וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מגבה את ההורים שירו לעבר הפלסטיני בקוסרה: "הצילו את הילדים"

1.12.2017 / 16:25

שר הביטחון התייצב לצד ההורים שנחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות בתקרית בטיול בר המצווה סמוך לכפר קוסרה, במהלכה נהרג תושב פלסטיני. "שימוש בנשק להגנה עצמית הוא ערך מוסרי שהחוק בכל משטר דמוקרטי מגן עליו", אמר ליברמן

צילום: יותם רונן

לאחר שהמשטרה פתחה בחקירה נגד שני הורים שהשתתפו בטיול בר המצווה אתמול (חמישי) סמוך לכפר קוסרה באזור שכם בגין גרימת מוות ברשלנות, שר הביטחון אביגדור ליברמן מתייצב לצד ההורים ומעניק להם גיבוי. "שימוש בנשק להגנה עצמית הוא ערך מוסרי שהחוק בכל משטר דמוקרטי מגן עליו", אמר ליברמן.

"אתמול יצאו פורעים מכפר קוסרה בכוונה לבצע לינץ' בילדים שערכו טיול בר-מצווה בשומרון", ציין שר הביטחון בהודעתו. "תודתי והוקרתי נתונות למלווה שהציל את המטיילים מהסכנה המוחשית והמיידית שנשקפה לחייהם".

לקריאה נוספת:
אירוע הירי בקוסרה: האב היורה נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות
"אמרו שיחטפו את כולנו": הנער שחגג בר מצווה משחזר את רגעי האימה
ילדים בטיול הותקפו באבנים סמוך לשכם; מתנחל ירה והרג פלסטיני

שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! NEWS,  הראשון באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
העניק גיבוי להורים. שר הביטחון אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

אתמול נחקרו אביו של הנער שערך את בר המצווה והורה נוסף שהתלווה לטיול בחשד לגרימת מוות ברשלנות, שימוש רשלני בנשק ואי מילוי הוראה חוקית. חקירת המשטרה באה לאחר שהשניים ביצעו ירי במהלך עימותים שפרצו במקום בין קבוצת בני נוער שהשתתפו בטיול לצעירים פלסטינים, שכתוצאה ממנו נהרג תושב פלסטיני. החשדות הנוגעים לשניים מתמקדים בירי וכן בעובדה שהטיול שהתקיים סמוך לשכם, נערך ללא אישור מתאים מצה"ל.

ההורים שנחקרו, שוחררו אתמול בשעות הערב מבית החולים בילינסון בפתח תקווה בתום סדרת בדיקות, לאחר שנפצעו בעימותים. מיד לאחר מכן הגישו השניים תלונה בתחנת המשטרה באריאל נגד הצעירים הפלסטינים. לתחנה הגיעו יחד עם ההורים עורך דין מטעם ארגון "חוננו" וראש המועצה האזורית שומרון יוסי שומרון, אלא שאז נחקרו ההורים בנוגע לחשדות שיוחסו להם.

עוד בוואלה!

"שמחת חיים נצחית": חברי ההרוג בפיגוע בערד מתמודדים עם האובדן

לכתבה המלאה
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע סמוך לקוסרה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

"אתם לא לבד כאן, נמצאים כאן אתכם כל תושבי השומרון", אמר דגן. "פעלתם כפי שנדרש מכם והצלתם חיים גם של הילדים וגם של המלווים המבוגרים. ההתיישבות כולה וכל אדם הגון במדינה מגבה אתכם בצורה מלאה ומוחלטת. אני קורא לכל הרשויות להתייחס בכבוד לאנשים הגיבורים הללו ואני בטוח שכך ינהגו. מדובר באנשים שהגנו על חייהם ועל חיי ילדיהם בטיול הבר מצווה. ומנעו בגופם ובתושייה שלהם לינץ'. אני קורא מכאן לגורמי אכיפת החוק להקים צוות חקירה מיוחד לתפוס ולהביא לדין את כל אותם פורעים נאלחים מהכפר מקוסרה שניסו לבצע לינץ' בילדים בגיל בר מצווה".

עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" תקף בחריפות את החלטת המשטרה לחקור את ההורים. "ההחלטה של משטרת ישראל לחקור את הקורבנות מקוממת", אמר. "הילדים ניצלו רק בזכות תושייתם של האזרחים שהצילה אותם ממוות ודאי. במקום לרדוף, להשיג ולעצור את המחבלים שביצעו את המעשה הנורא הזה משטרת ישראל מראה לאויב באיזה צד היא נמצאת, המשטרה מחלישה את כוחו של העם היהודי ולצערי אנשים שרואים מהצד יתכן ומקבלים כוח להמשיך ולפגוע חלילה באזרחי ישראל. אנו קוראים למפכ"ל לטפל לאלתר בעניין, לסגור את התיקים, ולהתייחס אליהם כנפגעי עבירה לכל דבר ועניין".

ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ההורים נחקרו באזהרה. זירת האירוע בקוסרה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

שר החקלאות אורי אריאל הגיב גם הוא לאירוע, ואמר כי יש לפעול מיד נגד המתפרעים בקוסרה. "עד כה לא נערכו מעצרים ולא ננקטו שום צעדים משמעותיים כנגד הכפר ו'מדיניות ההכלה' והחזרה לשגרה מזמינים חלילה את האירוע הבא. על כן יש לפעול באופן מידי", אמר אריאל. חברו למפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כרגע במשטרה מסרבים לקבל את תלונתם של ההורי הילדים שניצלו הבוקר מלינץ' בשומרון נגד הפורעים ומתעקשים לחקור אותם באזהרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. זו התנהלות חמורה ומקוממת שעלולה לעלות חלילה בחיי אדם - כשאזרחים יחששו להשתמש בנשקם האישי להגנה עצמית מפחד שיהפכו אותם לעברייני"ם. גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב ושלח איחולי החלמה מהירה להורים וחיזק את ידיהם.

בהמשך, פנה ארגון עדאלה היום למנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ודרש כי תפעל להחזיר את גופתו של תושב הכפר שנורה למוות. הפנייה נעשתה בשם אחיו, וצוין בה כי היא נעשית "בטרם פנייה לערכאות המשפטיות". לדברי הארגון, הפנייה נעשתה לאחר שפנייתם לפרקליט הצבאי הראשי, כמו גם פניות טלפוניות לגורמים צבאיים אחרים, העלו חרס.

כוחות הצלה ליד זירת אירוע המתנחלים אשר נלכדה במערה לאחר שנכנסה לכפר קוסרה באזור שכם ואבנים יודו לעברה  באמבולנס. חדי תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
כפר קוסרה/מערכת וואלה! NEWS, חדי תקשורת

הורים אחרים לבני נוער שלקחו חלק בטיול הביעו אף הם זעם על חקירת המשטרה בנושא. "זו פשוט בושה", אמרה נעמי, שבנה נפצע אמש בתקרית. "זכיתי לחבק את הבן שלי הבוקר רק בזכות האנשים האלו, הם הצילו אותו ואת כל הקבוצה והם מוצאים עצמם תחת חקירה? אם הבן של ארדן או של אלשיך היה בטיול כנראה שהם לא היו נחקרים".

במהלך התקרית אתמול נהרג פלסטיני בן 48 שהיה ככל הנראה חלק מקבוצת הפלסטינים שיידתה אבנים לעבר קבוצת הנערים שערכה באזור טיול בר מצווה. כוח צה"ל שהגיע למקום העניק טיפול רפואי לפלסטיני אך נאלץ לקבוע את מותו בהמשך.

האירוע החל כש-25 נערים והמלווים צעדו רגלית ממגדלים לכיוון קידה, ועשרות פלסטינים הגיעו למקום, יידו לעברם אבנים ופצעו קל שניים מהם. הנערים נמלטו למערה סמוכה והסתתרו בה. מהמועצה האזורית שומרון נמסר אתמול כי תוואי הטיול אושר על ידי הצבא, ולא תוכנן לעבור ליד יישובים פלסטיניים, אך בדובר צה"ל סירבו למסור אם הטיול היה מאושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully