וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריו של נתן, קצין שנהרג בצוק איתן: עזרו לנו לפעול להנצחתו

28.12.2017 / 17:30

סרן נתן כהן נהרג בהיתקלות בבית חאנון שלושה חודשים לפני חתונתו. הוריו הקימו עמותה להנצחת בנם דרך תרומה לקהילה, שפעלה עד כה ממשאבים עצמאיים. כעת הם מעוניינים להרחיב את הפעילות ומבקשים מהציבור להתגייס ולתרום

עמותת אור נתן

ירייה אחת של צלף במהלך מבצע "צוק איתן" קטעה את חייו של קצין השריון סרן נתן כהן, בן 23 ממודיעין. הוא נהרג בהיתקלות בבית חאנון והותיר אחריו זוג הורים, ארבעה אחים ואחיות ואת ארוסתו טל אילוז, בת זוגו במשך חמש שנים. "הכול היה מוכן לחתונה", סיפרה דודתה. "היא הייתה אמורה לסיים את הצבא וללכת ללמוד ונתן תכנן להמשיך בצבא".

האבדן העצום, שלושה חודשים לפני הרגע שבו היו השניים אמורים לעמוד מתחת לחופה, הותיר חלל וגעגוע בלתי פוסק בקרב בני משפחתו וחבריו. מתוך הכאב צמחה לה עשייה מרגשת המבטאת לדבריהם את הצוואה הבלתי כתובה של נתן. עכשיו, בסיוע הציבור הם מבקשים להגדיל ולהעצים אותה, ושואפים לגייס 250 אלף שקל.

עוד בוואלה! NEWS
פרסום ראשון: יונתן היילו יעלה לוועדת השחרורים ביום שני
מכות והצתה: הנורות האדומות לא הרתיעו את צה"ל מגיוס התוקף בצפון
משרד המשפטים הבהיר: שקד לא תתערב בציוני בחינות לשכת עורכי הדין

סרן נתן כהן שנהרג בצוק איתן. -, מערכת וואלה! NEWS
"הצבא השפיע עליו לטובה". סרן נתן כהן/מערכת וואלה! NEWS, -

ההורים השכולים, דוד ולימור, הקימו את "אור נתן" - עמותה המנציחה את בנם בדרך של תרומה ונתינה לקהילה. מאז 2015 ועד כה הם עשו שימוש במשאבים עצמאיים וכעת הם מבקשים להרחיב את הפעילות תחת התארגנות "באנו לעשות טוב" שחרטה על דגלה עזרה לקשישים, סיוע לילדים בסיכון ודחיפה לשירות משמעותי בצה"ל.

"כל הכסף שנאסוף ישמש אותנו לפעילות 'באנו לעשות טוב' במשך שנה שלמה", אמרו. "הפעילות כוללת טיולים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ימי עיון לתלמידי בתי ספר בנושאים ערכיים, עידוד בני נוער בסיכון לשירות משמעותי בצה"ל, מפגשים עם חיילי צה"ל לחיזוק ערכי יסוד, ביקורים וסיוע לניצולי שואה, עזרה בשיפוץ מוסדות ובתי קשישים, מסיבות לילדים המאושפזים בבתי חולים והענקת מלגות לימודים לחיילי חטיבה 401 שבה שירת נתן".

על מורשתו של נתן סיפר חייל בצוות הטנק שלו, שי בוזגלו. "במהלך 'צוק איתן' שמענו בקשר שנהג הדחפור שחשף את המנהרות לא מקבל שתייה ואוכל. נתן לא חשב פעמיים. לקח אוכל ושתייה מהטנק, יצא מהטנק עם קסדה כשהוא חשוף לגמרי לירי צלפים ונתן לנהג הדחפור אוכל", אמר. "בפעם האחרונה שהוא חזר מנהג הדחפור, ממש זמן קצר אחרי זה, נתן נפגע ונהרג".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סרן נתן כהן ז"ל. -, מערכת וואלה! NEWS
"נמשיך את דרכו". מפעילות העמותה להנצחת נתן/מערכת וואלה! NEWS, -

כהן דאג גם לצוות הטנק שלו. "היינו צוות מפולג, וכשנתן הגיע היה חשוב לו מאוד לחבר אותנו בתור צוות ולמחלקה עצמה גם, וגם לפלוגה", סיפר בוזגלו. "לפני שמונה חודשים נולד בני בכורי, ואני ואשתי החלטנו לקרוא לבן על שם נתן, בשביל להראות את החשיבות של המשפחתיות והאהבה".

האב דוד סיפר כי "הביאו אוכל בשרי לצוות שלו ולמחלקה שלו. היה לו חייל אחד שהוא צמחוני - לא אוכל בשר ולא דאגו לו. הוא לקח את הנשק שלו ובקבוק מים, הלך ארבעה קילומטרים למחנה כרם שלום, לקח מנה צמחונית וחזר ברגל כדי להביא אוכל לחייל שלו".

ארוסתו סיפרה כי "הצבא מאוד השפיע עליו לטובה. לפעמים שמנו לב להשפעות אחרות כמו עייפות. הרבה פעמים בשולחן שישי הוא כבר לא היה מחזיק מעמד. הוא היה נרדם באמצע השולחן".

סרן נתן כהן שנהרג בצוק איתן. -, מערכת וואלה! NEWS
"היה חשוב לו מאוד לחבר אותנו בתור צוות". נתן כהן/מערכת וואלה! NEWS, -

על אהבתו לצבא סיפרה גם אמו. "נתן כל כך אהב את הטנק אז אחרי שהוא נהרג הלכתי לצורפת וביקשתי שתצרוב לי את הסמל של הכומתה שלו", אמרה. "הערכים שבהם האמין סחפו את כל מי שהכיר. את הדרך הזו אנחנו רוצים להמשיך. אני בטוחה שאם היו שואלים אותו זה בדיוק מה שהוא היה רוצה".

האב הוסיף כי "בתרומה לקהילה, בסיוע לזולת, בחינוך לאהבת הארץ והמולדת, נמשיך את דרכו של נתן. נסייע לקשישים, נשמח ילדים חולים, נעבוד עם בני נוער בעלי מוגבלויות וניתן מלגות לחיילים שיבקשו ללמוד מקצועות עם נתינה לקהילה. כמו שנתן עשה טוב, אנחנו נעשה טוב".

המשפחה מגייסת את הכסף דרך GIVEACK, אתר לגיוס מימון המונים. עד כה נאספו באמצעות הקמפיין באתר כ-150 אלף שקלים מכ-450 איש. נותרו עוד עשרה ימים והם זקוקים לעוד כמאה אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully