וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית בוושינגטון: הרכבת דהרה ב-80 קמ"ש יותר מהמותר

19.12.2017 / 10:25

הרשויות הפדרליות מסרו כי הרכבת שחנכה קו חדש ומהיר נסעה במהירות של 128 קמ"ש, באזור שבו המהירות המותרת היא 48 קמ"ש בלבד. בתאונה נהרגו לפחות שלושה בני אדם ועוד יותר מ-70 נפצעו

צילום: CNN, Reuters עריכה: יוסי אלטר

הרכבת שצנחה אתמול מגשר במדינת וושינגטון במהלך נסיעת הבכורה שלה דהרה במהירות הגבוהה מ-80 קמ"ש מהמהירות המותרת באזור - כך מסרו היום (שלישי) רשויות החקירה הפדרליות בארצות הברית. בתאונה של חברת "אמטרק", חברת הרכבות הלאומית, נהרגו לפחות שלושה בני אדם ועוד יותר ממאה נפצעו.

לפי הרשויות, הרכבת שחנכה קו חדש ומהיר נסעה במהירות של 128 קמ"ש, באזור שבו המהירות המותרת היא 48 קמ"ש. המידע נאסף מתא של קטר הרכבת, שבה היו 80 נוסעים ושישה אנשי צוות. 13 מ-14 הקרונות של הרכבת צנחו מהגשר, ופגעו במכוניות. כמה מנהגי המכוניות נפצעו.

עוד ידיעות מהעולם
אחרי שימוע מביש: מועמד של טראמפ לשופט פדרלי פרש מהמרוץ
ממשל טראמפ: קוריאה הצפונית אחראית למתקפת הסייבר הגלובלית

רכבת שירדה מהפסים במדינת וושינגטון, ארה"ב, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
קרונות תלויים מהגשר/רויטרס

למרות המהירות המופרזת, דוברת רשות התחבורה הלאומית בלה דין-זהר אמרה כי מוקדם מדי לקבוע אם המהירות של הרכבת אחראית לסטייתה מהמסלול. ואולם, התאונה צפויה להגביר את החששות מבטיחות הנסיעה של חברת הרכבות, שכבר נמצאת כיום תחת מעקב קרוב בשל סדרת תאונות קטלניות.

הקו החדש והמהיר חוסך לרכבות הצטלבות עם הכבישים ומאפשר להן לנסוע במהירות של 127 קמ"ש. הרכבת הייתה אמורה לעשות את הדרך מסיאטל אל פורטלנד, שבמדינת אורגון הסמוכה.

מנכ"ל החברה, ריצ'רד אנדרסון, אמר אתמול כי הוא לא ישוחח על סיבת התאונה וכי בטיחות הנסיעה היא בעדיפות עליונה של החברה. עם זאת, הוא הודה כי המערכת שאמורה להאט באופן אוטומטי את הרכבת אם היא נוסעת מהר מדי לא הותקנה בקו החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רכבת שירדה מהפסים במדינת וושינגטון, ארה"ב, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
הרכבת המרוסקת/רויטרס

מושל מדינת וושינגטון הכריז על מצב חירום בעקבות התאונה שגרמה לנזק בתשתיות, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את ממשלי העבר בהזנחת התשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully