וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פלסטינים דרדרו סלעים על מתנחלים במהומות בקוסרה

4.12.2017 / 12:20

מתנחלים שהגיעו למחות סמוך לשכם הותקפו באבנים ובסלעים על ידי עשרות פלסטינים, כך נראה בתיעוד מהמקום. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים על פצוע שנורה בידי מתנחלים. בשבוע שעבר אירעה תקרית דומה במהלכה נהרג תושב פלסטיני מירי מטיילים שהותקפו בטיול בר מצווה במקום

צילום: עוצמה יהודית וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

עימותים פרצו היום (שני) בין מתנחלים פעילי "עוצמה יהודית" שטיילו באזור הכפר קוסרה הסמוך לשכם, לעשרות פלסטינים ששהו במקום. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי תושב פלסטיני נפצע קשה כתוצאה מירי שביצעו המתנחלים. בתיעוד מהמקום נראים פלסטינים כשהם מדרדרים סלעים לכיוון המתנחלים.

בתיעוד נשמע קולו של אחד המתנחלים בעודו מותח ביקורת על פעילות צה"ל באזור. "הנה, הערבים פה למעלה, מתפרעים, אבל החיילים שומרים שהיהודים חלילה לא יזוזו", אמר.

לקריאה נוספת:
ליברמן מגבה את ההורים שירו לעבר הפלסטיני בקוסרה: "הצילו את הילדים"
תחקיר הירי בקוסרה: צה"ל לא נתן אישור לקיום הטיול בכפר
"אמרו שיחטפו את כולנו": הנער שחגג בר מצווה משחזר את רגעי האימה

עימותים בין מתנחלים לפלסטינים בקוסרא 4 בדצמבר 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
עימותים סמוך לכפר קוסרא/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

כוחות צה"ל, משטרת ישראל ומשמר הגבול שהגיעו למקום החלו בפעולות לפיזור ההתקהלות. מצה"ל נמסר כי הדיווחים בנוגע לפציעת הפלסטיני נבדקים.

עו"ד איתמר בן גביר, שנמנה עם מארגני הסיור באזור, אמר לוואלה! NEWS: "הכריזו על המקום כשטח צבאי סגור וחסמו חלק מהמשתתפים אבל את עשרות צעירים של עוצמה יהודית לא הצליחו לעצור. עשרות מתושבי הכפר הגיעו עם אבנים וסלעים והתחילו לזרוק אותם לעבר הצעירים. אף אחד מהחבר'ה שלנו לא ביצע ירי. אולי היה ירי מהצבא והמשטרה. האירוע היום הוא המשך ישיר לאירוע משבוע שעבר. במקום לעצור את הפורעים שיידו סלעים לעבר יהודים – הצבא והמשטרה בוחרים להרחיק את היהודים. אף אחד לא ירחיק אותנו משטחי ארץ ישראל. לא צריך אישור לטייל כאן".

המתנחלים הגיעו למקום בעקבות קריאה מוקדמת להמשיך ולטייל באזור, בעקבות התקרית שהתרחשה בשבוע שעבר. במהלך התקרית נהרג פלסטיני בן 48 כתוצאה מירי לאחר שמתנחלים שערכו טיול בר מצווה הותקפו על ידי מיידי אבנים פלסטינים. גם הפעם המתנחלים לא קיבלו את אישור הצבא להגיע לאזור, שהוכרז מאז התקרית כשטח צבאי סגור.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תיעוד: עשרות פלסטינים דרדרו סלעים לעבר מתנחלים במהלך עימות בכפר קוסרה, דרומית שכם. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד העימותים סמוך לקוסרא, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

אביו של הנער שערך טיול בר מצווה בשבוע שעבר, נחקר יחד עם מלווה נוסף שלקח חלק בטיול בחשד לגרימת מוות ברשלנות, שימוש רשלני בנשק ואי מילוי הוראה חוקית. החשדות הנוגעים לשניים מתמקדים בירי וכן בעובדה שהטיול שהתקיים סמוך לשכם, נערך ללא אישור מתאים מצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר כי מתחקור ראשוני של האירוע שבוצע בידי מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית, עולה כי כשהקבוצה התקרבה לכפר קוסרה, הותקפו המטיילים על ידי מיידי אבנים. עקב הקושי לאתר את מיקומם המדויק, הגיע עמית למקום ואבטח את המטיילים עד להגעת כוחות צבא נוספים. לא התקבל אישור מצה"ל לטיול, ובהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טולים במקום זה מצריך אבטחה של כוות הביטחון.

גורמי ביטחון אזרחיים ביהודה ושומרון מסרו בתגובה להודעת הצבא כי "מבירור שנעשה מול גורמי צבא הרי שאין כל כלל המחייב את המתיישבים לקבל אישור מהצבא לטייל באזור, אם מדובר בטיול פרטי. מקובל ליידע את הצבא על קיום הטיול, וכך נעשה במקרה זה, למרות שלאב לא הייתה כל חובה לעשות כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully