וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד המחבל מהתחנה המרכזית בירושלים: "פעל עקב הצהרת טראמפ"

28.12.2017 / 12:02

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יאסין אבו אל-קרעה, תושב אזור שכם שביצע את פיגוע הדקירה בירושלים בתגובה להכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל: "החומר הנלמד בבתי הספר ברשות שימש גורם מדרבן לטרור"

צילום: דוברות המשטרה, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל ניב מעוז ותום זואילי

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד תושב שכם בן 24 שביצע פיגוע דקירה בתחנה המרכזית בירושלים לפני כשבועיים, במחאה על הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. בפיגוע נפצע קשה מאבטח שעמד בכניסה לבניין התחנה. המחבל, יאסין אבו אל-קרעה, מואשם במעשי טרור של נסיון לרצח וכניסה לישראל בניגוד לחוק.

על פי כתב האישום, ב-10 בדצמבר נכנס לשטח ישראל אבו אל-קרעה, יליד 1993 תושב הכפר ואדי פרעה, מבלי שהיה לו אישור לכך ותוך שהוא מנצל היתר כניסה למרחב התפר, שהונפק לו, לצורך מעבר גדר ההפרדה לצרכי חקלאות. הפיגוע תוכנן ובוצע ללא מעורבות של גורמים נוספים, כשברקע, כך נטען, "העובדה כי הושפע מהסתה ברשת בעקבות ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל".

זירת אירוע פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים 10 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"המחבל היה אחוז טירוף". זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

מחקירת שירות הביטחון הכללי והמשטרה עלה כי אבו אל-קרעה כתב צוואה טרם ביצוע הפיגוע, שאותה לקח מציטוט שהידים הנמצא בספרי הלימוד של בית הספר ברשות הפלסטינית. בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו בלילה שלפני הפיגוע, נכתב: "למען אלוהים קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאלאקצה את תפארתו, שדמנו ישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואל-אקצה".

מהשב"כ נמסר כי "הפיגוע מדגיש את ההסתה הקשה לה חשופים הפלסטינים ביהודה ושומרון, ואת השפעת החומר הנלמד בבתי הספר ברשות הפלסטינית, כגורם מדרבן ומעורר השראה לפיגועי טרור נגד ישראלים".

רגע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד זירת הפיגוע בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בתיעוד המקרה נראה המאבטח, בן 46, מעיין במסמכים בכניסה הראשית לתחנה המרכזית. עדי ראייה דיווחו כי המחבל ככל הנראה התבקש על ידי המאבטח להציג תעודת זהות, ואילו האחרון עיין במסמכים שהגיש לו. בשלב זה, תוך שניות בודדות, הסיר המחבל המעיל שלבש, נטל את הסכין שנשא ודקר את המאבטח בפלג גופו העליון.

בסוף התיעוד נראה המחבל מנסה להימלט מזירת האירוע בריצה לכיוון רחוב יפו. בשלב זה, לטענת עדי ראייה, אזרח שהבחין במחבל רץ אחריו ויחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו. המחבל הובא לחקירה ביחידה המרכזית בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully