וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה קברה את רפורמת הגיור, בנט ושקד התנגדו

בדיון סוער שנערך בישיבת הממשלה, הוחלט פה אחד להעביר את בתי הדין הרבניים בחזרה לזרועות ש"ס. עם זאת, כשהגיעה העת להצביע על רפורמת הגיור התפרץ בנט לדיון וטען שלא הסכים למהלך בהסכם הקואליציוני

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד את העברת בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים למשרד הדתות, כפי שסוכם עם ש"ס בהסכמים הקואליציוניים. בהצבעה נפרדת אישרו השרים את ההחלטה לבטל את רפורמת הגיור, שנועדה להוציא את מערך הגיור משליטתה הבלעדית של הרבנות הראשית ולאפשר לרבני ערים לגייר באופן עצמאי. יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד התנגדו להחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שצפה את ההתנגדות, דרש לפני ההצבעה מבנט שלא יצביע נגד הצעדים, משום שכך נקבע בהסכים הקואליציוניים. עם זאת, כשהגיעה שעת ההצבעה על רפורמת הגיור, התפרץ בנט לדיון וטען שלא הסכים למהלך. נתניהו השיב לו שההסכמים מחייבים את כל מפלגות הקואליציה וכי ההחלטה להעביר את בתי הדין מעולם לא יושמה, כמו כן, ראש הממשלה הוסיף כי לא ניתן להפעילה כי הרבנות הראשית לא הסכימה לכך.

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
ההחלטה התקבלה למרות התנגדותם של בנט ושקד. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

לאור ההתנגדות של השרים, החליט ראש הממשלה להוריד את ההחלטה מסדר היום, אולם המחלוקת נפתרה בסופו של דבר כאשר הוצע לח"כ זאב אלקין (הליכוד) לשמש בורר בסוגיה. אלקין אישר שמפלגת הבית היהודי אכן התנגדה להחלטה במעמד חד-צדדי ולא כחלק מהסכם, צעד שמאפשר לה להתנגד בהצבעה. ראש הממשלה קיבל את החלטתו, השרים הצביעו, וההחלטה התקבלה למרות התנגדותם של בנט ושקד.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), התייחס לצעדים ואמר כי מדובר ב"כשל חמור מאוד שנועד אך ורק לדבר אחד - שימור כיסא ושרידותו של ראש הממשלה". הרצוג הגדיר את ההחלטות "פגיעה קשה והפניית עורף לציבורים רחבים במדינה, בכללם ציבור הנשים, ציבור העולים ואלה המבקשים להיות חלק מעמנו ונדחים שוב ושוב עד כדי קרע גדול בעם".

לעומת זאת, השר לענייני דתות, דוד אזולאי, בירך על ההחלטה. "אני שמח שבתי הדין הרבניים חזרו לביתם הטבעי במשרד לשירותי דת לאחר תקופה ארוכה", אמר. "אפעל לשיפור וייעול מערכת בתי הדין הרבניים לטובת עם ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יצחק הרצוג, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"כשל חמור מאוד". הרצוג/ראובן קסטרו

בתוך כך, הצעת חוק איסור הונאה בכשרות של ש"ס, שלפיו תינתן לרבנות הראשית הסמכות הבלעדית להעניק תעודות כשרות, שוב ירדה מסדר היום של ועדת השרים לחקיקה. זאת בשל התנגדותם של כמה מחברי סיעת "כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully