וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיקויים, שקרים ובוז לנשיא: בפסטיגל של נתניהו הוא הקדוש היחיד

20.12.2017 / 6:30

ראש הממשלה סילף את האמת על חקירות ריבלין, "שכח" כמה המלצות משטרה שדווקא לא נזרקו לפח, דחק לפינה את ארדן, כחלון והיועמ"ש - וקידש רק את עצמו. נתניהו בא להדלקת נר, ויצא מהטקס לאחר שהצית את מוסדות המדינה וערער את אמון הציבור בהם, למען רווח פוליטי

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

ואלה, המלצות המשטרה בתיקי בנימין ושרה נתניהו, שלא הלכו לפח ב-20 השנים האחרונות. מינוי יועץ משפטי בעסקה מושחתת עם פוליטיקאי שנאבק בהכנסתו לכלא ("בראון-חברון"). מרמה בגלגול הוצאות פרטיות על אוצר המדינה וגניבת מתנות, רכוש המדינה ("פרשת עמדי"). מרמה חמורה, בסך מאות אלפי שקלים ("מעונות ראש הממשלה"). בתיק זה, נגד שרה וסייענה-קורבנה עזרא סיידוף, כבר קיבל היועץ אביחי מנדלבליט מקצת מהמלצות המשטרה והחליט להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע הממשמש ובא.

פח זה לא. מפח-נפש, בהחלט כן. בושה וחרפה, לנוכח התגוללותו של ראש הרשות המבצעת על משטרת ישראל. ראש ממשלה שמצבו כה נואש, עד שהוא מוכן לשרוף את כל המוסדות, לערער את אמונו של כל אזרח במערכת החוק, למען רווח פוליטי קצר-טווח. אם לו לא תהיה ראשות ממשלה, הוא לא ישאיר אותה לאיש.

עוד בוואלה! NEWS:
במשטרה דוחים את טענות נתניהו; "הוא ירד לגמרי מהפסים"
גבאי נגד נתניהו: "לא המשטרה קיבלה מתנות ב-200 אלף דולר - אתה קיבלת"
נתניהו במתקפה נגד המשטרה: "גם אם יהיו המלצות - רובן מושלכות לפח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
דחק לפינה שלושה מבכירי המדינה. נתניהו בנאומו אמש/ראובן קסטרו

נתניהו דחק לפינה בלתי אפשרית שלושה מבכירי המדינה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אינו יכול להישאר יום נוסף בתפקידו, אם ברצונו להציל שמץ מכבודו העצמי, כשהבוס שלו תוקף כך את הארגון הממלכתי שארדן הוא האחראי המיניסטריאלי עליו. ארדן מוכרח לבחור צד. אם הוא עם נתניהו, הוא נגד המשטרה, בדרך המהירה לביזיון ציבורי ולסוף פוליטי.

שר הנטו משה כחלון הוא היעד העיקרי של מופע הבהלה ששידר נתניהו. כחלון, אומר נתניהו, אל תפרוש מהממשלה ברגע שיתפרסמו ההמלצות להגיש נגדי כתב אישום, אפילו יוזכר שם שוחד. חכה קצת. מה בוער לך? בעוד חודשים מעטים תמצא את ההמלצות בפח. כלומר, נתניהו עד כדי כך מאוהב בעצמו, שהוא מאמין שיש מישהו, או משה, שיתאבד פוליטית למענו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כחלון: "שמח לבשר על מהלך של 800 מיליון שקל שחוזרים לאזרחים במסגרת תוכנית נטו הוזלות". רוני כנפו
היה היעד העיקרי של מופע הבהלה של נתניהו. כחלון/רוני כנפו

ומעל כולם, מנדלבליט. נתניהו טוען שהמשטרה, שלא הזיזה משרוקית בלי אישור מהיועץ, תפתיע את מנדלבליט בהמלצות מופרכות, שאותו יועץ יזרוק חיש מהר לפח. איזה פרצוף יהיה במקרה כזה למנדלבליט. על מה בזבזו כאן שנה וחצי; והרי כבר בקיץ 2016, כשמנדלבליט אישר להפוך בדיקה לחקירה, הבינו החוקרים והחשוד גם יחד שלהחלטה על ההמראה יש משמעות של נחיתה. לא יוצאים לדרך נגד ראש ממשלה, בלי לדעת איך ייגמר המסע. אמנם ייתכנו הפתעות ותפניות, כפי שלא כל אישום מסתיים בהרשעה, אבל ברירת המחדל היא טיוטת כתב אישום.

כמעט כל אנשי הציבור שהמשטרה המליצה בשנים האחרונות להעמיד לדין – שרים, ראשי עיריות, נשיא, רב ראשי ועוד ועוד – אכן הואשמו; הפרקליטות סמכה את ידיה המשפטיות על הראיות שאספו השוטרים. במקרה החריג של ספיחי פרשת הרפז הודיע אגף החקירות והמודיעין מראש כי אמנם לדעתו הונחה תשתית ראייתית, אך מקובלת עליו סמכות הפרקליטות לסגור את התיק בנימוק של היעדר עניין לציבור.

נתניהו סימן את ריבלין כיריבו - ולא היסס לסלף כדי לפגוע בנשיא

ונתניהו, לא מפליא, מסלף גם את סיפור החשדות נגד ראובן ריבלין. היועץ אליקים רובינשטיין, החומל הגדול על ביבי ושרה, הורה למשטרה לחקור מידע שהגיע מתוך מעקב אחר חשודים אחרים (דוד אפל, יצחק מרדכי ואחרים). המשטרה חקרה שנה והעבירה את התיק לפרקליטות, שדגרה עוד שנתיים וחצי. שתיהן, המשטרה והפרקליטות, המליצו ליועץ מני מזוז לסגור את שבעת תיקי ריבלין. שישה מהם נסגרו מחוסר אשמה ואחד מחוסר ראיות ומחוסר עניין לציבור. היתה סיבה מוצדקת לחקור ונמצאו נימוקים טובים לסגור. ריבלין חש אז ועדיין שנגרם לו עוול, אך עיון קר בחומר, שכלל הדלפה מישיבת הוועדה למינוי שופטים, מלמד שנכון היה לברר את החשדות, בין השאר שמא יזם עשיר ומקושר הצליח להשחית גם את תהליך מינויים של שופטים.

כשהוא מתחבא מאחורי גבו של יריבו ריבלין, ועוד מצליח לסחוט מהקהל קריאות בוז כלפיו, בתוספת בקשה צבועה ל"קצת כבוד" (הדגש על קצת, כמובן), נתניהו לא רק מניח שאיש לא יבדוק מה המליצה המשטרה לפני עשור ומחצה, אלא גם מפריח לאוויר בועת עשן. הוא יומלץ לאישום, ייאלץ להתפטר מראשות הממשלה בלחץ פוליטי, למרות חפותו וצחותו, ואז תבחר בו הכנסת הבאה לנשיא המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ריבלין במהלך הטקס לנשיאת בית המשפט העליון הנכנסת אסתר חיות. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ביקש "קצת" כבוד לנשיא. נתניהו וריבלין/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הפסטיגל בכיכובו של נתניהו, כולל חיקויים של כתבים לענייני משטרה ופרשני פלילים, מבהיל אבל לא מפחיד. הוא לא ירתיע איש, לא במשטרה, לא בפרקליטות, לא את מנדלבליט ולא את בית המשפט העליון, שיכביד מאוד לסגור את תיקי נתניהו אם הדרגים המקצועיים יהיו תמימי דעים שראוי לכנס את בית המשפט המחוזי בירושלים לשפוט אותו.

לא את הנרות בא נתניהו להדליק בכפר המכביה, אלא את המדינה. דבר אינו קדוש בעיניו, חוץ מעצמו. גם לא שרה, כי אצלה ההמלצות קיבלו תוקף פרקליטותי; עליה אינו אומר "כלום-כלום-כלום".

בכיר בדימוס במערכת אכיפת החוק, שראה מקרוב את גדולי העבריינים ואת רמי השלטון שהצטרפו אליהם בחדרי החקירות ובתאי הכלא, אמר בעקבות ההתקפה הפרועה של נתניהו על המשטרה שהתגובה הסבירה היחידה תהיה הכפלת מספר המשתתפים בהפגנת רוטשילד נגד השחיתות, במוצאי שבת. הליגה הספרדית כבר התחשבה בצורך והעבירה את הקלאסיקו, ברצלונה נגד ריאל מדריד, לשעת צהריים. הערב יוקדש לקלאסיקו האמיתי – המואסים בשחיתות נגד ביבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully