וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המדינה צפויה לבקש מבג"ץ ארכה לגיבוש מדיניות הגיור

18.12.2017 / 9:39

לאחר "הפסקת האש" שהוכרזה לפני כחצי שנה והקפאת הדיונים המשפטיים וקידום חוק הגיור, הוועדה שמינה נתניהו בראשות השר לשעבר משה נסים לבחינת הנושא טרם הגישה מסקנות. הוועדה הגבירה את קצב עבודתה, אך המדינה צפויה לבקש מבג"ץ דחייה נוספת של כמה חודשים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

המדינה נערכת לפנות לבג"ץ ולבקש דחייה נוספת בהכרעה בעתירה הדורשת להכיר בגיורי רפורמים וקונסרבטיביים - עד להשלמת גיבוש מדיניות ממשלתית בנושא. בעוד כשבועיים יפוג פרק הזמן עליו הסכים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הסיעות החרדיות ועם העותרים הרפורמים והקונסרבטיבים ביוני האחרון, אז הוכרזה "הפסקת אש" של חצי שנה בדיונים המשפטיים, במקביל להקפאה של קידום חוק ממשלתי שיקבע חוקית את המונופול החרדי על הגיורים בישראל.

לוואלה! NEWS נודע כי השר לשעבר משה נסים, שמונה אז מטעמו של נתניהו לגבש מדיניות ממשלתית בנושא הגיור, מקיים בשבועות האחרונים פגישות עם כל הגורמים הרלבנטיים, אך זקוק לזמן נוסף לצורך גיבוש ההמלצות שיוגשו לממשלה. לפיכך, לדברי גורמים המעורים בנושא, הפרקליטות צפויה לבקש מבג"ץ דחייה נוספת של שלושה עד שישה חודשים בהכרעה בעתירה.

עוד בנושא:
הסוכנות היהודית בירכה על פתרון משבר הגיור: "מקווים לחיזוק העם"
המשבר עם יהדות ארה"ב: 3 חודשים חלפו - וועדת הגיור טרם התכנסה
נתניהו יקיים מפגש מצומצם עם יהודי ארה"ב - בלי ארגונים דתיים

הפגנת הרפורמים מול בית רה"מ 1 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בירושלים, יולי 2017/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

משבר הגיור שפרץ ביוני האחרון - במקביל להחלטת הממשלה על הקפאת מתווה הכותל - נסב סביב החלטת הממשלה לקדם חקיקה שתעגן את מונופול הרבנות הראשית על הגיור. החקיקה נועדה לעקוף פסיקת בג"ץ קודמת בעניין הכרה בגיורים אורתודוקסיים פרטיים לצרכי הענקת אזרחות מכוח חוק השבות. אחרי שהצעת החוק אושרה בוועדת שרים לחקיקה, הגיעו ללשכת ראש הממשלה מחאות ותגובות נזעמות מכלל הארגונים המייצגים את יהדות ארצות הברית, שכ-70% מחבריה מוגדרים כרפורמים וקונסרבטיבים. בסופו של דבר, נתניהו הורה להקפיא את החקיקה ולהקים צוות שיגבש המלצות בנושא, ובמקביל סיכם עם הרפורמים והקונסרבטיבים על הקפאה של העתירה למשך כחצי שנה.

חודשיים לאחר מכן נתניהו הודיע כי מינה את השר לשעבר משה נסים לרכז את הנושא, אך תחילת עבודתו התעכבה במשך כמה שבועות נוספים בגלל החגים ואילוצים ביורוקרטיים. בשבועות האחרונים נסים הגביר משמעותית את קצב הפגישות והדיונים ונועד, בין היתר, עם ראשי הסיעות החרדיות ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי. אתמול נפגש עם ראשי התנועה הקונסרביטית והיום הוא צפוי לפגוש את ראשי הרפורמים. יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג נפגש גם הוא עם נסים מוקדם יותר החודש, והזהיר אותו מ"משבר כמעט אסוני הפוקד את העם היהודי"." בפוסט שפרסם אחרי הפגישה בעמוד הפייסבוק שלו הרצוג כתב כי "נתניהו פשוט החליט לוותר על התפוצות. קורא לכל מי שאכפת לו להציג עמדה ולעשות מעשה". גם המשנה למנהל משרד החוץ לשעבר, גדעון מאיר, שניהל את המשא ומתן מול הזרמים הלא אורתודוקסיים בוועדת נאמן בשנות התשעים, נפגש עם ניסים בשבוע שעבר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מדליקים נר ראשון של חנוכה במשרד החוץ בירושלים. חיים צח / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
הוועדה שמינה זקוקה לזמן נוסף לצורך גיבוש ההמלצות. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח / לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully