וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים בטיול הותקפו באבנים סמוך לשכם; מתנחל ירה והרג פלסטיני

30.11.2017 / 14:24

קבוצת מתנחלים טיילה סמוך לכפר קוסרה בשומרון, והותקפה על ידי פלסטינים שיידו לעברה אבנים. אחד המלווים השיב אש, ופגע בגבר בן 48. צה"ל: הירי היה לצרכי הגנה עצמית. האב שירה: "היינו בסכנת חיים", אחד הילדים: "זרקו עלינו אבנים, איימו עלינו עם אקדח"

עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

פלסטיני בן 48 נהרג הבוקר (חמישי) מירי של אזרח ישראלי במהלך עימות עם מתנחלים באזור שכם, סמוך למגדלים ולכפר קוסרה. כוח צה"ל שהגיע למקום העניק טיפול רפואי לפצוע אך נאלץ לקבוע את מותו בהמשך. ההרוג היה חלק מקבוצת פלסטינים שיידתה אבנים לעבר קבוצת נערים בטיול בר מצווה שטיילו במקום. שני מלווים מבוגרים שהיו עם הקבוצה נפצעו ופונו לבית החולים בילינסון. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, שנבדק גם בצה"ל.

האירוע החל כש-25 נערים והמלווים צעדו רגלית ממגדלים לכיוון קידה, ועשרות פלסטינים הגיעו למקום, יידו לעברם אבנים ופצעו קל שניים מהם. הנערים נמלטו למערה סמוכה והסתתרו בה. מארגון חננו נמסר כי נשקו של אחד ממאבטחי הקבוצה נחטף על ידי הפלסטינים. מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי תוואי הטיול אושר על ידי הצבא, ולא תוכנן לעבור ליד יישובים פלסטיניים, אך בדובר צה"ל סירבו למסור אם הטיול היה מאושר.

כוחות צה"ל מחלצים קבוצת מתנחלים שהסתתרו במערה מפלסטינים שיידו לעברם אבנים בסמוך לכפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. TPS, תצפית TPS
חילוץ הילדים מהמערה/תצפית TPS, TPS

הילדים הסתתרו במערה עד להגעת כוחות צה"ל שחילצו אותם. לדברי הפלסטינים, ההרוג, מחמוד זעל עודה, עיבד את אדמתו יחד עם בני משפחתו בעת שקבוצת הישראלים התקרבה לאדמות מכיוון המאחז אש קודש.

מצה"ל נמסר כי "במהלך הטיול התפתחה הפרת סדר, במהלכה התבצע ירי של אחד המטיילים למטרת הגנה עצמית. המטיילים התבצרו במערה", אישרו בצה"ל, "כוחות צה"ל הגיעו למקום וחלצו את כלל המטיילים. מירי המטיילים נפגע אחד ממפרי הסדר. כוחות צה"ל העניקו לו טיפול רפואי ומאוחר יותר מת מפצעיו. שני מטיילים נפצעו קל כתוצאה מהפרת הסדר ומפונים לבית חולים בילינסון".

אחד הילדים שהיו בתקרית סיפר: "התחילו לזרוק עלינו אבנים, שני המלווים שלנו לקחו אותנו לתוך המערה. הערבים התחילו לזרוק אבנים על המערה עד שהתחילו להתקרב למערה. הם לקחו למלווה אחד את האקדח, אנחנו אמרנו 'חלאס, די'. הם התחילו לאיים עלינו עם אקדח, לזרוק עלינו אבנים, תביאו את התיקים, תביאו את הטלפונים, קיללו, חילקו כאפות ובוקסים. הרב שלי קיבל אבן בראש, באו לרסס עלינו גז מדמיע".

ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרא, 30 בנובמבר 2017. שהאב ניוז, מערכת וואלה! NEWS
הפלסטיני שנהרג מפונה מהזירה/מערכת וואלה! NEWS, שהאב ניוז

האב שירה למוות בפלסטיני סיפר כי "קיבלנו מטר של אבנים וסלעים. לא זיהינו מי האנשים שזרקו את האבנים, אבל היינו ממש ברמה של סכנת חיים, כשסלעים נפלו לידנו. ההורי השני היה חמוש, והלך לראות מה קורה, כדי לוודא שאף חמוש לא מתקרב אלינו. אני נכנסתי לאבטח את הילדים, ומצאתי מחסה במערה. מטר האבנים המשיך כל הזמן".

"הערבים ממש התקרבו אלינו ורגמו אותנו באבנים", סיפר האב. "לא הייתה לי ברירה. היה לי אקדח שאבא שלי השאיר אצלי, רציתי לירות בשביל להרחיק אותם באוויר. זה לא עזר. הם באו בעשרות לתוך המערה, והחלו לרגום באבנים כשהילדים בפנים. שניים מהפלסטינים ניסו להגן עלינו, אבל 30 מהם ניסו לעשות לינץ'".

"חלק מהילדים היו מפוחדים", סיפר האב, "חלקם היו אמיצים מאוד. הם היו מוכנים לכל תרחיש, וחלקם קראו תהלים ותכננו מה לעשות אם ייכנסו למערה. הילדים היו נחושים, ועסוקים בלשרוד".

אחד המלווים סיפר לאחר התקרית: "הותקפנו בשטח הפתוח באזור מגדלים, האקדח שלי נחטף. עכשיו אנחנו בריאים ושלמים. היינו בסכנת חיים גמורה, ניסינו ככל יכולתנו להגן על עצמנו ועל הילדים".

עשרות פלסטינים ומתנחלים התעמתו בסמוך לכפר קוסרא והמאחז אש קודש. צילום מסך
יידוי האבנים בזירה, הבוקר/צילום מסך

גורם בפיקוד המרכז אמר כי בעקבות האירוע יתקיים תחקיר מעמיק לבחון מי אישר את הטיול, מה היו התנאים שהובילו לאירוע והאם השימוש בכוח נעשה לפי הנהלים". זה לא היה אמור להגיע לחיכוך שכזה.

ראש המועצה האזורית יוסי דגן מסר: "צר לי שזה המצב כשקבוצת תלמידים מבקשת לסייר באיזור. אני מחזק את ידי המלווים שגילו תושייה והגנו על חיי התלמידים בפעולה נחושה מול הפורעים".

(עדכון ראשון 12:04)

ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ישראלי שנפצע קל באירוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
כוחות צה"ל מחלצים קבוצת מתנחלים שהסתתרו במערה מפלסטינים שיידו לעברם אבנים בסמוך לכפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. TPS, תצפית TPS
החיילים סמוך למערה/תצפית TPS, TPS
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הנערים לאחר יציאתם מהמערה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully