וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות היהודית בירכה על פתרון משבר הגיור: "מקווים לחיזוק העם"

30.6.2017 / 19:45

הסוכנות הביעה תקווה כי הקפאת החקיקה בנושא לחצי שנה תביא גם להמשך דיונים והסכמות בנוגע למתווה הכותל. לפני השגת המתווה, אחד ממממני פרויקט "תגלית" הזהיר: "ההחלטות יגרמו לנוער האמריקני להיות מנוכר בישראל"

צילום: ערוץ הכנסת

הסוכנות היהודית בירכה היום (שישי) על הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה הוסכם על קבלת מתווה לפתרון המשבר עם יהדות ארצות הברית סביב חוק הגיור. לפי המתווה, הממשלה תקפיא את החקיקה לחצי שנה ובמקביל ימשכו הרפורמים והקונסרבטיבים את עתירתם לבג"ץ בנושא. "הסוכנות מקדמת בברכה את הודעת ראש הממשלה על כך שהשיחות האינטנסיביות והמאמצים המרוכזים לפתרון המשבר נשאו פירות", נמסר.

"מאמץ זה, שנוהל ברוח של הבנה ורצון למצוא פשרה, מעניק כעת לכל הצדדים המעורבים תקופה של שישה חודשים כדי להגיע לפתרון", נכתב בנוסף בהודעת הסוכנות. "אנו מקווים שהצוות שמינה ראש הממשלה ישיג הסכמות שיחזקו את אחדות העם היהודי בארץ ובתפוצות. הסוכנות היהודית מקווה בכנות שאותה רוח שהופגנה ביומיים האחרונים תוביל לפתרונן של הסוגיות הקשורות למתווה הכותל בהתאם, להסכם שאליו הגיעו בעבר כל הצדדים הנוגעים בדבר".

עוד בנושא:
פרידמן: לא נתפס שארגונים יהודיים מאיימים להסיר תמיכה בישראל
ליברמן תוקף: "הופכים את ישראל ממדינה ציונית למדינת הלכה"
הממשלה קברה את רפורמת הגיור, בנט ושקד התנגדו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 11 ליוני 2017. רויטרס
נקרא ליישב את המשבר כדי לא לפגוע ביהדות ארצות הברית. נתניהו/רויטרס

לפני שנודע על המתווה שהושג, שיגר המיליארדר היהודי צ'רלס ברונפמן, אחד התורמים המרכזיים לפרויקט "תגלית", מכתב חריף לנתניהו. במכתב, שנשלח אתמול, הזהיר ברונפמן כי החלטות הממשלה בעניין חוק הגיור ומתווה הכותל עלולות לפגוע בהרשמה לפרויקט ובדור הצעיר בארצות הברית המשתתף בו. "איזו בושה", כתב ברונפמן במכתב, שהגיע לידי וואלה! NEWS. "אוהבי ישראל והעם היהודי צריכים לחשוב על יחסינו עם ישראל - ובעיקר עם הקואליציה שאתה מוביל. שתי ההחלטות החדשות יבטיחו כי הנוער שלנו יהיה מנוכר יותר ויותר מן האומה הגדולה שאנו מעריצים".

ברונפמן קרא לנתניהו לחזור למתווה הכותל לאלתר ולהסיר את תמיכתו בחוק הגיור. "ראש הממשלה, אני מאמין שחובתך לעשות את מה שנכון, במקום את מה שראוי מבחינה פוליטית", כתב. לדבריו, "כמו רבים בגולה, הייתי מבוהל, אחר כך מזועזע, אחר כך כעוס ואחר כך עצוב לנוכח אירועי השבוע החולף. ישראל היא הבית הרוחני והרגשי של העם היהודי, ושני העלבונות האלה מאשרים שרק קבוצה יהודית מסוימת מתקבלת בו בברכה. למיטב ידיעתי, שום מדינה אחרת בעולם לא שוללת יהודים לפי הזרם אליו הם משתייכים".

עוד באותו נושא

מה שהיה הוא שיהיה: החרדיות חוזרות לקואליציה

לכתבה המלאה
שר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
עזב את הדיון והתנה את הסכמתו. דרעי/ניב אהרונסון

חברי הכנסת מייקל אורן ורחל עזריה (כולנו) תמכו גם הם במתווה שהושג והביעו התנגדות לחוק הגיור ותמיכה ביישום החלטת הממשלה בנוגע למתווה הכותל. "בשבוע האחרון המשבר ביחסי ישראל ויהדות ארצות הברית הגיע לנקודת רתיחה, והעלה לפני השטח מתח שקיים כבר תקופה. את המתח הזה שנינו שומעים וחשים בשנים האחרונות שוב ושוב מעמיתנו בקהילות היהודיות בארצות הברית", מסרו השניים. "על מנת למנוע את השבר ואת העמקת השסע בינינו, אסור להעביר את חוק הגיור וצריך ליישם את החלטת הממשלה בעניין מתווה הכותל. את הנזק שנגרם השבוע חייבים לתקן".

אורן ועזריה הוסיפו כי שניהם "מתנגדים נחרצות למהלכים שיעצימו את המשבר עם יהדות התפוצות". לדבריהם, "המהלכים האחרונים מהווים פגיעה באחים שלנו בתפוצות. בנוסף, מאמצי הלובי והתרומה של יהדות התפוצות בישראל, מתוך תחושת המחויבות שלהם, הכרחיים עבורנו. המהלכים האחרונים מהווים סכנה ממשית לכלכלה הישראלית ולביטחון המדינה".

היום כינס ראש הממשלה ישיבת ראשי קואליציה כדי לדון בנוגע לחוק, במהלכה נטש בזעם את החדר יו"ר ש"ס אריה דרעי. דרעי התנה את הסכמתו למתווה לפתרון המשבר בכך שאם בג"ץ יכיר בגיורים של היהודים הרפורמים והקונסרבטיבים שעתרו, הקואליציה תעביר את החוק באופן מידי. השרים נפתלי בנט ומשה כחלון טענו כי ידרשו לדון בחוק שוב, ולאחר עזיבת דרעי, יצא גם ח"כ משה גפני (יהדות התורה). שר הבריאות יעקב ליצמן נעדר מהישיבה, בשל עיסוקו, לדברי מקורביו, במשבר בבית החולים הדסה עין כרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully