וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה וטו על הצעה מצרית נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל

היילי אמרה בדיון במועצת הביטחון על הצעת מצרים נגד ההכרה בירושלים כי היא עושה זאת כדי "להגן על הריבונות האמריקנית במזרח התיכון". כל יתר 14 המדינות החברות הצביעו בעד. נתניהו בירך את היילי: "הוכיחה שהיא מכבית אמיתית"

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכה: תום זואילי

ארצות הברית הטילה הערב (שני) וטו במועצת הביטחון של האו"ם על ההצעה של מצרים לבטל את ההכרה האמריקנית במעמדה של ירושלים כבירת ישראל מכיוון שזו עומדת בסתירה להחלטות קודמות של המועצה. כל יתר 14 המדינות החברות הצביעו בעד. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על המהלך האמריקני.

"אנחנו לא עושים זאת בהנאה, אנחנו עושים זאת להגנת הריבונות האמריקנית והתפקיד האמריקני במזרח התיכון", אמרה היילי לאחר השימוש הראשון שעשתה בווטו. גם בריטניה, צרפת, רוסיה וסין מחזיקות בזכות וטו, אך הן תמכו בהצעה.

לפי ההצעה המצרית, יש לבטל כל החלטה בנושא מעמדה של ירושלים הסותרת החלטות קודמות של המועצה. ההצעה לא ציינה מפורשות את ארצות הברית או את הנשיא דונלד טראמפ, אך "הביעה צער רב מהחלטות שהתקבלו לאחרונה ביחס למעמדה של ירושלים". בקהיר עמלו כדי להגיע לקונצנזוס בקרב יתר החברות, אך וושינגטון לא קיבלה גם נוסח מרוכך יותר.

לקריאה נוספת בושא
עם כל הכבוד לטראמפ: עמדת הממשל הרשמית כוללת הכרה רק במערב ירושלים
ארדואן מבטיח: "בקרוב נפתח שגרירות במזרח ירושלים"

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם 18 בדצמבר 2017. רויטרס
הגנה על החלטתו של טראמפ. היילי בדיון/רויטרס

ההחלטה של טראמפ זכתה להתנגדות נחרצת מצד מרבית הקהילה הבינלאומית, על אף הבהרות הממשל כי מעמדה הסופי של ירושלים ייקבע רק בהסדר סופי. למרות זאת, הפלסטינים זעמו ואמרו כי ארצות הברית איבדה את מעמדה כמתווכת בתהליך השלום וביטלו פגישה מתוכננת עם סגן הנשיא מייק פנס, שיגיע ביום רביעי לאזור.

היילי הבהירה כי "החלטת הנשיא לא נוגעת לגבולות הסופיים של הריבונות הישראלית בירושלים, שתסוכם על ידי שני הצדדים. הנשיא הבהיר שתומכים בסטטוס-קוו במקומות הקדושים". היא דחתה את הטענות על הכוונה להעביר את השגרירות לירושלים, ואמרה כי זאת החלטה ריבונית של ארצות הברית.

נתניהו הודה להיילי בחשבון הטוויטר שלו. "תודה, בחנוכה דיברת כמו מכבית אמיתית. האמת הביסה את השקרים", אמר ראש הממשלה בסרטון שהעלה.

יו"ר הרשות אבו מאזן גינה את הווטו האמריקני, אחרי שמוקדם יותר חזר על דבריו כי וושינגטון אינה יכולה להיות יותר חלק מהמשא ומתן. הוא חתם על אף בקשה להצטרף ל-22 ארגונים בינלאומיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הטלת הווטו הותירה את ארצות הברית מבודדת עוד יותר, גם בקרב בעלות בריתה. "אנחנו לא מסכימים עם ההחלטה האמריקנית להכיר בירושלים באופן חד-צדדי. זה לא עוזר לתהליך השלום. השגרירות הבריטית נמצאת בתל אביב ואין לנו שום כוונה להעביר אותה", אמר שגריר בריטניה באו"ם לאחר הווטו.

היילי אמרה בתחילת הדיון, שעסק בהחלטה שהתקבלה בתום כהונתו של הנשיא ברק אובמה נגד ההתנחלויות, כי היא "פגעה בתהליך השלום" והטילה "אשמה בלעדית על ההתנחלויות ועודדה את הפלסטינים להימנע ממשא ומתן".

בפתח ההצבעה אמר היום שגריר ישראל באו"ם דני דנון כי "גם אם תצביעו עוד מאה פעמים – לא תשכתבו את ההיסטוריה".

(עדכון ראשון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully