וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מכרז: מקורבו של כץ מונה למשנה למנכ"ל הביטוח הלאומי

19.12.2017 / 13:15

פרסום ראשון: כץ מינה את מקורבו רמי גרואר, שאותו הכיר בתעשייה האווירית, למשנה למנכ"ל הביטוח הלאומי ללא מכרז. גורמים במוסד: "החלטה תמוהה - בג"ץ הקפיא מינויים למשנה למנכ"ל"

דו"ח המוסד לביטוח לאומי: כמעט שני מיליון ישראלים חיים מתחת לקו העוני. צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
עובדים טוענים כי הוא ממנה בעלי תפקידים ללא מכרז. כץ/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

שר העבודה והרווחה חיים כץ אישר השבוע את מינוי מקורבו רמי גרואר למשנה למנכ"ל הביטוח הלאומי – ללא מכרז. גרואר, שהיכרותו עם כץ החלה בתעשייה האווירית, צפוי להתמנות לתפקיד זה לאחר ששימש כממלא מקום למנכ"ל המוסד. גורמים טוענים כי מדובר בהתנהלות קבועה מצד השר.

גרואר היה מנהל משאבי אנוש בתעשייה האווירית במקביל לתפקידו של כץ כיו"ר הוועד, אז החלה היכרות בין השניים. בשנה האחרונה הוא שימש כממלא מקום למנכ"ל הביטוח הלאומי בשל עיכוב במינויו של מאיר שפיגלר, על רקע תלונות שהוגשו נגדו. לתפקידו כממלא מקום התמנה לאחר ארבעה חודשים בלבד כסמנכ"ל משאבי אנוש במוסד, תפקיד שאותו הוא צפוי להמשיך ולמלא במקביל למינויו החדש כמשנה למנכ"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
אגרוף לחיילים ופגישה עם ארדואן: הנערה הפלסטינית שבזה לצה"ל
רמפה שהוסתרה, האזנות לא חוקיות וקפוצ'ון אחד: כך קרס תיק הרצח הכפול
התאונה הקטלנית בוושינגטון: הרכבת דהרה ב-80 קמ"ש יותר מהמותר

מאיר שפיגל מנכ"ל הביטוח לאומי הנבחר. ארכיון הצילומים של קק"ל , מלכה ברקאי, אתר רשמי
מינויו הצפוי כמנכ"ל עוכב עקב תלונות שהוגשו נגדו. שפיגלר/אתר רשמי, ארכיון הצילומים של קק"ל , מלכה ברקאי

לדבר גורמים בביטוח הלאומי, לא מדובר במקרה הראשון שבו כץ ממנה עובדים שהכיר בתעשייה האווירית. מגורם נוסף נמסר כי "החלטה זו תמוהה למדי מאחר שיש קביעה של בג"ץ להקפיא את כל מינויי המשנה למנכ"ל במשרדי הממשלה, הנחשבים למינויים פוליטיים".

בעבר התלוננו עובדי הביטוח הלאומי בפני השר כץ על התנהלותו כלפי העובדים. לטענתם, לא ייתכן שבמשך תקופה של 11 חודשים בלבד לא יהיה לביטוח הלאומי מנהל שנבחר בהליך מתוקן, והמוסד ינוהל על ידי ממלא מקום.

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר בתגובה כי "חוק הביטוח הלאומי קובע שמינויו של המשנה למנכ"ל במוסד לביטוח לאומי ייעשה על ידי שר העבודה והרווחה לאחר שנועץ במועצת המוסד, וזה ההליך שבוצע". עוד הוסיפו כי "יצוין גם כי כישוריו והתאמתו של מר גראור נבחנו ואושרו פעמיים בוועדת המינויים החיצונית בראשות השופטת גילאור הן בבחירתו לתפקיד סמנכ"ל והן בבחירתו לתפקיד מ"מ המנהל הכללי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully