות - כולם יאהבו אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully