וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נפסיק את הסיוע למי שיצביע מחר באו"ם נגד ההכרה בירושלים

20.12.2017 / 19:12

נשיא ארה"ב אמר כי הוא עוקב מקרוב אחרי המדינות המתכננות לתמוך בהצעה נגד ההכרה בעיר כבירת ישראל שתעלה לעצרת הכללית. טורקיה, המקדמת את המהלך, תקפה את "איומיה" של ארה"ב. גורם מדיני לוואלה! NEWS: "אין לנו אשליות, ההצבעה תעבור"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר היום (רביעי) כי הוא "עוקב" אחרי המדינות שיצביעו מחר נגד ההכרה של ממשלו בירושלים כבירת ישראל במהלך דיון חירום בעצרת הכללית של האו"ם מחר. טראמפ אמר כי הוא תומך במסר שהעבירה השגרירה באו"ם ניקי היילי לשגרירי המדינות השונות ואיים להפסיק את הסיוע הכלכלי למדינות שיתמכו בכך.

"הן לוקחות מאות מיליוני דולרים ואפילו מיליארדים, ואז הן מצביעות נגדנו", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן. "לכן, אנחנו עוקבים אחרי הקולות הללו. נתן להן להצביע נגדנו, זה יחסוך לנו המון. לא אכפת לנו".

ההצעה, שהיא הצהרתית בלבד, קודמה לעצרת הכללית על ידי טורקיה ומדינות מוסלמיות אחרות, אחרי שהצעת החלטה מצרית בנושא נפלה במועצת הביטחון ביום שני בזכות וטו אמריקני. פרט לארצות הברית, כל 14 החברות הנוספות הצביעו בעד ההצעה שקראה לבטל כל החלטה המפרה החלטות קודמות של המועצה בנוגע לירושלים.

לקריאה נוספת בנושא
האו"ם יצביע מחר נגד ההכרה בי-ם; ארה"ב מאיימת: "נרשום שמות"
ארה"ב הטילה וטו על הצעה מצרית נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בישיבת ממשלה בבית הלבן בוושינגטון  20 בדצמבר 2017. רויטרס
ממתין לראות מי יצביע נגד ההכרה בירושלים. טראמפ/רויטרס

טורקיה, המובילה קו תקיף נגד ארצות הברית וישראל, גינתה את "האיומים" של וושינגטון. "אנחנו צופים תמיכה משמעותית בהצבעה באו"ם, אבל אנחנו רואים את ארצות הברית, שנותרה לבד, עוברת עתה לאיומים", אמר שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו לצדו של שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי. "שום מדינה מכובדת לא תיכנע ללחץ כזה".

גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי "האמריקנים ביקשו מישראל להפעיל לחץ על כמה מדינות באפריקה שלישראל יש יותר סיכוי לשכנע אותן מאשר ארצות הברית". עוד הוסיף הגורם כי למרות המאמצים, לישראל אין אשליות לגבי התוצאה של ההצבעה. "ההצבעה תעבור, אבל אנחנו מנסים לשכנע כמה מדינות שלא להגיע או להימנע".

הוא שיבח את ההתנהלות של היילי, שמפעילה לחץ ישיר על המדינות ואומרת כי ארצות הברית תשים לב מי התנגד ומי תמך. לדבריו, "לא ברור אם זה ישנה משהו להצבעה הנוכחית, אבל זה משהו שצריך לשים לב אליו לעתיד. זאת החלטה ישירה מול הצהרה אמריקנית שמממנת כמעט רבע מתקציב הארגון".

במאמץ דיפלומטי אחרון, מקיים שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מרתון פגישות במטה האו"ם בניו יורק, כשמלבד מדינות אפריקה, הוא גם מתמקד בכמה איים באוקיינוס השקט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עימותים במחסום קלנדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully