וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יצביע מחר נגד ההכרה בי-ם; ארה"ב מאיימת: "נרשום שמות"

20.12.2017 / 9:37

לקראת הדיון בעצרת הכללית, שבו צפוי להתקבל רוב הצהרתי נגד ההכרזה של טראמפ, מזהירה השגרירה היילי כי הנשיא "ייקח את ההצבעה הזו באופן אישי". לדבריה, "אנחנו נשים לב לכל הצבעה והצבעה"

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכה: תום זואילי

יממה לפני הצבעה הצהרתית בעצרת הכללית של האו"ם לגבי מעמד ירושלים, מתייצבת שגרירות ארצות הברית בארגון, ניקי היילי במסר תקיף לשגרירי המדינות החברות. "הנשיא טראמפ ייקח את ההצבעה הזו באופן אישי". במכתב ששלחה היילי לשגרירים באו"ם, ופורסם הלילה (רביעי) במגזין "פוריין פוליסי", נכתב עוד כי "הנשיא יעקוב אחרי ההצבעה הזו בעניין רב, וביקש שאדווח על המדינות שיצביעו נגדנו. אנחנו נשים לב לכל הצבעה והצבעה".

עם זאת, הבהירה היילי למדינות כי היא לא מצפה מהן בהכרח שינהגו כמו ארצות הברית ויעבירו גם הן את השגרירת לירושלים, "אם כי אנחנו חושבים שצעד כזה הוא הצעד הראוי". היא גם העלתה מסר ברוח דומה לעמוד הטוויטר שלה, וכתבה: "באו"ם אנחנו תמיד מתבקשים לעשות יותר ולתת יותר. לכן, כשאנחנו מקבלים החלטה, התואמת את רצון העם האמריקני לגבי היכן למקם את השגרירות שלנו, אנחנו לא מצפים מאלו שעזרנו להם שיתקפו אותנו. ביום חמישי תהיה הצבעה המבקרת את החלטתנו. ארצות הברית תרשום שמות".

ההצבעה, המכוונת נגד ההצהרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל תיערך מחר במליאת העצרת הכללית של האו"ם, והיא צפויה לפי הערכות לזכות לרוב. עם זאת, להחלטה אין תוקף מעשי אלא הצהרתי בלבד. החלטה אחרת, של מועצת הביטחון של האו"ם, נדחתה ביום שני השבוע ברוב של 14-1 לאחר שארצות הברית הטילה עליה וטו.

נשיא ארה"ב טראמפ מציג את מדיניות הביטחון שלו, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully