וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת המתנחלים בקוסרה: פלסטיני שיידה אבנים הואשם בניסיון רצח

18.12.2017 / 16:26

כתב אישום הוגש נגד פלסטיני שהיה מעורב בתקיפת קבוצת המתנחלים שטיילה סמוך לכפר קוסרה שבאזור שכם לפני כשלושה שבועות. הפלסטיני, מוחמד ואדי, הואשם בנסיון גרימת מוות בכוונה תחילה של אחד המבוגרים שהשתתפו בטיול, וכן בכמה עבירות נוספות

צילום: אנשי הדממה, עריכה: תום זואילי

כתב אישום הוגש היום (שני) נגד פלסטיני שהיה מעורב בתקיפת קבוצת המתנחלים שערכה טיול בר מצווה סמוך לכפר קוסרה שבאזור שכם לפני כשלושה שבועות. הפלסטיני, מוחמד וואדי, הואשם בגרימת מוות בכוונה תחילה של אחד המבוגרים שהשתתפו בטיול, עבירה המקבילה לעבירת ניסיון רצח.

מלבד זאת יוחסו לוואדי כמה עבירות נוספות בגין רצף האירועים שהוביל לתקרית האלימה במהלך הטיול. על פי כתב האישום, וואדי נכנס במהלך התקיפה למערה שבה שהה אחד המבוגרים עם הילדים שהשתתפו בטיול, ויידה לעברם אבנים גדולות מטווח קצר. חלק מהאבנים נזרקו לעבר ראשו של המבוגר וגרמו לפציעתו. עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית את הארכת מעצרו של וואדי עד תום ההליכים המשפטיים בעניינו.

לקריאה נוספת:
המטיילים חזרו לקוסרה: "הטיול לא מסוכן, אנחנו מרגישים בטוחים"
המהומות בקוסרה: 20 פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות בעימותים
תיעוד: פלסטינים דרדרו סלעים על מתנחלים במהומות בקוסרה

ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת העימותים בקוסרה לפני כשלושה שבועות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

באירוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות, צעדו 25 נערים ומלווים ממגדלים לכיוון קידה, ועשרות פלסטינים שהגיעו למקום יידו לעברם אבנים ופצעו קל שניים מהם. הנערים נמלטו למערה סמוכה והסתתרו בה. מארגון חננו נמסר כי נשקו של אחד ממאבטחי הקבוצה נחטף על ידי הפלסטינים. אחד ההורים המלווים ירה לעבר הפלסטינים, ומהירי נהרג פלסטיני בן 48.

לפני כעשרה ימים קיימו בני משפחתו של אביצור ליבמן, הנער שחגיגת בר המצווה שלו נקטעה, אירוע חדש באזור קוסרה, לצד פוליטיקאים ומלווים רבים. הטיול יצא משני מוקדים באזור שבין מגדלים לקוסרה, ובסיומו התקיימה עצרת באזור המערה שבה הסתתרו הנערים. כוחות צה"ל מאוגדת יהודה ושומרון אבטחו את הסיור.

ביום הסיור הטיל צה"ל סגר על הכפרים הקרובים בהם קוסרה, שממנו יצאו הפורעים. מחסומים הוצבו משני צידי קטע הכביש סמוך למקום ממנו יצא הטיול וצה"ל ומשטרה מנעו מפלסטינים לעבור בו. ההגבלות הוסרו בצהריים, עם יציאת המטיילים מהשטח.

עוד בוואלה!

בנט על בג"ץ גופות המחבלים: "החלטה מבישה. עלינו לומר 'עד כאן'"

לכתבה המלאה
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת העימות בקוסרה, לפני כשלושה שבועות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ביום שלפני חזרת המתנחלים למקום בליווי הפוליטיקאים נעצרו 20 פלסטינים, שניים מהם קטינים, בחשד שהיו מעורבים ביידוי אבנים. הכוחות איתרו ציוד אישי שנלקח מהמטיילים.

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי תוואי הטיול אושר על ידי הצבא, ולא תוכנן לעבור ליד יישובים פלסטיניים. מדובר צה"ל נמסר כי לא התקבל אישור מצה"ל לטיול, וכי בהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טיולים במקום זה מצריך אבטחה של כוחות הביטחון.

ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
העימותים עם המתנחלים בקוסרה, לפני כשלושה שבועות/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
  • עוד באותו נושא:
  • קורסרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully