וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בקוסרה: 20 פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות בעימותים

7.12.2017 / 8:14

לאחר האירוע שבו נורה פלסטיני למוות ביידוי אבנים על מתנחלים בטיול בר מצווה, והעימותים שהגיעו אחריו, פשטו הכוחות על הכפר. בנוסף לגל המעצרים, תפסו הכוחות ציוד אישי שנלקח מהמטיילים

צילום: דו"צ, עריכה: שניר דבוש

כוחות צה"ל ומשטרה עצרו הלילה (חמישי) 20 פלסטינים בכפר קוסרה, מהם שני קטינים. לפי הודעת צה"ל, הפלסטינים חשודים כי היו מעורבים בתקרית יידוי האבנים במטיילים לפני שבוע, שהסתיימה בירי למוות בפלסטיני בידי מתנחל, ובעימותים בימים האחרונים בעקבות האירוע. בנוסף, הכוחות איתרו ציוד אישי שנלקח מהמטיילים.

שורת האירועים החלה לפני שבוע בדיוק, כשנער הגיע עם חבריו ובני משפחתו לטיול בר מצווה שלא תואם עם גורמי הביטחון בסביבת הכפר. בין הפלסטינים למתנחלים פרצו עימותים ובמהלכם אביו של נער בר המצווה יחד עם מלווה נוסף פתחו בירי ואחד הפלסטינים נהרג. המשפחה הודיעה כי תצא לטיול בר מצווה נוסף, הפעם מתואם, השבוע.

גורמי ביטחון אזרחיים ביהודה ושומרון טענו בתגובה להודעת הצבא אז ולפיה לא אושר הטיול עמם, כי "מבירור שנעשה מול גורמי צבא הרי שאין כל כלל המחייב את המתיישבים לקבל אישור מהצבא לטייל באזור, אם מדובר בטיול פרטי. מקובל ליידע את הצבא על קיום הטיול, וכך נעשה במקרה זה, למרות שלאב לא הייתה כל חובה לעשות כן".

פעילות כוחות צה"ל בכפר קוסרה, דצמבר 2017. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בכפר קוסרה, הלילה/דובר צה"ל
תיעוד: עשרות פלסטינים דרדרו סלעים לעבר מתנחלים במהלך עימות בכפר קוסרה, דרומית שכם. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
פלסטינים מגלגלים סלעים על מטיילים ליד קוסרה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
כוחות צה"ל מחלצים קבוצת מתנחלים שהסתתרו במערה מפלסטינים שיידו לעברם אבנים בסמוך לכפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. TPS, תצפית TPS
קבוצת הנערים בסמוך לקוסרה, לפני שבוע/תצפית TPS, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully