וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אישר את עמדת המדינה: נתניהו ישלם מס על אחזקת מעונו הפרטי

27.12.2017 / 11:11

בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט, הודיעה המדינה כי מעתה ייחשבו ההוצאות בביתו של ראש הממשלה בקיסריה "טובת הנאה מידי המעסיק" החייבות במס. הוצאות הקשורות ישירות לתפקידו של נתניהו יהיו עדיין פטורות ממס

בווידאו: נתניהו: הוריתי לפרוש מאונסק"ו לאור היחס המוטה של הארגון/צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון אישר היום (חמישי) ונתן תוקף לעמדת המדינה לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחיל החל מתחילת השנה לשלם מס על מימון הבית הפרטי בקיסריה. התיק נידון במסגרת עתירה שהגיש עו"ד שחר בן מאיר, ובה נטען כי יש לראות במימון של המדינה טובת הנאה החייבת במס. כמו כן, נוכח העובדה כי מדובר בשינוי בעמדת המדינה המקורית והתמשכות העניין בית המשפט חייב את המדינה לשלם לעותר 5,000 שקל הוצאות משפט.

בשבוע שעבר טענה המדינה כי עד היום התפיסה הייתה כי יש לממן את הוצאות המעון ככל שהן קשורות במילוי תפקידו של ראש הממשלה, וזאת כדי לאפשר תפקוד רציף. בפועל, מומנו כל הוצאות אחזקת המעון הפרטי למעט הוצאות ההשבחה. ואולם, עתה, בעקבות העתירה נגד המצב, הודיעה הפרקליטות כי יש לראות בהוצאות המעון "טובות הנאה הניתנות מידי המעסיק (המדינה, א"ס)", ולפיכך, על משפחת נתניהו לשלם עליהן מס הכנסה.

בהודעה מטעם המדינה נכתב כי הוצאות אחזקת המעון אינן "מקשה אחת", וכי הוצאות הקשורות לאחזקת המעון הנובעות ישירות מתפקידו של נתניהו כראש ממשלה יהיו פטורות ממס. עו"ד שחר בן מאיר מתח בתגובה ביקורת על עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעבר. "זו עמדה שונה לחלוטין מהעמדה של היועץ המשפטי שנמסרה לי לפני כשנה ולפיה ראש הממשלה לא חייב במס ושבגינה הגשתי בג"ץ", אמר. "תמוה בעיני מדוע היועמ"ש מראש ניסה לפטור את ראש הממשלה מתשלום מס בניגוד לעמדת אנשי המקצוע כעת".

בית משפחת נתניהו בקיסריה, פברואר 2015. שלומי גבאי
מעון נתניהו בקיסריה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully