וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקיעות שחקים: טייסות חיל האוויר מסמנות את היעד הבא

20.12.2017 / 6:00

בשבוע הבא תסיים החניכה ה-49 את קורס הטיס. לאחרונה הצטרפה טייסת ראשונה לקורס מפקדי טייסות, והיא עשויה להיות מפקדת הטייסת הראשונה בחיל, לאחר שלוש סגניות. ראש להק כוח אדם קורא לנשים להצטרף לקורס, תוך התחייבות לאתר לנושרות תפקיד מאתגר

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: טקס סיום קורס הטיס, יוני 2017)

חיל האוויר קורא ליותר נשים להצטרף לקורס הטיס היוקרתי ומתחייב לאתר לנושרות מבית הספר לטיסה תפקידים מאתגרים. ראש להק כוח אדם בחיל האוויר תת-אלוף נתן ישראלי, הטייס שהשתתף במבצע חילוץ כוח סיירת מטכ"ל בפיקודו של סגן-אלוף עמנואל מורנו תחת אש כבדה במלחמת לבנון השנייה, אמר כי בתקופה האחרונה סוכמה "רשת ביטחון" לנשים שנופלות מקורס הטיס. "נשריין להן מקומות ביחידות מודיעיניות ומבצעיות של החיל. הגברים שנופלים מהקורס עוברים בדרך כלל לתפקידים ביחידות השדה. לנשים לפעמים נשארת יתרת שירות קצרה יחסית ורוצים להבטיח שיגיעו למקומות שממצים את האיכות שלהן ומפיגים את החשש מהנפילה מקורס הטיס".

עוד אמר תת-אלוף ישראלי שעל חלקו בחילוץ בעומק קיבל צל"ש אלוף, "לטיסה קרבית אין עניין מגדרי. בחיל האוויר פועלים להגדיל את כמות הנשים כצורך מבצעי. ניתן לראות המשך מגמה של קידום נשים בתפקידים בכירים. כמובן שלא מקדמים על בסיס מגדרי, אלא את הטובים ביותר, אבל רואים תהליך של השתלבות נשים בתפקידים בכירים".

עוד בוואלה! NEWS:
גבאי נגד נתניהו: "לא המשטרה קיבלה מתנות ב-200 אלף דולר - אתה קיבלת"
בדרך להסדר טיעון: קסטיאל יודה ויורשע בניסיון אונס
פולין תשקיע מאה מיליון שקל בשיפוץ בית הקברות היהודי בוורשה

נשים חזקות בחיל האוויר, בסיס חצרים. אבי כהן
נשים בקורס טיס של חיל האוויר/אבי כהן

לוחמות האוויר התקדמו עד כה לתפקידים בכירים, בהם סגנית מפקד טייסת קרב וסגנית בטייסת תובלה ובטייסת כלי טיס בלתי מאוישים. בנוסף, יש כיום חניכה בקורס מפקדי טייסות והיא מועמדת לתפקיד מפקדת טייסת תובלה. אם תתמנה לתפקיד, יהיה זה מינוי היסטורי בחיל. עוד ציין תת-אלוף ישראלי, כי החיל פועל לקדם את הטובות ביותר לתפקידי מפתח והדגיש כי קצינת הרפואה הראשית של חיל האוויר היא אלוף-משנה ד"ר יפעת ארליך.

בשבוע הבא יסתיים קורס טיס נוסף בחיל האוויר, ועל מגרש המסדרים תעמוד הטייסת ה-49 שסיימה את הקורס. את הגיבוש מתחילים 600 מועמדים, 300 בממוצע מתחילים את קורס הטיס. שני שליש נושרים בחצי השנה הראשונה ובכל קורס מסיימים כ- חניכים 30-40.

נתן ישראלי, ראש להק כח אדם, בית ספר לטיסה, חצרים, 19 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
"לטיסה קרבית אין עניין מגדרי". תת-אלוף ישראלי/דובר צה"ל

ברוח הטקס אותו סיים מפקד חיל האוויר הנוכחי האלוף עמיקם נורקין לפני 30 שנים בדיוק, קורא החיל ומעודד יותר נשים להצטרף אל הגיבוש במטרה להרחיב את מאגר האיכות שיתמודד על מקום בקורס במיוחד לקראת קליטת מטוסים חדשים בהם: מטוס הקרנף המושבח, מטוסי השמשון, מטוסי האדיר F-35 ומסוק תובלה עתידי שייבחר בקרוב. לשם כך שולבו בשנים האחרונות מטוס הלביא שמדמה טיסה דומה למטוס קרב מתקדם, וסימולטורים מדמי מציאות המאפשרים לחסוך בשעות טיסה ולייעל את תהליך ההכשרה.

בתוך כך, לאחרונה נבחנה לעומק הצטרפות בית הספר למפעילי כלי טיס לא מאוישים מפלמחים לבית הספר לטיסה בבסיס חצרים אך הוחלט לדחות את ההכרעה בנושא לעוד כמה שנים.

בית ספר לטיסה, חצרים, 19 בדצמבר 2017. דובר צה"ל
מטוס אימון בקורס הטיס של חיל האוויר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully