וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מרכז השלטון המקומי נגד חוק המרכולים: "גרוע ופופוליסטי"

27.12.2017 / 7:56

ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס תקף בראיון לוואלה! NEWS את כוונת דרעי לעכב חקיקה של הרשויות המקומיות "יודעות מה הן צריכות יותר טוב מכל שר". הוא הזהיר כי הרשויות יפנו לבג"ץ בעקבות "הפיכת השבת לכלי פוליטי"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי התייחס אתמול (שלישי) בראיון לוואלה! NEWS לחוק המרכולים המקודם על ידי הקואליציה בכנסת שנועד למנוע פתיחת עסקים בשבת אלא אם שר הפנים אריה דרעי מאשר זאת. לדבריו מדובר ב"חוק גרוע ביותר, חוק שלא נותן שום דבר חוץ מאשר פופוליזם ואולי איזה פוליטיקה סקטוריאלית כזאת ואחרת. החוק הזה לא תורם לשלטון המקומי, החוק הזה פוגע במרקם הקיים. יש מרקם קיים היום שעובד יפה מאוד ובעצם מפרים את האיזון".

דרעי אמר אתמול כי ביכולתו לעכב את חוקי העזר העירוניים קודם אישור חוק המרכולים, וכי העיריות פועלות "בחלל ריק". ביבס אמר כי "אלה שבאו לספר לנו שהם שומרים על השבת הם פוגעים בשבת, בגלל שעד היום זה עבד יפה ובשקט ונתן את האיזון הטוב בין הציבור במרקם החברתי הקיים וכך זה קורה בכל הערים". ביבס הוסיף כי "אני מקבל טלפונים מכל ראשי הרשויות שמדברים על כך שאין בעצם שום הלימה בין מה ההחלטה במשרד הפנים לבין מה שקורה אצל התושבים עצמם. הם מנסים לייצר איזושהי מניפולציה. בסופו של דבר הרשויות עצמן יודעות בדיוק מה הן צריכות יותר טוב מכל שר כזה או אחר, יותר טוב מכל משרד כזה או אחר.

עוד בוואלה! NEWS:
דרעי על כוונת הרשויות לעקוף את חוק המרכולים: "חסרת תועלת"
אלו טיפולים ייכנסו ומה יישאר בחוץ? מרתון סל התרופות נפתח
לפיד: שנים ניסיתי לשכנע את ליצמן ששירות בצה"ל והשכלה הם מפתח להצלחה

חיים ביבס, יושב ראש השלטון המקומי, מודיעין. אפריל 2017. ניב אהרונסון
ביבס/ניב אהרונסון

ביבס חבר מפלגת הליכוד, נשאל על העובדה שהוא יוצא נגד חוק שמקדמת הממשלה בראשות הליכוד והשיב כי "אני יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין. בעיר מודיעין יש 25% אוכלוסיה דתית יש עוד כ-30% אוכלוסיה מסורתית והשאר אוכלוסיה חילונית. אין לי שום עניין לפגוע במרקם היחסים לא אצלי בעיר, לא בהרבה ערים אחרות. התקשרו אליי היום המון ראשי רשויות שאמרו שהחוק הזה עושה להם נזק בגלל שהוא מחייב אותם בסוף לבוא ולקבוע בעצם.

יו"ר מרכז השלטון המקומי נשאל אם הציבור החילוני עומד לנגד עיני המחוקקים או שמא הרצון להרוויח כסף מתשלום ארנונה מעסקים בשבת ואמר כי "מרבית העסקים לא פתוחים בשבת. גם אצלי בעיר. מרבית העסקים בוחרים, יש להם את האפשרות לבחור והם בוחרים לא לפתוח בכלל. הם הופכים את השבת לכלי פוליטי וכלי משחק. החוק הזה הוא חוק רע. הוא חוק רע לשבת, הוא חוק רע לשלטון המקומי. החוק הזה בסוף חוץ מלייצר איזושהי כפייה של מי שבכלל לא חי פה. תן לאנשים לנהל את עצמם, שכל רשות תנהל את עצמה".

"אין צורך להוציא אף אחד לרחובות, מה שיקרה הוא שרשויות יעשו את התיקונים כי הם נדרשות לעשות את התיקון על ידי משרד הפנים, על ידי שר הפנים ואז הם יגישו את התיקונים ואם השר לא יאשר המשמעות שבסוף זה יחזור חזרה לבג"ץ כדי שידון בנושא ויכריע בנושא", אמר ביבס בתשובה לשאלה מה יהיו הצעדים הבאים של הרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העיריות מקדמות חקיקה. am:pm/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully