וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארה"ב: גואטמלה הודיעה שתעביר את השגרירות לירושלים

25.12.2017 / 11:11

הנשיא החליט להעביר את השגרירות לאחר שיחה שניהל עם נתניהו. המדינה המרכז אמריקנית הייתה אחת מבין תשע המדינת שהתנגדו להחלטת האו"ם שגינתה את ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל

צילום: רויטרס ולע"מ, עריכה: שניר דבוש

נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס הצהיר הלילה (שני) כי יעביר את שגרירות ארצו לירושלים, כשלושה שבועות לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על ההכרה בירושלים כבירת ישראל. בדברים שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, מוראלס ציין כי החליט להעביר את השגרירות לאחר ששוחח בנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בישראל בירכו על הכרזת הנשיא מוראלס והשגריר באו"ם דני דנון הודה לו על החלטתו. "גואטמלה בחרה להתייצב לצד האמת והצדק, ירושלים תמיד הייתה ותמיד תהיה בירת ישראל" אמר. לדברים הצטרפה גם שרת המשפטים איילת שקד: "אני בטוחה שזוהי רק סנונית ראשונה לקראת העברת שגרירויות של מדינות נוספות".

אל דברי דנון הצטרפה סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) שבירכה על ההחלטה. "כל מדינה שמצטרפת למהלך האמריקאי של הנשיא טראמפ עושה צדק הסטורי", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

לקריאה נוספת:
בתמיכת 128 מדינות: האו"ם אישר את ההצעה נגד ההכרה בירושלים
נשיא צ'כיה: "הכרזת טראמפ משמחת; נלך בעקבות ארצות הברית"

נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס. 28 בנובמבר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס והנשיא ראובן ריבלין, נובמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ההצהרה של נשיא גואטמלה באה לאחר שגם צ'כיה הודיעה כי תשקול את העברת השגרירות לירושלים. "הצעד יקרה במוקדם ובמאוחר", אמר נשיא צ'כיה מילוש זמאן לאחר הצהרת טראמפ. "זה משמח אותי, כי בביקורי בישראל לפני ארבע שנים אמרתי שארצה להעביר את השגרירות ושאם זה יקרה אנו נהיה הראשונים לעשות זאת. בכל מקרה, זה יותר טוב מכלום. לכל מדינה יש הזכות להחליט איזו עיר תשמש בירתה, ובאותה מידה לכל מדינה יש הזכות להחליט היכן תמוקם השגרירות שלה".

בשבוע שעבר העצרת הכללית של האו"ם אישרה ברוב גדול את ההצעה נגד ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. 128 מדינות הצביעו בעד, חרף איומי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים לקצץ להן את הסיוע. עוד 35 מדינות נמנעו ורק תשע הצביעו נגד - בהן גם גואטמלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דיון בעצרת הכללית נגד ההכרה בירושלים, 21 בדצמבר 2017. AP
תשע מדינות התנגדו. ההצבעה באו"ם בשבוע שעבר/AP

במשרד החוץ הציבו מטרה שלפיה כ-50 מדינות לא יתמכו בהצעה שקידמו טורקיה ותימן. פרט לארצות הברית, גואטמלה ולישראל, המדינות שהתנגדו להצעה היו הונדורס, טוגו, מיקרונזיה, איי מרשל, נאורו ופלאו.

עוד 21 מדינות נעדרו מההצבעה בארגון, המונה 193 חברות, וייתכן שלאיומי הממשל לעצור את הסיוע היה חלק בכך. הבולטות שבהן היו אוקראינה, גיאורגיה, מיאנמר, וכמה מדינות אפריקניות, שעליהן הפעילו במשרד החוץ מכבש לחצים רב, בהן קניה והרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

(עדכון ראשון: 7:11)

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי במהלך הדיון בעצרת הכללית נגד ההכרה בירושלים, 21 בדצמבר 2017. -, AP
"האו"ם עוין לישראל". השגרירה ניקי היילי/AP, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully