וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גואטמלה היא הסנונית הראשונה": בישראל מסתערים על אמריקה הלטינית ואפריקה

25.12.2017 / 10:45

מאז שנודעה כוונתו של טראמפ להכיר בירושלים, הונחו הדיפלומטים הישראלים בעולם לחזק את תמיכת המדינות בהצהרה, לצד מזעור התמיכה בפלסטינים באו"ם. לאחרונה מתמקדים מאמצי משרד החוץ במדינות אמריקה הלטינית ואפריקה ובישראל מקווים שהן יהיו הבאות בתור

צילום: רויטרס ולע"מ, עריכה: שניר דבוש

במשרד החוץ מעריכים הבוקר (שני) כי הכרזת נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס על העברת השגרירות לירושלים תעודד מדינות נוספות באזור להכריז על צעד דומה, זאת בעקבות הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מוקדם יותר החודש. "גואטמלה היא רק ההתחלה, הסנונית הראשונה", אמר לוואלה! NEWS גורם במשרד. "לעבור מאפס לאחד זה הצעד הקשה, עכשיו יהיה קל הרבה יותר וזה יתן אומץ למדינות אחרות לצאת נגד הזרם".

במשרד החוץ מתמקדים לאחרונה במדינות אמריקה הלטינית ואפריקה, שהפכו בשנים האחרונות למוקדים לחיזוק יחסים משמעותי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר החוץ, ביקר במדינות אלו בשנה האחרונה במסגרת הידוק היחסים. בגואטמלה יש שיעור ניכר של נוצרים אוונגליסטים אוהבי ישראל ולראש הממשלה יש יחסים אישיים טובים עם הנשיא מוראלס.

לקריאה נוספת:
אחרי ארה"ב: גואטמלה הודיעה שתעביר את השגרירות לירושלים
בתמיכת 128 מדינות: האו"ם אישר את ההצעה נגד ההכרה בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא גוטמאלה, גי'מי מוראלס. טוויטר, צילום מסך
יחסים אישיים טובים. נתניהו ומוראלס במהלך ביקורו בישראל בשנה שעברה/צילום מסך, טוויטר

גואטמלה הייתה אחת המדינות היחידות שהייתה לה שגרירות בירושלים עד 1980, והיא הייתה בין תשע המדינות שהצביעו נגד הגינוי של ארצות הברית בעצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר. במשרד החוץ אמרו היום כי החלטת להעביר השגרירות היא "שילוב של עבודה דיפלומטית לטווח ארוך יחד עם הקשרים האישיים והאנושיים הטובים בין שתי המדינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מאז שנודעה כוונתו של טראמפ, מוקדם יותר החודש, להכיר בירושלים כבירת ישראל ולקדם את העברת השגרירות, הונחו שגרירי ונציגי ישראל ברחבי העולם לפעול מול הבירות השונות בניסיון לחזק את הכרזת טראמפ במדינות נוספות. לצד זאת התבקשו הדיפלומטים להירתם למאמץ למזער את הנזק הדיפלומטי ולפגוע בתמיכה בפלסטינים בהצעת ההחלטה שהובאה לעצרת הכללית של האו"ם בשבוע שעבר.

דיון בעצרת הכללית נגד ההכרה בירושלים, 21 בדצמבר 2017. AP
ההצבעה באו"ם נגד החלטת ארצות הברית בשבוע שעבר/AP

לבסוף, הצעת ההחלטה עברה בסופו של דבר ברוב של 128 תומכים מול תשעה מתנגדים ו-35 נמנעים. באמריקה הלטינית - הונדורס הצביעה נגד, ומקסיקו, ארגנטינה, פנמה, פרגוואי והרפובליקה הדומיניקנית נמנעו. באפריקה, בין היתר, אוגנדה, קמרון רואנדה ודרום סודאן נמנעו.

מדובר במדינות שנחשבות לתומכות בישראל עם קשרים ידידותיים עם הממשלה בירושלים, ועשויות להיות הבאות בתור אחרי גואטמלה. גם בפיליפינים, מדינה נוספת שהחליטה להימנע, כבר עלו קריאות ללכת בעקבות טראמפ ולהעביר את השגרירות בירושלים.

טראמפ הכיר בירושלים באופן רשמי כבירתה של ישראל. רויטרס
גם בפיליפינים נשמעו קולות ללכת בעקבותיו. הנשיא טראמפ לאחר ההכרזה על ההכרה בירושלים כבירת ישראל/רויטרס

ההצהרה של נשיא גואטמלה באה לאחר שגם צ'כיה הודיעה כי תשקול את העברת השגרירות לירושלים. "הצעד יקרה במוקדם ובמאוחר", אמר נשיא צ'כיה מילוש זמאן לאחר הצהרת טראמפ. "זה משמח אותי, כי בביקורי בישראל לפני ארבע שנים אמרתי שארצה להעביר את השגרירות ושאם זה יקרה אנו נהיה הראשונים לעשות זאת. בכל מקרה, זה יותר טוב מכלום. לכל מדינה יש הזכות להחליט איזו עיר תשמש בירתה, ובאותה מידה לכל מדינה יש הזכות להחליט היכן תמוקם השגרירות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully