וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי טבע ממשיכים במאבק ומפגינים מול בית חברת הדירקטוריון מאור

20.12.2017 / 7:20

לאחר שפגישת נתניהו עם מנכ"ל החברה לא הביאה בשורות מעודדות, הפגנות העובדים נמשכות ונערכות מול ביתם של חברי ההנהלה הישראלים. יו"ר ועד עובדי החברה בירושלים: "נחריף את המאבק, אסור לממשלה להיכנע לתכתיבי ההנהלה"

צילום: יותם רונן, עריכה: תום זואילי

עובדי טבע מפגינים בשעה זו (רביעי) מול ביתה של גליה מאור ברמת גן. מאור שהצטרפה לטבע בשנת 2012 נמנית כיום על ארבעת חברי הדירקטוריון הישראליים השותפים לאישור תוכנית הפיטורים ההמונית בישראל. בהמשך, עובדי טבע צפויים לקיים הפגנות ומשמרות מחאה מול בתיהם של בכירים וחברי דירקטוריון נוספים בחברה. במקביל לכך, ההסתדרות הוציאה אמש מכתב לחברי ההנהלה וחברי הדירקטוריון בטבע בנוגע להפרת חובותיהם של חברי הדירקטוריון כלפי עובדי החברה.

מאות מעובדי טבע התאספו אמש סמוך למפעלי החברה בירושלים, והפגינו נגד תכנית הפיטורים עליה הכריזה החברה בשבוע שעבר ועל כוונתה לסגור את המפעלים בעיר. "הממשלה אשמה במצב, רחמו עלינו", אמרו העובדים.

עוד בנושא:
מנכ"ל טבע לנתניהו: תוכנית הקיצוצים תצא לפועל במלואה
עובדי טבע הגיעו להפגין עם ילדיהם: "כחלון - תסתכל להם בעיניים"
יום הכיפורים של "טבע": סיפורה של הזחיחות שטשטשה את הכישלון

הפגנת ועד עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור, 20 בדצמבר 2017. דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת העובדים מול ביתה של מאור, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ההסתדרות
הפגנת ועד עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור, 20 בדצמבר 2017. דוברות ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מול בית מאור, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות ההסתדרות

ההפגנה סמוך למפעלי החברה בירושלים התקיימה כמה שעות לאחר שהסתיימה פגישתם של מנכ"ל החברה קאר שולץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלכה הבהיר כי הוא אינו חוזר בו מתכנית הפיטורים. בפגישה שבה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן ושר העבודה והרווחה חיים כץ, אמר שולץ כי צמצום מספר המפוטרים רק יפגע בתהליך להבראת החברה.

בפגישה דרשו ראש הממשלה והשרים משולץ שלא לסגור את המפעלים בירושלים. מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. עם זאת, גורמים שנכחו בפגישה אמרו כי "שולץ היה נוקשה מאוד בגישתו ולא היה מוכן לזוז בפסיק מהתוכנית שלו".

קאר שולץ, מנכ"ל טבע ואלי כהן, לשכת ראש הממשלה, ירושלים, 19 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שולץ לפני פגישתו עם נתניהו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

זמן קצר לאחר הפגישה אמר מנכ"ל טבע כי "לצערנו, לא יכולנו להיענות לבקשת ראש הממשלה והשרים להימנע מסגירת המפעל בירושלים והחברה תמשיך בתהליך המדורג לסגירת האתר עד סוף 2019. טבע תשתף פעולה באופן מלא עם הצוות שהוקם מטעם ראש הממשלה בכדי לסייע לעובדים שיעזבו את החברה במציאת פתרונות תעסוקה חלופיים, ליווי והכשרה". שולץ אף ציין כי הוא מחויב לשמור את המטה העולמי של טבע בישראל, ובכלל זה את לשכתו כדי להבטיח את המשך צמיחת החברה בישראל.

תגובה לעמדתו של המנכ"ל אמר פנחס בר איתן יו"ר ועד עובדי החברה בירושלים כי "הופתענו, לגמרי לא ציפינו לכזאת תגובה. אנחנו ממשיכים להתבצר במפעלים ונמשיך לשבות, אנחנו נחריף את המאבק ואני מקווה שניסנקורן בתגובה ישבית את המשק. קאר היה נוקשה, אנחנו נמשיך את המאבק ולא נוותר עד הסוף, מצדנו שיסגור את המפעלים במדינה של טבע, אבל אם הממשלה מוותרת לו אז יש בעיה".

"לממשלת ישראל אסור להיכנע לתכתיבים של מנכ"ל טבע ולהגיב בצורה רופסת", אמרו בהסתדרות בעקבות דברי המנכ"ל. "ההסתדרות תמשיך במאבק על צמצום מספר המפוטרים. על הממשלה להעביר בהקדם חקיקה שתשמור על מעמד האדם העובד ותקשר בין מערך המיסוי וההשקעות לבין התעסוקה בישראל. חברי דירקטוריון טבע צריכים לעשות לעצמם חשבון נפש".

הפגנת עובדי טבע ברושלים  19 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי טבע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי טבע ברושלים  19 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת עובדי טבע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully