וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסלפי עם נערת ישראל: משפחתה של מיס עיראק נאלצה לעזוב את המדינה

שרה עידן בת ה-27 העלתה לרשת תמונה עם אדר גנדלסמן הישראלית באירוע מקדים של תחרות "מיס יוניברס" במטרה "להעביר מסר של שלום". לאחריו היא קיבלה איומים רבים על חייה ועל משפחתה, שאף נאלצה לעזוב את המדינה. "אני לא מתחרטת על פרסום התמונה" ,אמרה

צילום: CNN ויח"צ, עריכה: שניר דבוש

ההופעה הראשונה של נציגת עיראק בתחרות מיס יוניברס זה 45 שנה הייתה אמורה להיות רגע שלא תשכך לעולם. לרוע מזלה, תמונת סלפי שצילמה באירוע מקדים של התחרות שרה עבדאלי עידן בת ה-27 עם נערת ישראל אדר גנדלסמן עוררה זעם רב במדינתה. "הצעתי שנצטלם ביחד כדי להראות לעמים שלנו שאין בינינו סכסוך וכדי להעביר מסר של שלום", אמרה עידן.

מלכת היופי של עיראק קיבלה ימים אחדים לאחר מכן הודעה ממארגני התחרות במדינתה כי עליה להסיר את התמונה מהרשת ולא – התואר יילקח מידיה. בעקבות פרסום התמונה החלה עידן לקבל איומים רבים על חייה. "האיומים היו מפחידים מאוד", אמרה. עידן הסכימה לפרסם התנצלות שבה הסבירה כי איננה תומכת בממשלת ישראל ובמעשיה במזרח התיכון, וכי היא "לא הביעה התנגדות למאבק הפלסטיני לעצמאות". בהמשך הגיעו איומי הרצח גם לבני משפחתה בעיראק, שעזבו את המדינה מחשש לחייהם.

עידן שוהה כעת בארצות הברית ללא יכולת לחדש את דרכונה העיראקי מחשש שתיפגע כשתשוב למדינתה. היא טענה כי ממשלת עיראק לא מסייעת לה ולמשפחתה להגן על חייהם. מלכת היופי העיראקית הוסיפה כי אינה מתחרטת על פרסום התמונה, וכי היא מעדיפה לשמור על פרופיל נמוך עד שביטחונה וביטחון משפחתה יישמר.

שרה עידן, מיס עיראק ואדר גנדלסמן, בתחרות מיס יוניברס, לאס וגאס, ארה"ב, 14 בנובמבר 2017. CNN, מערכת וואלה! NEWS
עידן וגנדלסמן בצילום שעורר את הסערה/מערכת וואלה! NEWS, CNN
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully