וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ: קוריאה הצפונית אחראית למתקפת הסייבר הגלובלית

19.12.2017 / 7:53

היועץ לביטחון המולדת אמר כי וושינגטון הגיעה למסקנה כי פיונגיאנג אחראית להפצת הווירוס WannaCry בחודש מאי האחרון, שגרם לשיתוק של מערכות רבות בעולם, בראשן מערכת הבריאות בבריטניה. "זאת הייתה מתקפה פחדנית, שעלתה מיליארדים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: טראמפ חושף את מדיניות הביטחון הלאומי)

ארצות הברית האשימה הלילה (שלישי) באופן רשמי את קוריאה הצפונית באחריות למתקפת הסייבר הנרחבת שאירעה בחודש מאי, והכתה קשות בבריטניה. במאמר שפרסם היועץ לביטחון המולדת בממשל טראמפ, טום בוסרט, בעיתון הוול סטריט ז'ורנל, כתב כי "לאחר חקירה מקיפה, ארצות הברית מייחסת את האחריות למתקפת הסייבר WannaCry לקוריאה הצפונית".

לדבריו, "המתקפה הזו פגעה במאות אלפי מחשבים בבתים פרטיים, בעסקים, בבתי חולים ובבתי ספר. המשתמשים קיבלו דרישות כופר כדי לשחרר את המחשב אבל גם אלו ששילמו לא קיבלו את השימוש במחשב חזרה לידיהם. זאת הייתה מתקפה פחדנית, שעלתה מיליארדי דולרים, וצפון קוריאה אחראית לה ישירות".

לקריאה נוספת בנושא
מתקפת סייבר בינלאומית: פעילות בתי חולים שובשה, מאות ארגונים הושבתו

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה עם אנשיו בשיגור הטיל הבליסטי הוואסונג 15, 29 בנובמבר 2017. סוכנות הידיעות KCNA, אתר רשמי
קים ג'ונג און צופה בשיגור טיל/אתר רשמי, סוכנות הידיעות KCNA

בוסרט הבהיר כי "אנחנו לא מעלים את ההאשמות הללו בקלות", וכי "הדבר מגובה בעובדות". הוא הוסיף כי גם ממשלת בריטניה וחברת מיקרוסופט שותפות להערכה הזו וכי תוצאות המתקפה הזו חורגות מעבר להשפעה הכלכלית.

"המתקפה פגעה קשות בבתי החולים בבריטניה, וסיכנה חיי אדם. עצירת ההתנהגות הזדונית הזו דורשת ממשלת ועסקים לשתף פעולה", כתב בוסרט. "על ארצות הברית להוביל את המאמצים הללו יחד עם בנות בריתה". היועץ לביטחון המולדת הוסיף כי פיונגיאנג ממשיכה לאיים על ארצות הברית, אירופה ושאר העולם, "לא רק באמצעות שאיפותיה הגרעיניות".

לדבריו, "היא משתמש באופן תכוף יותר ויותר במתקפות סייבר כדי לממן את ההתנהגות התוקפנית שלה ולגרום לשיבוש החיים בכל רחבי העולם. הנשיא טראמפ כבר הפעיל לחץ בכמה מישורים כדי להתמודד עם פיתוח הטילים הבלתי- מתקבל על הדעת של קוריאה הצפונית, ונמשיך להפעיל לחץ מקסימלי על פיונגיאנג כדי לרסן את התוקפות שלה הן בתחום הסייבר והן בתחומים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully